JAV prasidėjo Kibernetinis pirmadienis – pirk, kol gali!

Jei Juodasis penktadienis po Padėkos ketvirtadienio yra ta diena, kai amerikiečiai virsta bizonais ir siaubia prekybos centrus, pirmadienis po jo jau nuo 2005 m. mėginamas paversti panašios apsipirkimo isterijos diena internete. JAV Nacionalinės pardavėjų federacijos skaitmeninis padalinys shop.org nustatė, kad būtent šį pirmadienį smarkiai padidėja pirkėjų aktyvumas internete, ir netruko tuo pasinaudoti. Šiuo metu nuolaidas siūlo praktiškai visos JAV veikiančios interneto parduotuvės, o smagiausia, kad šiame išpardavime, bent jau kaip stebėtojai, galime dalyvauti ir mes!

Skirtumas tarp tikros parduotuvės ir virtualios yra tas, kad tikroje akys džiaugiasi, bet rankos vargsta, o virtualioje - atvirkščiai. O gal ir kažkokių skirtumų yra - koks skirtumas?<br>Reuters
Skirtumas tarp tikros parduotuvės ir virtualios yra tas, kad tikroje akys džiaugiasi, bet rankos vargsta, o virtualioje - atvirkščiai. O gal ir kažkokių skirtumų yra - koks skirtumas?<br>Reuters
Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Nov 26, 2012, 2:24 PM, atnaujinta Mar 15, 2018, 3:02 AM

2009 m. JAV šią dieną internetu buvo parduota prekių už 887 mln. dolerių (parduotos kelionės neskaičiuojamos), o jau 2010 m. – už 1,028 mlrd. dolerių. Shop.org įkurtoje specialioje svetainėje CyberMonday.com ir šiandien galite rasti, kokius išpardavimus kokie pardavėjai siūlo. Čia pateikiami nuolaidų kodai bei kuponai. Šiuo metu terminą „kibernetinis pirmadienis“ jau pasitelkia ir Kanados, Jungtinės Karalystės, Portugalijos, Vokietijos bei Čilės internetinės parduotuvės.

2005 m. nagrinėdamas tokio apsipirkimo fenomeną laikraštis „New York Times“ rašė, kad grįžę į darbą po ilgojo Padėkos dienos savaitgalio, kuomet vaikštinėjo apžiūrinėdami parduotuvių vitrinas, JAV įstaigų darbuotojai pasinaudoja greitu internetu darbo vietoje ir puola apsipirkinėti virtualiose parduotuvėse.

Lietuviams belieka stebėti

Tai galbūt kiek paaiškina, kodėl Lietuvoje tokio fenomeno niekas nepastebėjo – nei mes Padėkos dieną minime, nei darbo vietoje greitesnį negu namie internetą turime. Kita vertus, akivaizdu, kad artėjant Kalėdoms poreikis apsipirkti ir eilės parduotuvėse tik didės, tai skatins dažniau ieškoti prekių internetu, o Kalėdų laikotarpiu vėžlio greičiu pradedantis dirbti paštas skatins internete apsipirkti vis anksčiau. Štai jums ir atsakymas – lapkričio pabaiga geriausias laikas pirkti dovanas, kurias jums siųs paštu.

Tiesa, jei vis tik nutarsite apsilankyti CyberMonday.com ir net turite kreditinę kortelę, pirkti kažką patartume tik tiems, kas turi patikimą adresą JAV. Bėda ne tik tai, kad išvertę kainas į litus antkapio plytos svoriu pečius užgulsiantiems mokesčiams už šildymą besirengiantys lietuviai turėtų gerokai įniršti – amerikiečiai viską perka gerokai pigiau.

Bėda, kad dauguma tų parduotuvių nesiunčia prekių į Lietuvą, nemažai neaptarnaus lietuviškų kreditinių kortelių, o, svarbiausia, Lietuvoje priskaičiuojamas muito ir PVM mokestis visas nuolaidas pavers nuostoliais. Pavyzdžiui, JAV nusipirkęs 50 ml kvepalų indelį už 135 svarus britas nemokės jokių papildomų mokesčių, lietuvis primokės apie 122 Lt.

Taigi, mes šiandien neapsipirkinėjame, o stebėdami amerikiečių gaunamas nuolaidas sarkastiškai šaipomės iš jų sumaterialėjimo, kai kurių nuolaidų apgaulingumo ir… laukiame, gal kitais metais ir mūsų interneto parduotuvės paseks kokio „Jamam“ išpardavimo pavyzdžiu?

Šiemet internetiniai Juodojo penktadienio išpardavimai pirmą kartą viršijo 1 mlrd. JAV dolerių.

Internetinis pardavimas per šių metų Juodojo penktadienio savaitgalį šoktelėjo 26 proc., iki 1,04 mlrd. JAV dolerių, palyginti su 816 mln. JAV dolerių, užfiksuotų tą pačią praėjusių metų dieną.

Daugiausia amerikiečiai pirko amazon.com, po jos eina prekybos centrų operatorės „WalMart“, „Best Buy Co“, „Target Corp.“ ir „Apple“ interneto parduotuvės.

Per metus labiausiai išaugo skaitmeninio turinio, tokio kaip elektroninių knygų, muzikos ir vaizdo produktų internetinės mažmenos kategorija. Jos pardavimas, palyginti su praėjusiais metais, padidėjo 29 procentais.

Elektroninė prekyba sudaro mažiau nei 10 proc. JAV vartotojų išlaidų. Nepaisant to, šis sektorius auga kur kas sparčiau nei tradicinių mažmeninių parduotuvių, nes pirkėjus vilioja siūlomos mažos kainos, greitas pristatymas ir didelis pasirinkimas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.