Kaip parodė Kinijos vyriausybės duomenys, koronaviruso protrūkis perpus sumažino išmaniųjų telefonų paklausą. Kinijai ruošiantis sutikti Naujuosius metus pagal Mėnulio kalendorių, buvo atšaukti kai kurie šventiniai renginiai, raginta atsisakyti kelionių. Šie apribojimai iš esmės galiojo beveik visą vasario mėnesį, kurį Kinijoje įprastai lydi dovanų pirkimo bumas. Negana to, „Apple“ prekės ženklo parduotuvės Kinijoje vasario mėnesį buvo uždarytos mažiausiai dviem savaitėms. Visa tai lėmė drastiškai sumažėjusius išmaniųjų telefonų pardavimus.
Vasarį Kinijoje parduoti 6,34 mln. telefonų – o tai yra net 54,7 proc. mažiau, nei anksčiau. Tai žemiausias skaičius nuo 2012 metų.
„Apple“ vasario mėnesį pardavė vos 494 tūkst., tuo tarpu pernai tuo pačiu metu – 1,27 mln. vienetų. Palyginimui, sausio mėnesį kinai nupirko daugiau nei 2 mln. „iPhone“ išmaniųjų. Pardavimai krito net 5 kartus – ir turbūt tai ne pabaiga.
Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad nukentėjo ne tik „Apple“. Šių metų vasarį „Android“ telefonų buvo parduota vos 5,85 mln. vienetų, kai tuo tarpu pernai metų vasarį – 12,72 mln. vnt. Tarp šių skaičių patenka „Huawei“, „Xiaomi“ bei kitų gamintojų įrenginiai.
Analitikai tikina, kad pastarųjų mėnesių rodiklių kritimas – trumpalaikis dalykas. Kaip bebūtų, tokiomis prognozėmis tikėti pastaruoju metu darosi vis sunkiau, o tam nemažai įtakos turi ne tik žaibiškai plintantis virusas, tačiau ir krintanti naftos kaina.