Lietuviai aviacijos industriją užkariaus dirbtiniu intelektu

Artėjant vasarai, viso pasaulio aviakompanijos ruošiasi ženkliai padidėsiančiai paklausai, atidarydamos naujas skrydžių kryptis ir didindamos atliekamų skrydžių kiekį. Tačiau vasara – ne tik metas, kai oro vežėjai turi galimybę padidinti savo pajamas. Padidėjęs krūvis reiškia didesnę gedimų tikimybę, o negalintis skristi lėktuvas, laukiantis atsarginės dalies, skrydžių kompanijai gali kainuoti nuo 30 iki 150 tūkstančių JAV dolerių per parą. Lietuvoje įsikūrusi tarptautinė kompanija „Locatory“ teigia radusi šios problemos sprendimą.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 26, 2014, 10:30 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 2:59 AM

Jos sukurtas produktas gali paspartinti aviacijos detalių paiešką iki 10 kartų, taip sutaupydamas industrijoms atstovams ne tik nervų, bet ir pinigų.

Naudos dirbtinį intelektą

Įvairūs IT sprendimai ir mobilieji įrenginiai jau seniai tapo neatskiriama kiekvieno iš mūsų gyvenimo dalimi. Remiantis skirtingais duomenimis, apie 91 proc. visų žemės gyventojų turi mobilųjį telefoną. Taigi tokių žmonių visatoje yra daugiau nei tų, kurie turi dantų šepetuką.

Aviacija, būdama viena iš technologiškai pažangiausių industrijų pasaulyje, taip pat neatsilieka nuo globalių tendencijų. Remiantis pastarųjų metų statistika, iki 2015 metų apie 70 proc. pardavimų bei 91 proc. klientų aptarnavimo paslaugų šioje industrijoje bus teikiama naudojant skaitmenines technologijas. Tačiau ne visos aviacijos sritys vystosi vienodai greitai.

„Techninio aptarnavimo paslaugų tiekėjai kasdien susiduria su milžiniškais informacijos kiekiais. Tenka aktyviai bendrauti ir su atsarginių detalių pardavėjais, ir su komponentų gamintojais bei kitais industrijos atstovais. Turint omenyje tokį didelį siunčiamos bei gaunamos informacijos srautą, galima drąsiai teigti, kad skaitmeninių technologijų siūlomos galimybės būtų nepaprastai naudingos šiam sektoriui, kadangi jos padėtų ženkliai palengvinti duomenų valdymą. Deja, daugelis procesų, ypatingai susijusių su aviacijos detalių pardavimais, iki šiol yra vykdomi remiantis pasenusiais darbo principais, kurie užima daug laiko“, – teigė kompanijos generalinis direktorius Žilvinas Sadauskas.

Naujausias „Locatory“ komandos produktas – „Amber A.I.“ – suteikia aviacijos atstovams prieigą prie milijonų atsarginių detalių ir, anot jaunos kompanijos komandos narių, turėtų gerokai palengvinti darbą aviacijos industrijoje. Jis gali atpažinti atsarginių detalių numerius, jų kiekį ir būklę iš elektroninio pašto, taip pat generuoti struktūruotas inventoriaus ataskaitas ir išsiųsti reikiamą kiekį užklausų tiekėjams spustelėjus vos keletą mygtukų. Taip yra todėl, kad „Amber A.I.“ dirbtinis intelektas sugeba suprasti įprastą žmonių kalbą.

„Kasmet aviacijos industrija išleidžia apie 70 milijardų JAV dolerių techninio aptarnavimo ir remonto darbams. Ši suma yra mažesnė tik už tą, kuri yra sumokama už kurą. Tačiau aviacija yra ganėtinai inertiška industrija ir nepaisant to, kad technologijos suteikia galimybę integruoti kažką naujo, naujų strategijų įvedimas yra ganėtinai sudėtingas procesas“, – pastebėjo Ž.Sadauskas.

Jų kompanijos sukurtos technologijos leidžia supaprastinti dažniausiai pasikartojančias atsarginių detalių paieškos proceso procedūras remiantis industrijos viduje jau egzistuojančiais įpročiais. Būtent todėl komunikacija buvo patikėta elektroniniam paštui – šiuo metu populiariausiam komunikacijos įrankiui verslo srityje. Be to, „Amber A.I.“ yra pritaikyta bet kokiems įrenginiams, pradedant kompiuteriu ir baigiant mobiliuoju telefonu ar planšete. Viskas ko reikia – tai prieiga prie interneto ir galimybė siųsti laiškus elektroniniu būdu. Populiarins Lietuvą

Lietuva jau dabar yra plačiai žinoma pažangių IT sprendimų srityje. Pernai šalyje IT ir inžinerijos mokslus (juos studijavo apie 12 proc. visų studentų) populiarumu lenkė tik verslo administravimo ir socialinių mokslų krypties studijos, o IT kompanijų ir centrų kiekis šalyje per pastaruosius 7 metus padidėjo beveik 25 proc. Į Lietuvą pavyko pritraukti net tokius pasaulinio masto gigantus, kaip „CSC“, „Barclays“ ir „IBM“.

„Locatory“ komanda mano, kad apie šalies pasiekimus derėtų skelbti dar didesniu mastu. Būtent todėl naujasis produktas buvo pavadintas gintaro (angl. amber) vardu, kuris simbolizuoja jo kilmės šalį.

Šiuo metų į prekybos platformą „Locatory“ yra įtraukta 10,5 mln. įvairiausių lėktuvų detalių, kurių bendras kiekis tiekėjų sandėliuose viršija 2 milijardus. Tai yra trečia pagal dydį tokio pobūdžio platforma pasaulyje.

Kompanija bendradarbiauja su Tarptautine oro transporto asociacija (IATA), kompanijomis „Boeing“, „Bell Helicopter“ ir JAV karines oro pajėgas aptarnaujančia kompanija „Pentagon 2000 Software“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.