Kodėl staiga bepilotės skraidyklės tapo tokios populiarios?

„Progresyvių technologijų pažanga yra labiausiai orientuota į kaštų bei dydžio mažinimą, arba tam tikro komponento efektyvumo didinimą. Puikus pavyzdys – baterijos. Prisimenu, kai prieš daugiau nei dešimtmetį geriausios baterijos buvo NiCad ir NiMH, tačiau jos buvo pernelyg sunkios, kad būtų tinkamos integruoti į nedideles skraidykles (fiksuoto sparno orlaiviams jos tiko). Šiandien mes jau turime lengvas, didelio energijos tankio ličio polimerų baterijas, kurios yra pakankamai galingos, nepaisant jų lengvumo. Baterijos svorio problema, tiesą sakant, yra aktualiausias iššūkis, susijęs su elektros panaudojimo skrydžių metu tobulinimu“, – „Newsweek“ portale rašo inžinierius Yuanas Gao.

Bepiločių skraidyklių kūrimo progresas tapo daugelio pavienių išradimų pažangos rezultatu.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Bepiločių skraidyklių kūrimo progresas tapo daugelio pavienių išradimų pažangos rezultatu.<br>AFP/“Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Robotika.lt

2015-04-08 16:25, atnaujinta 2018-01-07 07:23

Tinkamas bepiločių skraidyklių sklendimas ore priklauso nuo elektros stabilizavimo sistemų, kurioms būtini akseleromentrai bei giroskopai. Pastarieji tik per paskutinį dešimtmetė, dėl išmaniųjų telefonų industrijos, tapo prieinamais elementais, tinkamais naudoti robotų technikoje. Todėl, anot inžinieriaus, ir suaktyvėjo oro robotų kūrimas. Pagrįsdamas prielaidą Y.Gao teigia, kad prieš penkerius metus efektyvi akselerometrų bei giroskopų sistema kainavo daugiau nei šimtą dolerių (prieš dešimtmetį – gal net tūkstančius dolerių), o šiandien – tai penkis dolerius kainuojanti įranga.

Vis dėlto stabilumą skrydžio metu užtikrinantys jutikliai nėra vieninteliai elementai, kurių panaudojimo galimybės pasikeitė per pastaruosius dešimtmečius. Mikrokontroleriai, naudojami tinkamai orientacijai garantuoti bei informacijai apdoroti, taip pat buvo žinomi ilgą laiką, tačiau tik visai neseniai jie tapo mažomis, nebrangiomis detalėmis, kurias įmanoma pritaikyti skraidyklių gamybos procese.

Kitas aspektas – motorai. Akivaizdu, kad skraidyklėms reikalingi itin galingi varikliai, bet tokie įrenginiai dar prieš dešimtmetį buvo labai sunkūs bei gremėzdiški. O jų pritaikymas nepilotuojamų oro transporto priemonių eksploatacijai arba kainavo neįtikėtinai daug, arba buvo ganėtinai nekokybiškas. Verta paminėti ir tai, kad tik per paskutiniuosius 10 metų pasiektas tinkamas energijos tankio bei efektyvumo santykis, reikalingas rezultatyviam galios panaudojimui motorų veikimo aspektu.

Kokybiškos GPS sistemos taip pat yra mūsų dienų išradimas, suteikęs šansą ne tik atskleisti oro robotų potencialą skrydžių metu, bet ir absoliučiai automatizuoti tokių skraidyklių galimybes.

„Taigi nepaisant to, kad nebuvo nė vieno revoliucinio naujųjų technologijų atradimo, kuris būtų staiga padaręs skraidykles „įmanomomis“, oro robotų kūrimo progresas tapo daugelio pavienių išradimų pažangos rezultatu“, – teigia inžinierius Y.Gao.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.