„Tele 2“ viceprezidentas: „Mūsų kainos visuomet bus geriausios“

Kodėl negalime tikėtis neriboto mobilaus interneto? Kas trukdo mažinti mobiliojo ryšio kainas užsienyje? Kuo baigsis Lietuvoje prasidėję kainų karai ir kodėl populiariosiose „Tele 2“ reklamose filmuojasi angliškai kalbantys latviai? Tai keli klausimai, kuriuos uždaviau „Tele 2“ generaliniam viceprezidentui vidurio Europai ir Eurazijai Niklui Sonkinui. Pažadėjęs, kad jei konkurentai siūlys ryšį už litą, „Tele 2“ nuleis kainą iki pusės, jis vis dėlto pripažino, kad netiki nemokamomis bandelėmis, o lietuvius pavadino pačiais geriausiai „Tele 2“ klientais pasaulyje.

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Dec 18, 2013, 5:27 PM, atnaujinta Feb 19, 2018, 6:41 PM

„Kas pusę metų apvažiuoju kompanijos padalinius septyniose šalyse, kuriose esu paskirtas atsakingu asmeniu. Susitinku su darbuotojais, perteikiu informaciją iš kitų šalių, kalbame apie naujoves, atsakau į žmonių klausimus.

Pradėjau darbą 2009 m. ir pradžioje nebūdavo jokių klausimų. Šiandien sulaukiau dvidešimties. Matyt ne taip ir bijo – atsipalaidavo jau“, – pusiau rimtai atsakė N.Sonkinas ir perėjome prie rimtesnių temų.

Apie kainų karą

„Tele 2“ visuomet turės palankiausias kainas. Visuomet laikomės savo pažadų, o klientams pažadėjome, kad siūlysime geriausias kainas. Tad jei kas nors meta iššūkį, mėgina siūlyti paslaugas už mažiau, mes tuoj pat reaguojame ir kainą dar labiau nuleidžiame. Tai mūsų esmė, prigimtis, mūsų DNR“, – labai aiškiai suformavo atsakymą Niklas.

„Juk taip padarėme ir čia. Tik pranešė konkurentas apie savo pasiūlymą, po kelių valandų pasiūlėme tą patį už mažiau. Visada taip darysime. Per visus metus ne kartą buvo, kad kitos kompanijos kitose rinkos mėgino mesti mums iššūkį mažindamos kainas.

Tai normalu, tai kartojasi reguliariai, tačiau mes iš to išmokome vieną pamoką – vienintelis būdas mums konkuruoti, yra nuosekliai laikytis savo pažado ir visuomet siūlyti geriausią kainą. Kalbu ne tik apie skambučius Lietuvoje ar kitoje šalyje – tai ir duomenų perdavimo kainos, ir tarptinklinio ryšio kainos. Nes norime, kad mūsų klientai jaustųsi patogiai ir tikėtų, kad prisijungę prie „Tele 2“ nebeturės priežasčių eiti kitur.“

Tačiau kainos negali kristi iki begalybės. Brazilijoje akcijų eksperimentai pasibaigė tuo, kad mobiliojo ryšio tiekėjai nebeturi lojalių klientų – kiekvienas nešioja kelias korteles ir jungiasi ten, kur tą akimirką pigiau.

„Taip gali atsitikti, rinkos vertė gali kristi ar net griūti nepalikdama vystytojams investicinių pinigų. Tačiau tai yra konkurencija ir nieko čia nepadarysi. Mes niekuomet nesitarsime su konkurentais dėl kainų, nes tai neetiška ir neteisėta. Todėl ir toliau konkuruosime bei sieksime užtikrinti aukščiausio lygio paslaugų kokybę.

Kartais dėl to gali kristi mūsų pelningumas, tačiau tai reiškia tik tiek, kad turime būti gudresni, dirbti efektyviau ir išsaugoti pajamingumą, kurio reikalauja savininkai“, – užtikrino, kad niekada nekeis savo požiūrio viceprezidentas.

Apie ryšį užsienyje

„Tele 2“ neplanuoja kažkaip išskirtinai mažinti kainų savo klientams, kurie prisijungia prie mums priklausančio ryšio kitoje šalyje. Mūsų siekis pasiūlyti geriausias kainas visiems ir visur, ne tik šalyse, kur veikia „Tele 2“.

Sutinku, kad net ir sparčiai pastaruosius porą metų kritusios tarptinklinio ryšio kainos kol kas išlieka gerokai per aukštos. Viena priežasčių yra ta, kad operatoriams brangu teikti tokį ryšį, nemaži tarptinklinio sujungimo kaštai, kurių vartotojas šiaip nemato.

Mums tenka išpirkti reikiamą ryšio apimtį iš savo konkurentų visose šalyse ir tai yra nereguliuojama rinka. Dabar Europos Komisija iškėlė užduotį sukurti vieningą mobilaus ryšio erdvę Europoje, išvis atsisakyti tarptinklinio jungimo mokesčių, ji nepagalvojo, kad reikėtų įvesti ir kaštų reguliavimą. O be to, toks iššūkis tampa gana sudėtingu.

Būtume laimingi, jei galėtume pateikti dar mažesnes ryšio kainas užsienyje ir nuolat ieškome būdų tai padaryti. Jau dabar Lietuviams siūlome geriausius įkainius, tačiau mūsų tikslas tai siūlyti visur, o ne tik „Tele 2“ šalyse“, – sakė N.Sonkinas.

Paklaustas, ar gali kainos Lietuvoje kilti Europos Komisijai įvedus vieningą mobilaus ryšio erdvę Europoje, svečias patvirtino, kad niekas nedarys verslo nuostolingai. Patyrę nuostolių kompensuodami tarptinklinį jungimą, visi operatoriai bus priversti kažkaip tai kompensuoti, tad išsaugoti ir taip žemas kainas Lietuvoje gali būti komplikuota. Tiesa, jis papildė, kad tikisi, jog iniciatyva dar bus nuglaistyta ir atsiras visiems naudingų sprendimų.

Apie mobiliuosius duomenis

„Netikiu neribotais pasiūlymais jokioje veiklos srityje. Nemokamų pietų nebūna. Vis tiek kažkas už tai turės sumokėti. Todėl manau, kad sąžininga yra, kai daugiau naudojantys ir moka daugiau. Taip yra ir parduotuvėje, ir valgykloje, taip turi būti ir telekomunikacijose.

Buvo išbandyti įvairūs apmokėjimo metodai – vieni apmokestino greitį, kiti – sunaudojamus duomenis. Tačiau daugelis pasirinko mokestį už tam tikrą siūlomą kiekį ir tai tenkina daugelį. Tokiu būdu žmonės nepermoka, gali pasirinkti paketą, kurį sunaudos, o jei nori daugiau – įsigyja dar.

Taip ir planuojame kurti savo kainų politiką. Nes neriboti duomenys būtų nenaudinga niekam. Turėtume labai mažą skaičių klientų, kurie sunaudotų 90 proc. viso siūlomo duomenų srauto. Taip išeitų, kad jie gautų nemokamus pietus, už kuriuos turėtų sumokėti tie, kas naudoja mažiau. Todėl taip nebūtų sąžininga“, – nepradžiugino vadovas, planuojančių siųstis filmus į mobilųjį telefoną.

„Atsiradus LTE ryšiui žmonės pradėjo naudoti 4-5 kartus daugiau duomenų negu anksčiau. Jie dabar naudoja duomenis įvairiausioms paslaugoms, tačiau noriai už tai moka. Nes jiems tos paslaugos patinka. Dėl to krenta ir pačių duomenų kaina, 4G ryšys pigesnis, tad vartojimui augant reliatyvi kaina krenta.

Manau, 30 GB planui per mėnesį dar anksti – aš naudojuosi nemažai, bet man visiškai pakanka vieno gigabaito per mėnesį“, – sakė N.Sonkinas.

Apie Lietuvą

„Lietuvoje veikianti „Tele 2“ grupė yra bene efektyviausiai dirbantis kompanijos padalinys pasaulyje. Mes visuomet stengiamės dirbti taupiai ir racionaliai, nešvaistydami pinigų, tačiau ir netaupydami ne vietoje. Lietuvos padalinio vadyba yra pavyzdinė.

Šioje šalyje mes turime ne tik didžiausią klientų skaičių, bet ir itin gerą ryšio kokybę, stabiliausią pelningumą. Lietuva – mūsų žvaigždė. Pasiekėme to užtikrindami gerą tinklo sklaidą, teritorijos padengimą, puikią technologinę bazę, klientų aptarnavimą, parduotuves. Ir mokėdami tuo per daug nesididžiuoti – suprantame, kad privalome ne tik išsaugoti tai, ką pasiekėme, bet ir gerinti darbą visose srityse“, – girdamas svečias šalia sėdinčiam Lietuvos padalinio vadovui Petrui Masiuliui priminė ir apie laukiančius darbus.

„Lietuvoje klientai puikiai supranta ir mėgsta tai, ką daro „Tele 2“, o „Tele 2“ labai patenkinta šios šalies klientais. Ir individualiais, ir valstybiniais, ir verslo. Mes laimingi jiems pasitarnaudami ir laimingi, kad jie mumis tiki. Taigi, Lietuvoje klientai puikiai suvokia mūsų strategiją, kitose šalyse yra ko iš jūsų pasimokyti.“

Gal „kalta“ sėkminga reklaminė kampanija – serialus primenančios reklamos, mėgstami jų herojai?

„Kiekvienoje šalyje reklama šiek tiek skiriasi, ji pritaikyta individualiai rinkai, tad tai, ką darome čia kiek skiriasi nuo to, ką darome Latvijoje ar Kazachstane. Tik bendra strategija išlieka tokia pati“, – atsakė vadovas.

Beje, Latvijoje su garsiais latvių aktoriais, kurie kalba angliškai (nes lietuviškai nemoka) reklama filmuojama ne siekiant atrodyti prabangiau, o taupiau siekiant geresnio rezultato. Tiesiog samdyti geriausius šalies aktorius, gavusius ne vieną apdovanojimą, kad jie vaidintu reklamoje toje šalyje, kurioje jie žinomi, tektų kur kas brangiau. Reklamose Lietuvai jie sutinka filmuotis pigiau, tokiu būdu pasiekiama aukšta kokybė nepermokant.

Apie sėkmę

Taigi, panašu, kad pačią „Tele 2“ politikos esmę galime įžvelgti būtent reklamose – nepermokant pasiekti kokybės, negadinant nuotaikos vartotojams sutaupyti, neišlaidaujant patikti. Tai ir yra sėkmės paslaptis?

Niklas Sonkinas sako, kad ne tik:

„Kitas dalykas yra tai, kad vietiniam padaliniui leidžiame veikti itin lanksčiai. Todėl konkurentams atlikus kažkokį veiksmą, jie gali savarankiškai reaguoti akimirksniu. Tai reiškia, kad necentralizuojame viso valdymo, manome, kad šalys turi galėti itin staigiai reaguoti į specifinius vietinius įvykius.

Dėl to ir veikla kiekvienoje šalyje yra kiek skirtinga. Mes pasitikime vietine vadyba ir ji turi prisiimti atsakomybę, ir toks lankstus darbas pasiteisina“, – pokalbio pabaigoje išdavė tikrą sėkmės paslaptį svečias.

Hmm, atrodo paprasta – atsakingas, savarankiškas ir išradingas skyriaus vadovas, kuriuo pasitikima. Tik kodėl, įdomu, niekaip nepavyksta tokių surasti valstybei?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.