Visiškai neįprastos parduotuvės: ar pirktumėte prekę be pakuotės?

Ar kada nors esate susimąstę, kiek jums tenka sumokėti už maisto produkto pakuotę? Ar norėtumėte, kad nereikėtų mokėti už šią pakuotę, tad ir už pačius produktus galėtumėte mokėti mažiau? Tokią idėją jau pritaikė vokiečių duetas.

 Ar kada nors esate susimąstę, kiek jums tenka sumokėti už maisto produkto pakuotę? Ar norėtumėte, kad nereikėtų mokėti už šią pakuotę, tad ir už pačius produktus galėtumėte mokėti mažiau?<br> 123RF nuotr.
 Ar kada nors esate susimąstę, kiek jums tenka sumokėti už maisto produkto pakuotę? Ar norėtumėte, kad nereikėtų mokėti už šią pakuotę, tad ir už pačius produktus galėtumėte mokėti mažiau?<br> 123RF nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 21, 2017, 11:32 AM

Viskas veikia paprastai. Atsinešate savo pakuotes ar talpyklas, kurios yra pasveriamos. Berlyne įsikūrusi maisto prekių parduotuvė „Original Unverpackt“ pažymi šias pakuotes. Priėjus prie pardavimo kasos, iš bendro pasvertų prekių kiekio atimamas bendras pakuočių svoris. Ši žyma yra pagaminta taip, kad išliktų net ir po kelių plovimų, o tokiu būdu nereikėtų kitą kartą atėjus vėl sverti pakuotes.

Parduotuvės įkūrėjos Sara Wolf ir Milena Glimbovski sako, kad pastaruoju metu itin didėja išteklių švaistymą mažinančios ekologiškos paslaugos ar prekės. O jų parduotuvėje pirkėjas pasiima tik tai, ko jam reikia. Šios vokietės nori pasiūlyti alternatyvų apsipirkinėjimą, kuris pasiūlytų viską, ko tik jums reikia, tačiau čia nerastumėte šimtų alyvuogių aliejaus ar kūno losjono rūšių pasirinkimo.

Tiesa, „Orignal Unverpackt“ nėra naujas sumanymas. Ostino mieste Teksase yra parduotuvė „In.Gredients“, o Londone verslininkė Catherine Conway įkūrė „Unpackaged“. Visos šios trys parduotuvės yra nepriklausomos ir tyrinėja žmonių psichologiją, susijusią su maistu ir jo vartojimu.

C. Conway sako, kad jei mėginsite paneigti šiuolaikinį ir populiarų prekių pirkimą pakuotėse, jūs susidursite su itin rimtu iššūkiu. Tokį maistą, kuris yra įdedamas į savo atsineštą neišvaizdžią pakuotę, žmonės suvokia kaip kurą, mat atimamos malonumą akiai keliančios pakuotės. Ir tai neturi nieko bendro su siūlomomis prekėmis – tai susiję su rinkodaros psichologija ir neva laiką taupančiu maitinimosi metodu.

Vien 2011 metais Jungtinėje Karalystėje kaip atliekos buvo išmesta 11 milijonų tonų pakuočių. Nepaisant to, bendrovės vis tiek pardavinėja supakuotus bananus.

Maisto atliekų priešininkas Tristramas Stuartas sako, kad maisto ir pakuočių pramonė ėmėsi strateginės kampanijos, kuri teigia, jog galima sumažinti maisto atliekas jas atitinkamai supakuojant. Dėl šios priežasties dabar galima nusipirkti mangą pakuotėje, nors jį galima būtų nusipirkti ir be jokios pakuotės. Tuomet mes nusiperkame prekybos centro simbolika pažymėtas pakuotes ar maišelius, kuriuos pasidedame savo namuose. Tokiu būdu pelnomasi gamtos sąskaita, kad būtų patenkinti visiškai nebūtini pirkėjų pageidavimai.

„Original Unverpackt“ teigia, kad siūlo prekes įvairaus segmento žmonėms, tame tarpe ir nepasiturintiems. C. Conway taip pat pripažįsta, kad parduotuvės pirminis tikslas ir buvo pasiūlyti maisto produktus nepasiturintiems žmonėms, kuriems nereikėtų mokėti už maisto prekių pakuotes. Tačiau C. Conway, turėdama vos vieną parduotuvę, negalėjo maisto prekes pardavinėti pigiai, kadangi pirkdavo jas mažesniais kiekiais nei didieji prekybos centrai. Vis dėlto, palyginusi savo pardavinėjamas prekes su didžiuosiuose prekybos centruose siūlomomis prekėmis, ji pastebėjo, kad jos siūlomos prekės yra pigesnės. Tuomet buvo mėginama nustatyti, ar išeitų pasiūlyti mažų kainų prekybos centro franšizę, pritaikytą prie vietinių žmonių skonio ir pajamų.

O štai Braitone (JK) įsikūręs prekybos centras „hiSbe“ turi specialų skyrių, kuriame pardavinėjami maisto produktai be pakuočių. Šiame prekybos centre prioritetas teikiamas vietinei produkcijai bei kainų skaidrumui – kiekvienas pirkėjas žino, kokia produkto kainos dalis nukeliauja tiekėjui, darbuotojų algoms, pirminiam gamintojui ir kitiems. Šis prekybos centras siekia apsipirkinėjimą paversti etišku ir ekologišku.

Maisto produktų be pakuočių pardavinėjimas yra inovatyvi idėja, gimusi iš praėjusio amžiaus devintojo dešimtmečio žmonių apsipirkinėjimo įpročių, tačiau tai tik dalinis sprendimo būdas judant link pramoninio vartojimo. Žmonės vis geriau tvarkosi su atliekomis – dabar beveik 70% Jungtinės Karalystės atliekų yra perdirbamos, kai dar 1998 metais buvo perdirbama viso labo 27% atliekų.

Tačiau tai – tik lašas jūroje, pagalvojus, kiek daug atliekų išmeta JAV, Kinija ir Rusija.

Parengta pagal „The Guardian“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.