Skaitmeninė era vieniems žada augimą, kitiems - nuostolius

Auštanti skaitmeninės televizijos era labiausiai džiugina mažesnius nacionalinius kanalus, kurie iki šiol daugiausia pasiekdavo tik didmiesčių ir tankiau gyvenamų teritorijų žiūrovus. O didžiausią dalį auditorijos rizikuoja prarasti didžiosios televizijos. Taip mano reklamos ir komunikacijos specialistai.

Daugiau nuotraukų (1)

Saulius Jarmalis

Oct 25, 2012, 10:30 AM, atnaujinta Mar 15, 2018, 9:35 PM

LTV, TV3, LNK ir „Baltija“ su didesnėmis ar mažesnėmis išimtimis buvo matoma visoje Lietuvoje. Tačiau spalio 29 dieną analoginė antžeminė televizija bus išjungta ir situacija pasikeis. 

Tyrimų duomenimis, LNK ir TV3 auditorija per pastaruosius porą metų sumažėjo maždaug penktadaliu – tiek, kiek išsiplėtė skaitmeninės televizijos tinklas. Išjungus analoginę televiziją jų auditorija gali sumenkti dar 10 procentų.

Komunikacijos specialistai taip pat mano, kad išjungus analoginę televiziją neišvengiamai keisis nacionalinių televizijų reitingai – daugiau žmonių galės matyti daugiau kanalų ir, galbūt, neiškart, bet per tam tikrą laiką, jų įpročiai keisis – dėmesio sulauks kanalai, kurių dalis žiūrovų iki šiol nematė. 

Kaip keisis skaičiavimo metodika?

Tiesa, skaitmeninės televizijos era beveik neturės įtakos televizijos auditorijos tyrimams. Kaip ir iki šiol, mėgstamiausius visų lietuvių kanalus ir laidas sužinosime iš 1150 namų ūkių, kuriuose įrengti TV metrai. Šie įrenginiai tiksliai matuoja laiką, kurį gyventojai žiūri vieną ar kitą kanalą.

Apibendrinus duomenis iš daugiau nei tūkstančio namų ūkių pateikiami auditorijos tyrimai, kurie atskleidžia, kokie kanalai ir kuriuo laiku buvo populiariausi Lietuvoje. 

Televizijos auditorijos tyrimus atliekančios įmonės TNS atstovės Linos Petraitienės teigimu, jau šiuo metu daugiau nei pusės Lietuvos gyventojų namus TV signalas pasiekia skaitmeniniu būdu.

„Mes jau daug metų, nuo pat skaitmeninių transliacijų pradžios, naudojame specialias metodikas, taikome specialią įrangą, kuri leidžia matuoti tiek skaitmeniniu, tiek analoginiu būdu žiūrovo namus pasiekiančių televizijos transliacijų žiūrėjimą.

Tad analoginės televizijos išjungimas auditorijos matavimui įtakos neturės. Skaitmeninė televizija kaip buvo, taip ir toliau bus matuojama, nes turime visą tam reikalingą reikalingą įrangą ir metodiką“, - tvirtino L. Petraitienė.

Anot jos, daugumoje šalių, analoginių antžeminių televizijos transliacijų atsisakiusių seniau nei Lietuva, TV auditorijai tirti ir toliau naudojami TV metrai. Greta įprastinių TV metrų, kuriamos naujos technologijos televizijos turinio žiūrėjimui kompiuteriuose ar mobiliuose įrenginiuose - išmaniuosiuose telefonuose, planšetiniuose kompiuteriuose - įvertinti.

TNS turi matavimo įrankius televizijos žiūrėjimui ne televizoriuose įvertinti, kuriuos, esant rinkos poreikiui, galima taikyti ir Lietuvoje.

Be to, skaitmeninė televizija iš esmės nesukuria daugiau galimybių aiškiau ištirti auditoriją, nes nėra atgalinio ryšio. Atgalinis ryšys įmanomas tik ten, kur signalas namų ūkius pasiekia kabeliu. Šiuo būdu naudojasi „Teo“, teikianti „Gala“ televizijos paslaugas. Jos auditorijos duomenys gerokai skiriasi nuo TNS tyrimų rezultatų.

Tai nėra tyrimo rezultatai, o tik informacija – ką žiūrėjo klientai. Šie faktai  neatspindi visų televizijos žiūrovų demografijos ir socialinės padėties - nėra žinoma, kas  programas žiūrėjo: vaikai ar pensininkai, mieste ar kaime.

Įžvelgia didelių pokyčių 

Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacijos (KOMAA) valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis neabejoja, kad skaitmeninė televizija pakeis žiūrovų įpročius.

„Didelės įtakos iškart nebus, nes žmonės yra inertiški, bet ilgainiui dalis gyventojų atras tuos kanalus, kurių iki šiol dėl techninių galimybių nematė. Bet kokiu atveju skaitmenizacijos procesas prasidėjo jau seniai ir komunikacijos agentūros tam ruošėsi ir įtraukė į savo strategijas“, - aiškino G. Šeputis.

Anot jo, skaitmeninė televizija lems ne tik, ką žiūrėti, bet ir kaip žiūrėti. Skaitmeninė televizija leidžia pateikti daugiau informacijos apie programas ir ilgainiui, tų paslaugų daugės.

„Skiriasi vaizdo formatas – iš esmės pereinama prie plačiaekranio vaizdo, be to pagerėja garso kokybė, kuri leidžia ieškoti naujų efektų, kaip pritraukti žiūrovo dėmesį.

Patys televizoriai tampa išmanūs, o tai reklamos kūrėjams atveria dar didesnes galimybes“, - sakė G. Šeputis.

„Skaitmeninimas keičia gyventojų pasirinkimą, kuriuos kanalus žiūrėti“, - „Verslo žinioms“ yra sakęs reklamos planavimo agentūros „Omnicom Media Group“ medijų direktorius Orestas Kostiukas. Pasak jo, didžiausią žalą skaitmena daro populiariausioms komercinėms televizijoms Lietuvoje TV3 ir LNK.

TNS LT duomenimis, šių kanalų auditorija per pastaruosius dvejus metus sumažėjo 21 – 25 proc.

O. Kostiukas prognozuoja, kad išjungus analoginę antžeminę televiziją, didžiųjų kanalų auditorija susitrauks dar iki 10 procentų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.