15 milijonų litų - kaip į balą, sistema neveikia, kaltųjų nėra

Tam, kad į telefoną atskrietų perspėjantys pranešimai, prietaisą reikia specialiai paruošti. 

Tam, kad į telefoną atskrietų perspėjantys pranešimai, prietaisą reikia specialiai paruošti.<br>M. Kulbis
Tam, kad į telefoną atskrietų perspėjantys pranešimai, prietaisą reikia specialiai paruošti.<br>M. Kulbis
Daugiau nuotraukų (1)

Aurimas Abišala

Apr 25, 2013, 7:52 AM, atnaujinta Mar 7, 2018, 6:47 PM

Tam, kad į telefoną atskrietų perspėjantys pranešimai, prietaisą reikia specialiai paruošti. 

Instrukcijas rasti nelengva – pavyksta nebent tiksliai žinantiems, ko ieško. Jokios informacinės kampanijos, aiškinančios, kaip žmonėms susikonfigūruoti telefonus, nebuvo. 

Pasinaudojo pasenusiu ryšiu

„Niekas čia neveikia, niekas nepadaryta. Normaliose valstybėse būna sukuriami atskiri tinklalapiai, kur žmonėms aiškinama, kaip aktyvuoti šią funkciją. Čia to niekas nedarė“, - piktinosi „Infobalt“ prezidentas Vytautas Vitkauskas. 

Jis įsitikinęs, kad Lietuvoje gyventojų perspėjimo sistema veikia labai prastai – visuomenė menkai informuota, o žinutės siunčiamos moraliai pasenusiu 2G ryšiu.

„Įrangą diegė prieš porą metų, kai Lietuvoje jau tikrai veikė 3G ryšys. Išleisti pinigai ir nieko nepadaryta. Sistema darosi sudėtingesnė ir jai reikia papildomų dažnių, kurių 2G ryšys neturi“, - kalbėjo V. Vitkauskas.

Ateityje vis tiek planuojama perspėjimus siųsti 3G ryšiu, todėl diegti senesnio ryšio pagrindu veikiančią sistemą buvo pinigų švaistymas. Kas dėl to kaltas? Tai nustatyti nebus lengva. Portalo lrytas.lt žiniomis, dėl skandalingos situacijos šią savaitę ketinama aiškintis ir Seime. Pasirinkimą lėmė kaimo gyventojai

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento atstovas Algis Bolys portalui lrytas.lt paaiškino, kad 2G sistema buvo pasirinkta dėl kaimo žmonių, kurių seni telefonai gali neveikti 3G tinkle. Departamento atstovas pripažino, kad dėl šio pasirinkimo dalis šalies gyventojų susiduria su problemomis. „Dalis pranešimus tikrai gauna, o kiti skundžiasi, kad negauna. Dažniausiai problemų kyla dėl telefono aktyvavimo. Naujesnių telefonų savininkai dažnai pasirenka 3G tinklą, o sistema veikia tik 2G tinkle“, - kalbėjo A. Bolys.

Taip pat sistema kol kas neveikia su „Apple“ telefonais.

Artimiausiu metu žadama perspėjimų sistemą tobulinti - po kelerių metų ji turėtų veikti ir 3G tinkle.

* * *

• Instrukcijas, kaip paruošti telefoną sistemai, galima rasti adresu vpgt.lt/index.php?-630085069

• Perspėjimo sistema įdiegta panaudojus telekomunikacijų paslaugų teikėjų „Bitė Lietuva“, „Tele2“ ir „Omnitel“ tinklų infrastruktūrą.

• Sistema pradėjo veikti 2012 metų rugpjūčio mėnesį.

• Projektas finansuojamas iš Europos regioninės plėtros fondo. Projekto vertė - 15,2 mln. Lt.

• Pranešimai siunčiami trimis kalbomis: lietuvių, rusų ir anglų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.