Klaidinęs vartotojus „Tele2“ žada pasikeisti

„Parašiau skundą dėl vieno punkto, o taryba rado daugybę kitų pažeidimų“, – lrytas.lt pasakojo „Tele2“ „Pildyk“ paslaugų teikimo taisykles apskundęs Kristijonas Lukas Bukauskas. Vartotojų teisių sergėtojai peržvelgę visas išankstinio apmokėjimo „Pildyk“ paslaugos taisykles, pastebėjo, kad „Tele2“  klientai dėl nerašytų, bet praktiškai galiojančių taisyklių -  patenka į aklavietę. 

Po skundo vartotojų teisių sergėtojams Tele2 taiso taisykles.<br>J. Jurgaitis
Po skundo vartotojų teisių sergėtojams Tele2 taiso taisykles.<br>J. Jurgaitis
Daugiau nuotraukų (1)

Viktorija Vosyliūtė

Aug 5, 2012, 10:53 AM, atnaujinta Mar 17, 2018, 2:19 PM

Beveik metus galiojusias „Pildyk“ paslaugos taisykles „Tele2“ rekomenduojama pakeisti, mat jose surašyta informacija neatitinka realybės. Neįtraukti kai kurie mokesčiai, nenumatyta teisė dėl nekokybiškų paslaugų nutraukti sutartį, nepažymėta, kokiomis aplinkybėmis bendrovė gali vienašališkai keisti sutartį. Iš viso VVTA (Valstybinė Vartotojų teisių apsaugos) tarnyba nustatė šešis vartotojų teises ir interesus pažeidžiančius taisyklių punktus.

Kreipimąsi į VVTA tarnybą Kristijonas parašė išklausęs draugo skundus dėl nesąžiningų mobiliojo operatoriaus paslaugų teikimo sąlygų. Jis piktinosi, kad išankstinio apmokėjimo paslaugos „Pildyk“ sąskaitoje nelikus pinigų, ryšio operatorius nutraukia ir anksčiau užsakytų paslaugų teikimą. Pavyzdžiui, jei už kelis litus užsisakėte nemokamus skambučius tarp draugų, o jūsų sąskaitoje šiuo metu - apskritas nulis, tuomet draugams neprisiskambinsite.

„Jeigu akcijos sąlygos yra tokios, kad turi pirkti kefyro ir tuomet gausi nemokamos dešros, tai negali tikėtis, kad gausi nemokamos dešros, jei nepirkai kefyro“, – analogiją tarp „Pildyk“ paslaugų teikimo sąlygų ir apsipirkimo prekybos centre lygino mobiliojo ryšio operatoriaus atstovas Andrius Baranauskas. 

VVTA, išnagrinėjusi išankstinio apmokėjimo paslaugos „Pildyk“ teikimo taisykles, nutarė, kad šeši taisyklių punktai gali pažeisti vartotojo teises ir interesus.

Nuo skambučių pagalbos telefonais iki sutarčių nutraukimo

Išnagrinėjus „Pildyk“ paslaugos teikimo taisyklę, dėl kurios kreipėsi Kristijonas, taryba pylos operatoriui davė ir už kitus taisyklių punktus. Vyras teisiniais argumentais rašte tarybai įrodinėjo, kodėl nesąžininga iš anksto tam tikras paslaugas užsisakiusiam vartotojui jas nutraukti vos ištuštėjus sąskaitai.

Tarnyba „Tele2“ pabarti nusprendė už tai, kad draudžiama blokuoti išeinančius skambučius ir neleisti prisiskambinti net nemokamais pagalbos telefonais. „Tele2“ atstovas A. Baranauskas tikino, kad niekada nebuvo blokuojami tokio pobūdžio skambučiai ir kad pagalbos numeriais prisiskambinti galima net tuomet, kai apskritai telefone nėra „Pildyk“ kortelės.

„Mes suteikiame galimybę skambinti nemokamais numeriais, kurie tokiais įvardinti Elektroninių ryšių paslaugų taisyklėse ir susijusiuose teisės aktuose (pavyzdžiui, bendruoju pagalbos numeriu 112) ir tada, kai vartotojo sąskaita neaktyvi. Apgailestaujame, kad šios informacijos neįtraukėme į  taisykles, tačiau skleidžiame ją kitais kanalais“, – sakė korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims A. Baranauskas. 

Vartotojų teisių gynėjams taip pat užkliuvo taisyklių punktai dėl informacijos trūkumo apie mokestį už SIM kortelės keitimą. Taisytinais tapo ir sutarčių punktai dėl skambučių išklotinės pateikimo, sutarties nutraukimo pasikeitus sąlygoms, nuostolių atlyginimo.

Taryba rekomendavo per dvi savaites nuo nutarties gavimo dienos pakeisti paslaugos teikimo taisykles.

„Tele2“ atstovas žada, kad bus atsižvelgta į visas pastabas ir taisyklės bus taisomos. „Suprantama, kad reaguosime - jokios mūsų taisyklės negali prieštarauti Lietuvos Respublikos teisės aktams“, – sako A. Baranauskas.

„Jei „Tele2“ nesutiks iš esmės keisti 11.2 punkto, t. y. neriboti jokių paslaugų (ir tų, už kurias jau sumokėta ir nemokamų pagalbos skambučių) ir VVTA tarnyba nesikreips į teismą, kreipsiuos į RRT (Ryšių reguliavimo tarnyba), kad peržvelgtų, ar „Tele2“ laikosi Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklių“, – ateities veiksmus svarstė Kristijonas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kas yra vatnikai ir kiek jų?