Smagūs „Bitės“ ir „Tele2“ mūšiai: kas juoksis paskutinis?

„Bitė Lietuva“ metė iššūkį mobiliojo ryšio operatoriams – neribotus pokalbius ir SMS už ribotą kainą – 22 litus per mėnesį. „Tele2“ pirštinę pakėlė. Ta pati paslauga, o kaina – 21 litas. Rinka laukia trečiojo žaidėjo - „Omnitel“ - reakcijos. Lrytas.lt pašnekovai itin pabrėžia, kad tokiose situacijose reikia reaguoti nedelsiant. Priešingu atveju gali tekti skaičiuoti nuostolius.

Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Nov 6, 2013, 10:54 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 1:56 PM

Kas juoksis paskutinis?

„Kitų pasiūlymai tiesiog juokingi!“ - „Tele2“ atremia vakar, antradienį, „Bitės“ pristatytą planą „Laisvė“, kurį pasirinkę klientai už 22 litus per mėnesį neribotus pokalbius ir SMS į visus Lietuvos tinklus.

„Tele2“ muša kainą ir neribotus pokalbius ir SMS į visus Lietuvos tinklus siūlo už 21 litą per mėnesį.

 „Revoliucija truko vieną dieną ir baigėsi. Kas vakar atrodė pigu, šiandien atrodo brangu“, -linksmai kalbėjo „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis.

Paklaustas, kokią įtaką tokie žaidimai siūlant neribotus pokalbius, turės bendrovės gaunamoms pajamoms, „Tele2“ vadovas pripažino, jog šiuo atveju nebuvo daug skaičiuota. „Tokia jau konkurencija. Privalome vartotojams užtikrinti geresnes sąlygas“, - sakė P.Masiulis.

„Tele2" pasiūlymas nestebina, kainos skirtumų nebeliko, tad dabar klientai drąsiai gali rinktis geriausią kokybę ir rūpestį jais", - apie konkurentų pasiūlymą sakė „Bitė Lietuva“ rinkodaros direktorius Pranas Kuisys.

Tiek „Bitės“ planas „Laisvė“, tiek „Tele2“ neribotų pokalbių ir SMS pasiūlymas Lietuvos rinkoje – ne naujiena. Tokių pasiūlymų klientai yra sulaukę ir iš „Teledemos“, ir iš „Omnitel“, ir pačios „Tele2“.

„Tele2“ vadovas P.Masiulis sako, kad kai jo vadovaujama bendrovė 2006-aisiais pasiūlė planą „Plepys“, kuris leido už sujungimo mokestį savo tinkle kalbėti neribotą laiką, rezultatas nebuvo toks, kokio tikėjosi mobiliojo ryšio operatorius. „Plepiu“ susiviliojo keli tūkstančiai klientų. P.Masiulis neatmeta, kad tas pats bus ir su siūlymu už 21 litą neribotai kalbėti ir rašyti nesvarbu kokį kiekį SMS žinučių. Tačiau, atsižvelgiant į tai, kad retas kuris noriai skaičiuoja prakalbėtas minutes, P.Masiulis iš naujausio „Tele2“ plano tikisi geresnio rezultato.

Vienam pliusas už pirmumą, kitam – už operatyvumą

Simonas Bartkus, Lietuvos marketingo asociacijos valdybos pirmininkas, giria tiek „Bitę“, tiek „Tele2“. Pirmąjį operatorių už tai, kad buvo pirmasis, pasiūlęs neribotą SMS ir skambučių skaičių už fiksuotą mokestį, antrąjį – už operatyvų reagavimą.

„Tele2“ atoveiksmis 100 proc. išprovokuotas „Bitės“, jis labiau primena gynybinį žingsnį. Pirmojo nauda šiuo atveju atiteks „Bitei“. Ji, būdama pirma, nemažai laimėjo. Atrodo, kad „Bitės“ žingsnis buvo toks stiprus, kad į jį neatsakyti nebuvo galima, - komentavo S.Bartkus. - Tačiau tokie veiksmai sveikos konkurencijos sąlygomis labai normalūs“.

Pašnekovo teigimu, toks operatyvus „Tele2“ veiksmas rodo, kokia arši konkurencija spaudžia mobiliojo ryšio operatorius. „Nėra taip paprasta techniškai paruošti pasiūlymą, parengti jam reklamą. Vis dėlto susidaro įspūdis, kad „Tele2“ reklaminis klipas sukurtas paskubomis. Rodos, jie iš naujo įgarsino anksčiau filmuotą reklaminį klipą. Aišku, rinkos dalyviai vienas kitą stebi ir galbūt kažkokius namų darbus buvo pradėję daryti, tačiau „Tele2“ buvo greiti ir lankstūs“, - sakė S.Bartkus.

Veikti negaištant

Lietuvos marketingo asociacijos valdybos pirmininkas įsitikinęs, jog iki šiol tylintis trečiasis operatorius „Omnitel“ turi reaguoti. Ir daryti tą nedelsdamas. Priešingu atveju, S.Bartkaus teigimu, jo netekimai gali būti labai dideli.

Kad snausti nedera, sako ir Marius Dubnikovas, Lietuvos finansų maklerių asociacijos prezidentas.

„Bendrovėms, kurios sugeba greitai reaguoti į pasikeitimus rinkoje – riebus pliusas. Investuotojai tai vertina, tačiau pasibaigus vakarėliui skaičiuojami uždirbti pinigai. Vis dėlto, jei kompanija nesugebėtų reaguoti į pokyčius, kitas jos žingsnis – bankrotas“, - sako jis.

Tačiau pats „Omnitel“ laikosi vakar išsakytos pozicijos: „Mes nuolat planuojame ir ruošiame naujus sprendimus bei inovacijas savo klientams. Kai tik pasiūlysime naujovių arba naujus verslo modelius, mūsų klientai bus pirmieji, kurie apie tai sužinos.“

Spaus mažinti sąnaudas

Finansų makleris M.Dubnikovas aiškina, jog kainų karai – vienareikšmiškai lems tai, kad bent jau šiame regione mažės sektoriaus pajamos: mat vienam operatoriui sumažinus kainas, tą patį netrunka padaryti ir kiti.

Anot finansų maklerio, mobiliojo ryšio operatoriai įžengė į tokią zoną, kur kaina tampa neaktuali, nes ji sąlyginai ir taip yra maža. Todėl jiems reikės konkuruoti kitomis priemonėmis – aptarnavimu, išskirtinumu, kokybe ir su internetu susijusiais pasiūlymais.

Akcininkai savo ruožtu spaus įmones taupyti sąnaudas arba didinti pajamas, ką padaryti darosi sunku. Tad mobiliojo ryšio operatoriams belieka pirmasis variantas – mažinti sąnaudas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.