Kodėl Mikelandželas naikindavo savo paveikslus?

Iki šių dienų išliko apie 600 Italijos renesanso menininko Mikelandželo piešinių. Ko gero, visi jie yra nuostabūs (žinoma, skonio reikalas) ir vertinami visame pasaulyje, tačiau pats Mikelandželas greičiausiai būtų šokiruotas, kad tiek jo piešinių gali matyti visas pasaulis.

Mikelandželo darbuose svarbiu elementu yra detalės.
Mikelandželo darbuose svarbiu elementu yra detalės.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 29, 2017, 3:50 PM

Pasirodo, Mikelandželas beveik visuomet norėdavo, kad jo piešiniai būtų sunaikinti - į savo studiją Florencijoje jis netgi siųsdadvo laiškus, kuriuose reikalaudavo, kad jo darbai būtų sudeginti. Būtent todėl nuo XVI amžiaus išliko vos 600 jo piešinių – nors pats Mikelandželas aktyviai tapė visus savo 77 karjeros metus.

1568 metų leidinyje „Menininkų gyvenimai pagal Giorgio Vasari“, parašytame praėjus 4 metams po Mikelandželo mirties, G.Vasari aiškina, kad Mikelandželas nenorėdavo, jog kiti matytų jo darbą, kurio prireikdavo tapant paveikslus. Tačiau kiti mano, jog Mikelandželas nenorėjo, kad kiti menininkai išsiaiškintų jo paveikslų detales. Visa tai darė Mikelandželą unikaliu tapytoju, kurio tapybos detalių niekas neperėmė.

Mikelandželas manė, kad gerai uždirbs iš savo paveikslų tada, jeigu jie bus ypatingi ir išskirtiniai. Jis taip bijodavo, kad kažkas pasisavins jo idėjas, kad į savo studiją įsileisdavo tik prastai tapančius studentus.

Tuo tarpu išlikę Mikelandželo darbai daug pasako apie jo stilių bei darbo metodus. Jeigu jam būdavo pavedama suprojektuoti statinį, jis savo idėją suformuodavo iš daugelio pavienių piešinių, pieštu parkeriu ar rašalu.

Be to, piešiniai būdavo bendravimo forma tarp jo ir užsakovų – jis stengdavosi savo idėjas klientams kaip įmanoma daugiau perteikti piešiniais. Yra daugybę susirašinėjimo tarp Mikelandželo ir Popiežiaus Klemenso VII įrodymų, susijusių su užsakymu suprojektuoti Laurentijos biblioteką San Lorenzo bažnyčioje Florencijoje. Šiuose laiškuose būdavo daug piešinių, kuriais menininkas norėjo perteikti savo idėjas.

Tiesa, būta atvejų, kai Mikelandželas savo piešinius tiesiog atiduodavo - pavyzdžiui, Kleopatros portretą, kurį atidavė jaunam romėnų aristokratui Tommaso dei Cavalieri, kurį Mikelandželas buvo įsimylėjęs. Dabar šis paveikslas eksponuojamas Ontarijo meno galerijoje.

Anot ekspertų, Mikelandželo darbai yra vieni geriausių ir gražiausių per visą žmonijos istoriją – ir vieni iš tų, kuriuos peržvelgti 30 sekundžių nepakanda - kadangi tikrąjį jų grožį galima įvertinti tik įdėmiai tyrinėjant detales.

Parengta pagal medievalists.net

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.