M.Zuckerbergas prie interneto prijungs visą pasaulį

Per 9 metus nuo „Facebook“ įkūrimo šios kompanijos vadovas pasiekė daugiau negu bet kuris didžiausias visų laikų užkariautojas. Šiuo metu 29 m. vyrui priklausanti kompanija, kurioje darbuojasi kiek daugiau negu 5000 žmonių, pasaulyje turi 1,155 mlrd. klientų, kurie kiekvieną dieną dovanoja „Facebook“ 20 mlrd. minučių savo laiko. Aleksandrui Makedoniečiui tik slėptis su savo užkariavimais. Tačiau Markui to negana – iškėlęs sau ambicingą tikslą prijungti prie interneto likusius 5 milijardus Žemės gyventojų, jis įkūrė iniciatyvą „Internet.org“ ir nė sekunde neabejoja, kad jam pasiseks.

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Aug 22, 2013, 6:43 PM, atnaujinta Mar 1, 2018, 7:22 PM

Apie šią iniciatyvą, prie kurios jau prisijungė „Samsung“, „Nokia“, „Ericsson“, „MeediaTek“, „Qualcomm“ ir dar nemažai panašaus svorio kompanijų, „Facebook“ įkūrėjas viešai prabilo rugpjūčio 20 d.

„Visa „Facebook“ veiklos esmė – suteikti pasaulio žmonėms galimybę bendrauti. Tačiau besivystančiose pasaulio šalyse iškyla milžiniškų barjerų, kurie trukdo žmonėms prisijungti prie žinių ekonomikos. Todėl „Internet.org“ sujungė partnerystei globalias kompanijas, kurios sieks tuos barjerus įveikti.

Mūsų tikslas – suteikti galimybę naudotis internetu ir tiems, kurie šiuo metu neišgali už tai susimokėti“, – lyg koks Prometėjas kalbėjo M.Zuckerbergas.

Aišku, vyras išmintingai nutylėjo tą faktą, kad „Facebook“ augimas JAV ir Europoje smarkiai sulėtėjo, kad Rusija ir Kinija nenoriai jo naudai atsisako vietinių populiarių socialinių tinklų, tad besivystantis pasaulis kompanijai tampa svarbia rinka. Taigi, 5 mlrd. naujų internautų gali virsti 5 mlrd. naujų „Facebook“ klientų.

Pridėkime tai, kad per antrąjį šių metų ketvirtį kiekvienas „Facebook“ vartotojas iš JAV ir Kanados atnešė kompanijai po 4,32 dolerio pelno, o vartotojai iš likusio pasaulio – po 63 centus pelno, ir suprasime, kam reikia tų milijardų. Tiesa, duodamas interviu CNN M.Zuckerbergas paneigė, kad visa tai daro tik dėl pinigų: „Jei mums rūpėtų tik pelnas, visa ši iniciatyva neturėtų jokios prasmės. Tas milijardas vartotojų, kurie jau prisijungę, turi gerokai daugiau pinigų negu visi likę 5 ar 6 milijardai. Tai nesąžininga, bet taip jau yra. Todėl darome tai, nes tikime, kad kiekvienas yra vertas bendravimo ir galimybės prisijungti prie interneto.

Internete tų šalių gyventojai kartu galės spręsti, kokios jiems reikia valdžios, susipažinti su sveikatos apsauga, kurios gal niekada nė neregėjo, bendrauti su toli gyvenančiais artimaisiais, kurių nematė dešimtmečiais. Internetas suteikia milžiniškų galimybių, ir aš tikiu, kad mes tai padarysime.“

Tad kaipgi planuojama prijungti prie interneto tuos du trečdalius pasaulio gyventojų, kurie ne tik „Facebook“, bet ir balto unitazo gal niekada nematė, o ir elektra jiems dažnai – tik nepasiekiamas žiburėlis tolumoje? Iniciatyvos dalyviai teigia, kad viskas bus pasiekta susitelkus į kelis svarbiausius tikslus.

Pagrindinis jų – kiek galima labiau atpiginti mobilųjį internetą ir plėsti jo geografiją. Antras – kuo efektyviau išnaudoti perduodamus megabaitus. Tam, kad užduotims internete atlikti pakaktų mažesnio duomenų srauto.

Galiausiai susitelkusios korporacijos planuoja paremti naujus vietinio verslo modelius, teikti patrauklius pasiūlymus ryšio operatoriams, įrenginių gamintojams, programėlių kūrėjams, pardavėjams – viskas tam, kad kuo labiau sumažintų prisijungimo kainą.

Išties už tai galime tik paploti – internetas ir Afrikos aborigenams, ir Lietuvos provincijos mušeikoms tikrai efektyviausiai padeda kuo greičiau pasivyti pasaulį, suvokti jo kultūrą ir savo galimybes jame.

Kita vertus, per dideliu altruizmu M.Zuckerbergo kaltinti irgi nereikia – kaip rodo atlikti tyrimai, kokį prastą interneto ryšį žmonės begautų, kokia bebūtų atsilikusi jų šalis, pirmiausia jie jungiasi prie socialinių tinklų.

Žodžiu, nebūna to gero, kas galiausiai nevirstų į pelną. Tačiau juk būna pelno, kuris neneša gėrio, ir tikrai džiugu, kad šį sykį yra ne taip.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: ar turite už ką balsuoti, ponia Seimo pirmininke?