Remiantis moksliniame žurnale „AIP Advances“ paskelbtais tyrimų rezultatais, mokslininkų sukurtas prietaisas suspaudžia orą ir jonizuoja jį mikrobangomis. Taip sukuriama „oro plazma“, kuri ir tampa varomąja jėga.
Kalbant paprastai, lėktuvai naudotų tik elektrą, o aplinkui esantis oras būtų darbinis kūnas, kuris juos gintų į priekį.
Skamba labai įspūdingai. Vis dėlto, tai kol kas yra tik koncepcija ir iki realaus variklio prototipo dar teks nueiti ilgą kelią.
Iš kitos pusės, pagamintas prototipas laboratorinėmis sąlygomis pasirodė labai gerai. Mokslininkai tvirtina, kad „oro plazmos“ variklis pademonstravo tokią pačią trauką, kaip ir įprastas reaktyvinis variklis.
„Mūsų tyrimų rezultatai parodė, kad toks reaktyvinis variklis, kurio pagrindą sudaro oro plazma, gali būti potencialiai perspektyvi alternatyva įprastam iškastiniu kuru varomam reaktyviniam varikliui“, – teigia tyrimo vadovas Jau Tang’as.
Kelionės lėktuvais kasmet vis labiau prisideda prie neigiamų klimato pokyčių. Nors lėktuvai po truputi tampa švaresni, tačiau daugėjant kelionių, daugėja ir lėktuvų išmetamų teršalų. Tad toks variklis galėtų išspręsti daugybę aplinkosauginių problemų.
„Sukurti tokį variklį mus motyvuoja noras prisidėti prie globalinio šiltėjimo problemų sprendimo. Žmonės naudoja iškastinį kurą, vidaus degimo variklį turinčias mašinas, tokias kaip automobiliai ir lėktuvai. Mūsų varikliui nereikia iškastinio kuro, tad ir nėra anglies dioksido, sukeliančio globalinį atšilimą, išmetimų“, – tvirtina Tang’as.
Plačiau su tyrimų rezultatais galite susipažinti moksliniame žurnale „AIP Advances“.
O čia vaizdo įrašas, kuriame galite pamatyti „oro plazma“ varomo variklio prototipo testavimą: