„Samsung“ reklamai išleidžia penkiskart daugiau negu „Apple“

Pasaulis, žavėdamasis stebi rekordinius „Samsung Galaxy S4“ pardavimo tempus, kraipo galvas, kaip per kelerius metus kompanija, gaminusi vidutinio lygio šaldytuvus, tapo solidžiausia elektronikos gamintoja, o Lietuvoje trys iš keturių parduodamų televizorių yra „Samsung“. Tačiau, ar kas susimąsto, kiek „Samsung“ tai kainuoja?

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

May 23, 2013, 4:16 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 9:05 AM

Vieną geriausių išmaniųjų telefonų gaminanti „HTC“ toliau ritasi į bedugnę ir atleidinėja darbuotojus.

O aš, neseniai apsilankęs „Samsung“ pristatyme, bendravau bent su keliais vos prieš kelias savaites priimtais, naujais vadybininkų.

Viskas paaiškėja palyginus kompanijų išlaidas reklamai – pasirodo, šioje srityje „Samsung“ lenkia konkurentus kur kas labiau negu pardavimuose.

Pati reklamos bei produkto rinkodaros sąnaudų teorija nurodo, kad augant populiarumui bei pajamoms, auga ir sąnaudos rinkodarai.

Tačiau labai smarkiai augant pardavimams, sąnaudų rinkodarai procentas pradeda mažėti. Taip elgiasi „Apple“, taip elgiasi kitos elektronikos kompanijos ir tai visiškai ignoruoja „Samsung“.

Nesvarbu, kiek didėja kompanijos pelnas, rinkodarai ji skiria beveik tokią pat pajamų dalį. Ir šiuo metu sumelė atrodo stulbinanti – reklamai, pardavimų akcijoms bei viešiesiems ryšiams 2012 m. „Samsung Electronics“ išleido daugiau negu 11 mlrd. dolerių.

Vien produktų reklamai „Samsung“ skyrė apie 5 mlrd. dolerių, o „Apple“ per tą patį laiką reklamai išleido milijardą. Taigi, norėdama šiek tiek aplenkti buvusį išmaniųjų telefonų rinkos lyderį, korporacija išleido penkiskart daugiau pinigų.

daugiau užsakymų žiniasklaidai, daugiau uždirba televizijos, net Lietuvoje sukuriama daugiau darbo vietų. Kita vertus, kai sąnaudos reklamai smarkiai lenkia ne tik „Microsoft“, „Dell“ ar „HP“, bet ir tokio savireklamos giganto, kaip „Coca Cola“, į galvą pradeda lįsti mintys apie pasaulinį dominavimą.

Tam tikra prasme tai jau virsta realybe – „Samsung“ įtaka išmaniųjų telefonų rinkoje pasiekė tokį mastą, kad jei ši kompanija nutrauktų „Android“ sistemos telefonų palaikymą, „Google“ pradėtų svilti ne tik padai.

Taigi, greičiau jau tenka stebėtis ne tuo, kad „Samsung Galaxy S4“ taip gerai parduodamas, o tuo, kad „iPhone“ vis dar perkamas.

Analitikai nurodo, kad „Apple“ nuo sąnaudų reklamai gelbėja kultinis kompanijos vardo statusas ir milžiniška gerbėjų minia. Deja, kitų „Android“ telefonų gamintojams taip nepasisekė.

Beje, būsime neteisūs, jei visą „Samsung“ sėkmę nurašysime gausioms reklaminėms akcijoms. Vis dėlto tai unikali kompanija pasaulyje, kuri visas sudedamąsias savo produktų įrangos dalis gamina savo gamyklose.

O juk kadaise taip darė visi. Vėliau gudresniems Europos ir JAV vadybininkams pasirodė pigiau produktus kurti vienoje vietoje, dalis užsakyti kitur, surinkti viską dar kažkur.

Nežinia, ar „Samsung“ pavyzdys rodo, kad pasaulis iš amžiaus „pigiau“ žengia į amžių „operatyviau“, tačiau, kad pelnas didėja ne taupant, o dirbant, jis įrodo tikrai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.