Naujas atradimas perrašys visas kvantinės mechanikos teorijas

Mums patinka skirstyti laiką į atskirus intervalus, todėl turime sekundes, valandas, metus. Tai padaryti yra visiškai nesunku, tačiau tik ne kvantinėje mechanikoje. Čia laikas yra sudarytas ne iš nuolatinio srauto, o atskirų intervalų, kurių mažiausias yra vadinamas Planko laiku ir jis trunka 10-43 sekundės.

Kas galėjo pagalvoti, kad fizikai vis dar klaidžioje pasiklydę laike.<br>123rf nuotr.

Technologijos.lt

Mar 23, 2016, 4:44 PM, atnaujinta May 31, 2017, 7:52 PM

Bent jau taip buvo dar visai neseniai. Dabar viena fizikų grupė iškėlė hipotezę, kad mažiausias galimas laiko intervalas iš tikrųjų yra didesnis nei Planko laikas. Jei paaiškėtų, kad tai tiesa, susijauktų visos kvantinės mechanikos teorijos.

Planko laikas yra periodas, per kurį šviesa vakuume įveikia vieną Planko atstumo vienetą – 1,616199(97)·10⁻³⁵metro dalį.

Nei kvantinė mechanika, nei specialus reliatyvumas nereikalauja laiko skaldyti į intervalus, tačiau tokios teorijos, kurios bando įveikti atotrūkį tarp dviejų teorijų (pavyzdžiui, kvantinės gravitacijos ir stygų) reikalauja erdvės, suskaidytos į mažyčius Planko intervalus.

Todėl fizikai pristato naują teoriją: Jei tas pats principas, kuris tinka erdvei yra taikomas ir laikui, tada Visata turi būti padalinta į atskirus laiko intervalus (Planko laiką). Ir skaičiavimai rodo, kad laiko intervalų dydis priklauso nuo visos sistemos energijos. Naujasis atradimas verčia peržiūrėti daugelį su tuo susijusių teorijų, nes reikia perkurti iki šiol buvusias lygtis.

Komanda netgi sukūrė testą savo idėjos patikrinimui. Jis susijęs su spontanišku vandenilio atomų spinduliavimu – jei vienas elektronas yra „įsiaudrinimo“ būsenoje, jis gali skilti ir išspinduliuoti fotoną.

Vandenilio atomo skilimo procesas yra lengvai sumodeliuojamas, tačiau kvantinių eksperimentų metu, pritaikius tam tikras modifikacijas, yra gaunamos dvi skirtingas reikšmės. Šis neapibrėžtumas, pritaikius naująją mažiausio laiko intervalo reikšmę, gali išnykti, nes mokslininkai galės atsirinkti vieną iš šių dviejų scenarijų, rašoma „Europos fizikos mokslų žurnale“ paskelbto tyrimo išvadoje.