Ekspertai suglumę: dingęs „Boeing 777“ laikomas vienu saugiausių

Aviacijos ekspertai stebisi Malaizijos orlaivio „Boeing 777“, gabenusio 239 keleivius, nelaime – šio modelio lėktuvai buvo laikomi vienais saugiausių pasaulyje. Šeštadienio incidentas yra rimčiausias per visą „Boeing 777“ istoriją, skelbia „The Guardian“.

„Boeing 777“ laikomas vienu saugiausių lėktuvų pasaulyje. Iki šiol užfiksuota vos 60 su šiais orlaiviais susijusių incidentų, kurių dauguma buvo nereikšmingi.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
„Boeing 777“ laikomas vienu saugiausių lėktuvų pasaulyje. Iki šiol užfiksuota vos 60 su šiais orlaiviais susijusių incidentų, kurių dauguma buvo nereikšmingi.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 8, 2014, 11:55 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 2:41 PM

Aviacijos saugumo konsultantas Mohanas Ranganathanas, dirbantis Indijos civilinės aviacijos saugumo patarėjų komitete, pastebėjo, kad orlaivio ryšio praradimo atvejai, prieš tai neužfiksavus problemų, yra ypač reti.

„Boeing 777“ yra labai saugus lėktuvas – aš esu nustebęs“, – sakė jis.

M.Ranganathanas pastebėjo, kad keleivinis orlaivis jau buvo kone pasiekęs įprastinį skrydžio aukštį (10,7 km), tačiau skrydžių kontrolės informacija rodo, jog jis pradėjo staiga kristi ir pakeitė skrydžio kryptį.

„Šis modelis iki šiol buvo, ko gero, vienas saugiausių orlaivių aviacijos istorijoje“, – antrino kompanijos „Strategic Aviation Solutions“ tarybos pirmininkas Neilas Hansfordas.

Anot jo, nuo 1995 metų, kai „Boeing 777“ buvo pristatytas, pagaminta daugiau nei tūkstantis šių lėktuvų. Nuo tada užfiksuota vos 60 su jais susijusių incidentų, kurių dauguma buvo nereikšmingi.

Tikimybė, kad vienu metu nustos veikti abu varikliai, yra ypatingai maža. „Jei skrydžio metu nustoja veikti variklis, lėktuvas nenukrenta iš dangaus“, – sakė N.Hansfordas. Skrydžių specialistų teigimu, kritiniu atveju „Boeing 777“ vienu varikliu galėtų skristi beveik tris valandas.

Spekuliacijas apie sabotažą ar bombą vyras vadino ankstyvomis: „Kaip kas nors galėtų daryti tokias prielaidas taip anksti?“

Orlaivis sulaukė nemažo susidomėjimo, nes su savo dviem milžiniškais varikliais gali nuskristi ypač ilgus atstumus. Jie naudojami ypač tolimiems skrydžiams, kurie gali trukti net 16 valandų.

„Jis sukūrė naują efektyvumo ir saugumo standartą“, – teigė „Teal Group“ aviacijos konsultantas Richardas Aboulafia.

Pirmoji „Boeing 777“ nelaimė, pareikalavusi gyvybių, įvyko pernai liepą, kai „Asiana Airlines“ priklausantis lėktuvas San Franciske nepasiekė nusileidimo tako. Tąkart mirė trys iš 307-ių keleivių. Vienas žuvusiųjų avarinį nusileidimą išgyveno, tačiau jį partrenkė į pagalbą skubėjęs ugniagesių sunkvežimis.

Be šios nelaimės, dar vienas rimtas incidentas su „Boeing 777“ įvyko 2008-ųjų sausį, kai „British Airways“ priklausantis orlaivis Londono Hitrou oro uoste nepasiekė nusileidimo tako – iki jo pritrūko 305 metrų. Tuomet buvo sužeisti 47 žmonės, tačiau nei vienas nežuvo. Dėl smarkių pažeidimų šis orlaivis buvo nurašytas.

Tiesa, 2005 metais „Malaysia Airlines“ pilotai jau buvo susidūrę su techniniu „Boeing 777“ gedimu. Skrendant iš Perto (Australija) į Kuala Lampūrą (Malaizija) virš Indijos vandenyno, 11,6 km aukštyje, lėktuvo programinė įranga neteisingai apskaičiavo greitį ir pagreitėjimą. Dėl to orlaivis staiga pakilo 915 metrus aukštyn. Pilotai išjungė automatinį valdymą ir sėkmingai grįžo atgal į Pertą. Po šio incidento buvo skubiai išleistas programinės įrangos atnaujinimas, įdiegtas visuose lėktuvuose.

„Malaysia Airlines“ turi per šimtą lėktuvų, 15 iš jų yra „Boeing 777-200ER“. Tokio modelio naujas lėktuvas lainuoja 261,5 mln. dolerių, tiesa, avialinijų kompanijos dažnai susitaria dėl nuolaidų.

Šeštadienio skrydis iš Kuala Lampūro į Pekiną turėjo trukti pusšeštos valandos – tai yra vienas iš trumpesnių „Boeing 777“ maršrutų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: ar turite už ką balsuoti, ponia Seimo pirmininke?