„iPad“ – jau treji, o ekspertai sakė – vaikas negyvens

2010 m. balandžio 3 d. pirmoji „magiškųjų ir revoliucinių“ „Apple“ įrenginių partija pasiekė pasaulio parduotuves. Tiesa, „iPad“ magišku vadino toli gražu ne visi. „Google“ vadovas vadino jį didžiulių telefonu, Billas Gatesas prisiekinėjo, kad „iPad“ praloš tinklinukams, „iPad“ gavo 2010 m. fiasko apdovanojimą, o žurnalistai tyčiojosi iš nesėkmei pasmerkto išsigimėlio be klaviatūros. Gal ir nesėkmė yra tai, kad pirmąjį 2012 m. ketvirtį parduota 15,4 mln. „iPad“, o 2013 m. – jau 22,9 mln. Tačiau tikrai ne „Apple“ nesėkmė. Taigi įdomu pažiūrėti, kokį tragišką „iPad“ galą žadėjo ir kaip tragiškai klydo konkuruojančių kompanijų vadai.

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

2013-04-07 09:04, atnaujinta 2018-03-08 17:28

Ir pražiopsoję, ir nepatylėję

Ericas Schmidtas, „Google“ (2010 m. sausio 10 d.): „Gal galite man pasakyti, kuo didžiulis telefonas skiriasi nuo planšetinio kompiuterio?“

Billas Gatesas, „Microsoft“ (2010 m. vasario 10 d.): „Aš – didžiulis lietimui jautrių įrenginių ir elektroninių skaityklių entuziastas. Tačiau vis tiek manau, kad balso komandos, rašiklis ir klaviatūra – kitais žodžiais, tai, ką turi „Netbook“ kompiuteriai – diktuos populiariausių įrenginių madas. Taigi, šį sykį nejaučiu to, ką pajutau į rankas paėmęs pirmąjį „iPhone“. Tuomet pagalvojau: „Viešpatie, „Microsoft“ per žemai iškėlė sau kartelę.“ O čia yra graži skaityklė, tačiau „iPad“ nematau nieko, kas mane priverstų pasakyti: „Norėčiau, kad tai būtų pagaminusi „Microsoft.“

Reggie Fils Aime, „Nintendo of America“ prezidentas (2010 m. balandžio 7 d.): „Jei pažiūrėsime į mūsų verslą, mūsų apimtis, techninę įrangą ir mūsų programas, jis („iPad“) nedaro jokios įtakos „Nintendo“. Mačiau duomenis, kurie rodo, kad net vartotojai, kurie nuolat perka „iOS“ programėles, kelis kartus pažaidžia jomis ir meta. Akivaizdu, kad jų sukurta platforma netaps rimta ir pelninga aplinka žaidimų kūrėjams, nes labai daug programėlių ir žaidimų siūloma nemokamai. Jei mūsų žaidimai, priklausomai nuo tipo, pramogų ieškotojui yra gardumynas ar sotūs pietūs, tai ką siūlo „Apple“ – net mažiau negu vieno kąsnio sumuštinis.“

Mike'as Lazaridis, „RIM“ („Blackberry“) (2010 m. balandžio 16 d.): „Kalbėdami apie planšetinius kompiuterius turėtume sau užduoti klausimą – kokiai rinkai jie skirti? Kokias galimybes suteikia, kokias problemas padeda spręsti, ar tai tik nešiojamojo kompiuterio pakaitalas? Kol kas spręsti sunku. Tačiau, vėlgi, pažiūrėkime, kas vyksta išmaniųjų telefonų rinkoje. Ekranai vis didesni, procesoriai – galingesni, daugiau atmintis, bevielis internetas, vis tobulesnės operacinės sistemos, daugiau įrankių ir naudingų programėlių. Jei atsižvelgsime į visa tai, neįmanoma atsakyti, kokią tuščią rinkos vietą gali užimti planšetės.“

Steve'as Ballmeris, dabartinis „Microsoft“ vadovas (2010 m. liepos 29 d.): „Nemanau, kad gali būti vienas daiktas, kuris tinka visiems… Pernelyg daug kartų dalyvavau susitikimuose su žurnalistais, kurie pirmąsias 10 min. kankinasi mėgindami suderinti „iPad“, kad tas būtų kuo panašesnis į nešiojamąjį kompiuterį.“

Changas Ma, LG (2010 m. rugpjūčio 20 d.): „Mūsų planšetė bus geresnė negu „iPad“!“

Adamas Haninas, „Viewsonic“ (2010 m. spalio 1 d.):Steve'as Jobsas niekada nieko nesako gerai nepasvėręs. Tačiau šį kartą man atrodo, kad jis tiesiog bijo naujos konkurencijos. Mato, kad planšetiniai kompiuteriai septynių colių įstrižainės ekranais taps rimtu iššūkiu „iPad“ dominavimui, todėl ir ieško bet kokių priekabių, kad tik galėtų užsipulti.“

Howardas Stringeris, „Sony“ (2011 m. rugpjūčio 31 d.): „Gerai, gerai, „Apple“ gamina „iPad“. Bet ar jie kuria filmus? Mes įrodysime, kad svarbus ne tas, kas pirmas pagamino planšetinį kompiuterį , o tas, kas pagamino geresnį.“

Jimas Balsille, „RIM“ („Blackberry“) (2010. m. spalio 26 d.): „Tiems, kas negyvena iškreiptos „Apple“ realybės lauke, akivaizdu, kad 7 colių įstrižainės planšetės užims didžiąją rinkos dalį. Ir kad „Adobe Flash“ palaikymas vartotojams, kurie nori naudotis internetu, yra labai svarbus. Be to, mums aišku, kad „Apple“ noras kontroliuoti programėlių ekosistemą ir savo platformą, nors ir naudingas pačiai kompanijai, nepatrauklus nei daugiau atvirumo norintiems programuotojams, nei vartotojams, norintiems prisijungti prie interneto svetainių, kurių absoliuti dauguma naudoja „Flash“. Galvojame, kad vartotojai jau pavargo nuo „Apple“ aiškinimų, ką jie turi galvoti.“

„Toshiba“ reklama, kurią 2011 m. sausio 22 d. savo ekranuose galėjo matyti „iPad“ naudotojai: „Na, bet kaip gaila. Pridėkite ir šią prie tų įdomių interneto vietų, kurių negalite pamatyti savo įrenginio ekrane. Aišku, jei turėtumėte „Toshiba“ planšetę, galėtumėte džiaugtis visu internetu. Jo, ir „Flash“ svetainėmis taip pat.“

Štai tiek pastangų kritikuojant vieną nediduką įrenginėlį, kuris pasirodė toks galingas, kad nepanoręs mokytis atkurti „Adobe Flash“ sugebėjo beveik visą internetą priversti jo atsisakyti. O jei manote, kad blogais ir labai neteisiais pranašais mėgino tapti tik konkurentai, labai klystate. Žurnalistai „Apple“ kūdikio galimybes išgyventi vertino netgi skeptiškiau.

Blogųjų žiniasklaidos fėjų pranašystės

Danielis Nationsas iš about.com (2010 m. sausio 26 d.): „Penkios priežastys, kodėl „iPad“ pasmerktas nesėkmei: 1. Jis netelpa į kišenę. 2. Jis per brangus. 3. Jis neatstos nešiojamojo kompiuterio. 4. Jis atidaro ne visas interneto svetaines. 5. Niekam iš tikrųjų to „iPad“ nereikia.“

Linenas DeFilleris iš MillionFace.com (2010 m. sausio 27 d.): „Apple iPad“ – nesėkmė, pokštas ar fiasko? Pasirink vieną iš šių variantų.“

Jeremy A. Kaplanas iš „FOX News“ (2010 m. sausio 28 d.): „Technologijų specialistai nerimauja, kad kompanija, kadaise garsėjusi sugebėjimu rinkoje kelti revoliucijas, prarado savo galias. Galime vadinti jį „iPad“ ar „iPlod“ – tai nekeičia esmės. Atrodo, „Apple“ ugnelė išblėso.“

Johnas C. Dvorakas, „PC Mag“ (2010 m. gruodžio 13 d.): „Neįsivaizduoju nė vieno jaunesnio negu 30 metų amžiaus žmogaus, kuris norėtų „iPad“. „Play Station 3“, „Wii“, „GameBoy“, net padoraus nešiojamojo kompiuterio gal ir norėtų, o „iPad“? Negana to, neprisimenu, ar kada nors bent mačiau jaunesnį nei 30 metų žmogų, besinaudojantį „iPad“.“

Tai kas gi apsikvailino?

Kadangi tokių pranašysčių buvo daugiau negu įmanoma įsivaizduoti, daugiau netęsiu – akivaizdu, kad blogųjų fėjų linkėjimai „iPad“ miegančia gražuole nepavertė. Tiesa, tikrai nebloga istorija išėjo su Metų fiasko apdovanojimu, kuris buvo skirtas „iPad“. Juk jo planšetinis kompiuteris taip ir negavo.

2010 m. kovą Barselonoje antrą kartą buvo surengti „Fiasko apdovanojimai“. Portale fiascoawards.com balsavo daugiau negu 7000 lankytojų ir 4325 jų Metų nesėkmės prizą skyrė „iPad“. Keistoka, kai apdovanojimas įteikiamas tam, kas dar nespėjo nieko nuveikti, todėl apdovanojimų komisija nutarė pritaikyti tam tikrą išimtį.

Buvo nuspręsta, kad jei per metus rinkos reakcija į „iPad“ parodys, jog jis nepatyrė išpranašautojo fiasko, 2011 m. organizatoriai apdovanojimui pristatys... patys save. Jie savo žodžio laikėsi.

„Laikas įrodė, kad „iPad“ pranašauto fiasko nepatyrė. Atvirkščiai – jis pasirodė neregėtai sėkmingu produktu. Taigi, 2010 m. jam įteiktas apdovanojimas buvo nepelnytas. Todėl suvokdami savo pasirinkimų riziką apdovanojimų organizatoriai 2011 m. fiasko apdovanojimui nominavo 2010 m. fiasko apdovanojimus“, – išplatintame pranešime rašė apdovanojimo steigėjai.

Tiesa, ar jie patys jį gavo, taip ir neaišku – juk tapo tik vienais iš kandidatų. Užtai „iPad“ pats tapo puikiu apdovanojimu visai žmonijai ir iki šiol taptų svajonių dovana bet kam. Taip, taip, net ir dar nesulaukusiems trisdešimties…

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.