Skamba kaip fantastika: mokslininkai sukūrė naujos kartos variklį, kuriam nereikia jokių degalų

Gerai. Šiam „oro plazmos“ varikliui dar reikėtų ir elektros, bet vis tiek – jokio iškastinio kuro, o trauka, kaip įprasto reaktyvinio variklio.

 Remiantis tik ką „AIP Advances“ moksliniame žurnale paskelbtais tyrimų rezultatais, mokslininkų sukurtas prietaisas suspaudžia orą ir jonizuoja jį mikrobangomis (asociatyvinė iliustr.).<br> 123rf iliustr.
 Remiantis tik ką „AIP Advances“ moksliniame žurnale paskelbtais tyrimų rezultatais, mokslininkų sukurtas prietaisas suspaudžia orą ir jonizuoja jį mikrobangomis (asociatyvinė iliustr.).<br> 123rf iliustr.
 Prototipo schema ir plazmos kiekis, esant skirtingoms mikrobangų galioms.<br> Jau Tang ir Jun Li iliustr.
 Prototipo schema ir plazmos kiekis, esant skirtingoms mikrobangų galioms.<br> Jau Tang ir Jun Li iliustr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

May 13, 2020, 7:55 PM

Remiantis moksliniame žurnale „AIP Advances“  paskelbtais tyrimų rezultatais, mokslininkų sukurtas prietaisas suspaudžia orą ir jonizuoja jį mikrobangomis. Taip sukuriama „oro plazma“, kuri ir tampa varomąja jėga.

Kalbant paprastai, lėktuvai naudotų tik elektrą, o aplinkui esantis oras būtų darbinis kūnas, kuris juos gintų į priekį.

Skamba labai įspūdingai. Vis dėlto, tai kol kas yra tik koncepcija ir iki realaus variklio prototipo dar teks nueiti ilgą kelią.

Iš kitos pusės, pagamintas prototipas laboratorinėmis sąlygomis pasirodė labai gerai. Mokslininkai tvirtina, kad „oro plazmos“ variklis pademonstravo tokią pačią trauką, kaip ir įprastas reaktyvinis variklis.

„Mūsų tyrimų rezultatai parodė, kad toks reaktyvinis variklis, kurio pagrindą sudaro oro plazma, gali būti potencialiai perspektyvi alternatyva įprastam iškastiniu kuru varomam reaktyviniam varikliui“, – teigia tyrimo vadovas Jau Tang’as.

Kelionės lėktuvais kasmet vis labiau prisideda prie neigiamų klimato pokyčių. Nors lėktuvai po truputi tampa švaresni, tačiau daugėjant kelionių, daugėja ir lėktuvų išmetamų teršalų. Tad toks variklis galėtų išspręsti daugybę aplinkosauginių problemų.

„Sukurti tokį variklį mus motyvuoja noras prisidėti prie globalinio šiltėjimo problemų sprendimo. Žmonės naudoja iškastinį kurą, vidaus degimo variklį turinčias mašinas, tokias kaip automobiliai ir lėktuvai. Mūsų varikliui nereikia iškastinio kuro, tad ir nėra anglies dioksido, sukeliančio globalinį atšilimą, išmetimų“, – tvirtina Tang’as.

Plačiau su tyrimų rezultatais galite susipažinti moksliniame žurnale „AIP Advances“.

O čia vaizdo įrašas, kuriame galite pamatyti „oro plazma“ varomo variklio prototipo testavimą:

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.