Mokestis prie mokesčio: kurio operatoriaus paslaugos pigiausios?

Visiems žinomoje knygoje parašyta: „Kas iškėlė kardą, tas nuo jo ir mirs.“ Neteigiame, kad pradėjusi naujų statymų ratą prie lietuviško mobiliojo tinklo pokerio stalo „Bitė“ jau pralošė, tačiau ryžtingą atsaką išprovokavo. Neribotus pokalbius ir SMS už fiksuotą mokestį jau siūlo visos Lietuvos mobiliojo ryšio bendrovės. Lieka išsiaiškinti, kas pigiau, o kas savo reklamose nutyli vieną ar kitą slaptą kabliuką. Juk tas pats „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Fredas Hrenchukas tvirtina, kad konkurentai kai ką įrašo mažytėmis raidėmis, o mano kolegė, pamėginusi pakeisti savo planą į naująjį siūlomą „Omnitel“, jau susidūrė su reklamoje nutylėta kliūtimi.

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

2013-11-13 07:43, atnaujinta 2018-02-20 10:09

Tik pokalbiai

Nagi, ponai kurmiai, paskaičiuokime. Pirmoji metusi pirštinę „Bitė“ pasiūlė neribotus pokalbius ir SMS už 22 litus per mėnesį. Tuoj pat sulaukė atsako iš „Tele2“ – lyg pasišaipydama ši kompanija pasiūlė tą patį vienu litu pigiau.

Kiek ilgiau delsusi „Omnitel“ nutarė nesivelti į karą senoviniais telefonais ir iškart ėmėsi išmaniųjų – pasiūlyti neribotų pokalbių bei žinučių planai numato ir mobilių duomenų limitą. Taigi, kalbantieji be interneto pigiausiai bus aptarnauti „Tele2“.

Pridėkime duomenis

„Omnitel“ siūlo neribotus pokalbius „išmaniesiems“ su tam tikru duomenų kiekiu: 50 MB per mėnesį – 25 Lt, 300 MB per mėnesį – 33 Lt, 1 GB per mėnesį – 39 Lt ir 2 GB – 49 Lt.

Jei pasirinksime nemokamų pokalbių planą „Bitėje“ ir prie jo pridėsime duomenis atskirai siūlomus duomenis, gausime: 80 MB – 28 Lt per mėnesį, 300 MB – 34 Lt per mėnesį, o 1 GB – 37 Lt. Didesnio duomenų plano „Bitė“ kol kas nesiūlo.

„Tik labai maža dalis lietuvių naudoja bent 1 GB duomenų, o norintieji daugiau nesudaro nė 1 proc. gyventojų, tad to visai pakanka. O kalbėti apie neribotus duomenis šiuo metu tikrai netikslinga – išmėginusios tokį verslo modelį kompanijos pasaulyje patyrė didžiulius nuostolius“, – plano „Laisvė“ pristatyme kalbėjo F.Hrenchukas.

Analogiškai pasirinkus nemokamų pokalbių bei SMS planą „Tele2“ ir pridėjus jų siūlomus duomenų planus, gausime: 100 MB – 26 Lt per mėnesį, 1 GB – 31 Lt per mėnesį, o 5 GB – 50 Lt per mėnesį.

Populiariausias pasirinkimas tarp išmaniųjų telefonų savininkų – 1 GB per mėnesį. „Omnitel“ tiek kainuos 39 litus, „Bitėje“ – 37 litus, o „Tele2“ – 31 litą. Laimėtojas lyg ir aiškus.

Didiesiems duomenų vartotojams iškyla labai maža dilema – sutaupyti vieną litą „Omnitel“ ir už 49 per mėnesį gauti 2 GB duomenų, ar nepagailėti 50 Lt „Tele2“ ir gauti 5 GB.

Norintiems tiesiog naudotis duomenimis specialiai jų neperkant, „Bitė“ siūlo 1 MB duomenų už 15 centų (pasirinkusiems planą „Laisvė“). „Omnitel“ duomenų neturint jokio plano nesiūlo, o „Tele 2“ įkainis siekia 50 centų už megabaitą.

Taigi, norintiems tik kritiniu atveju peržvelgti elektroninį paštą ar prisijungti prie kokios svetainės ir manantiems, kad per mėnesį išnaudos mažiau negu 30 MB mobiliųjų duomenų, palankiausia liks „Bitė“. Neviršysiantiems 50 MB – „Omnitel“. Na, o visiems kitiems – „Tele2“.

Kadangi pats per dieną išnaudoju apie 10-15 MB, nė neįsivaizduoju, ką galima daryti su tiek mažai. Juolab, jog visi pripažįsta, kad mobilių duomenų vartojimas nuolat ir labai sparčiai auga.

Ryšio kokybė

Pokalbių kokybę visi trys Lietuvoje veikiantys operatoriai siūlo pakankamai panašią, mobiliojo 2G ryšio skvarba praktiškai aprėpia visą šalį.

Ilgą laiką geriausia signalo kokybe ir greičiausiu mobiliuoju internetu galėjo pasigirti „Omnitel“. Tačiau Lietuvos ryšių reguliavimo tarnyba spalio mėnesį atliko mobiliojo interneto spartos matavimus devyniuose miestuose ir nustatė, kad greičiausiai duomenys perduodami „Tele2“ 3G tinkle. Kompanijos 3G tinklas apima 69,9 proc. Lietuvos teritorijos.

Apie LTE 4G ryšį šį sykį nekalbėsime, nes kol kas nė viena kompanija Lietuvoje nesiūlo jo mobiliesiems telefonams.

Kitos sąlygos

„Bitė“ paskelbusi apie planą „Laisvė“ išsakė labai aiškią idėją – kiekvienas kompanijos klientas gali keisti turimą planą į šį ir taip pat jo atsisakyti tiesiog bet kuriuo momentu. Kai generalinis direktorius prisiekia, kad jokių paslėptų sąlygų nėra, lieka juo tikėti. Kompanija mobiliuosius telefonus klientams salonuose parduoda išsimokėtinai ir tos sumos neriša prie sudarytų planų.

„Tele2“ atstovas Andrius Baranauskas užtikrino, kad ir ši kompanija visiems savo klientams leidžia keisti turimą planą į numatantį neribotus pokalbių bei SMS: „Mes sudarome galimybę visiems pasikeisti savo planą į šį. Niekaip kitaip žmogus neišskiriamas, išskyrus, kad jis klientas. Nes mes esame į klientus orientuota kompanija.“

Taigi, turintys ilgalaikę sutartį gali ją keisti, o už išsimokėtinai pasiimtus telefonus mokestis bus skaičiuojamas atskirai.

„Omnitel“ svetainėje pristatant planą „Išmaniems“ parašyta: „Pasiūlymais gali pasinaudoti nauji ir esami privatūs klientai.“ Taigi, lyg ir visi?

Pasirodo, kad ne. Čia reikalai kiek labiau komplikuoti. „Auksiniams“ klientams toks plano pakeitimas lyg ir laisvas, tačiau net ir jiems – ne visada. Pavyzdžiui, jei buvo gauta speciali nuolaida perkant išsimokėtinai telefoną (atnešk seną ir gauk nuolaidą ar panašiai) egzistuoja papildomos sąlygos, sutartį keisti tiesiog atsisakoma, o sutarus keisti planą į mažesnį, gali tekti sumokėti baudą.

Taigi, klientų laisvės prasme „Omnitel“ lieka griežčiausias. Kita vertus, norintys „iPhone“ išsimokėtinai kito pasirinkimo neturi, o ir specialios akcijos telefonams ne visur taikomos.

„Bitė“ siūlo jų salonuose įsigytiems telefonams garantinį aptarnavimą „Be rūpesčių“. Žada suremontuoti per 3 dienas, tam laikui suteikti pakaitinį telefono aparatą, o užgaišus mokėti po 10 litų per dieną netesybų. Tiesa, ne visada – jei patys suremontuoti nesugebės, jei reikės keisti aparatą ar jūs nepateiksite aiškių duomenų apie gedimo pobūdį, remontas tikrai užtruks. Be to, daugelis gedimų (drėgmė, smūgiai) – negarantiniai.

„Tele2“ remontu neužsiima, jų teigimu – tai gamintojų reikalas. „Omnitel“ ir „Bitė“ už atskirą mokestį siūlo telefonų draudimą. Tiesa, įkainiai nedžiugina.

Išvados

Jei esate labai lojalus klientas – dėl esamų skirtumų bėgioti iš vienos kompanijos į kitą nelabai apsimoka.

Jei tikrai norite sutaupyti ir už mažiau gauti kuo daugiau, palankiausius variantus siūlo „Tele2“.

Neužmirškite, kad vidutiniškai žmogus per mėnesį prakalba mažiau negu 3 val., o ir SMS begalybės neišsiunčia, tad prieš nerdami į šio neribotų pokalbių karo bangas, pasitikrinkite, ar jums tai išvis apsimoka. Gal geriau visko po truputį siūlantis planas už 15 litų per mėnesį ar kitas subalansuotas pasiūlymas? Juk gavęs neribotą kiekį mėsainių ir norėdamas būtinai suvalgyti bent už tiek, kiek sumokėjai, gali paspringti…

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.