„Facebook“ – tik seniams: paaugliai kraustosi į kitus socialinius tinklus

Didžiausias pasaulyje socialinis tinklas „Facebook“ turi rimtą problemą: paaugliai čia užsuka vis rečiau, o jauną auditoriją keičia jų tėvai. Jaunimas „Facebook“ laiko atgyvena, nuobodžia rutina ir tėvų susirinkimo vieta, todėl bendravimui su bendraamžiais jie vis dažniau renkasi naujas platformas.

Tėvai išmoko naudotis „Facebook“, todėl ji tapo patogiu įrankiu ne tik išlaikyti ryšį su atžalomis, bet ir juos stebėti.<br>123rf nuotr.
Tėvai išmoko naudotis „Facebook“, todėl ji tapo patogiu įrankiu ne tik išlaikyti ryšį su atžalomis, bet ir juos stebėti.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

2013-12-28 19:01, atnaujinta 2018-02-19 16:24

Jei prieš keletą metų tėvai jaudinosi dėl to, kad jų vaikai registruojasi „Facebook“, dabar jaunimas jaučia atvirkštinį spaudimą iš savo augintojų. Tėvai išmoko naudotis svetaine, todėl ji tapo patogiu įrankiu ne tik išlaikyti ryšį su atžalomis, bet ir juos stebėti.

Londono universitetinio koledžo atliktas tyrimas parodė, kad 16–18 metų amžiaus grupėje „Facebook“ visiškai neteko populiarumo ir yra pasmerkta. Daugumą paauglių asociacijos su juo verčia jaustis nepatogiai, todėl jie ieško naujų erdvių bendravimui.

Didžiausio paauglių pripažinimo sulaukia tokie tinklalapiai ir programos, kaip „Twitter“, „Instagram“, „Snapchat“ bei „WhatsApp“. Žinoma, šie socialiniai tinklai nėra tokie funkcionalūs kaip „Facebook“ – tą pripažįsta ir juos naudojantys paaugliai. Tačiau daugiau ne visada geriau, nes svarbu ne tik funkcijų gausa.

Paaugliai nėra nusiteikę prieš „Facebook“ iš principo – antraip jie nenaudotų šiai kompanijai priklausančios programėlės „Instagram“. Iš tiesų, dauguma paauglių turi „Facebook“ paskyrą, bet jos tiesiog nebenaudoja.

Ko gero, pagrindinė priežastis ignoruoti „Facebook“ yra ta, kad čia renkasi ne tik jaunuolių draugai, bet ir tėvai. Juk negali jaustis jaunas ir laisvas, jei kiekvieną tavo žingsnį seka tėvai.

Naujovių poreikis taip pat skatina jaunąją kartą ieškoti kažko šviežio, neatrasto, neišbandyto. Ne paslaptis ir tai, kad jaunimui rūpi būti madingais, išskirtiniais, turėti savo stilių, o „Facebook“ tiesiog nebėra „kietas“ dalykas.

Taigi jei prieš kelerius metus „Facebook“ tiko viskam, dabar mokiniai su artimais draugais bendrauja per „Snapchat“ ir „WhatsApp“, platesniam draugų ratui skirtas „Twitter“, „Instagram“ gali būti ir nepažįstamų, o „Facebook“ labiau skirtas palaikyti ryšį su giminėmis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.