Treji „App Gallery“ metai: ko pasiekta ir kas laukia ateityje

Kadangi technologijų pasaulis vystosi itin greitai, treji metai jame – jau gana solidus laiko tarpas. Apie tai, kaip per šį laikotarpį pasikeitė išmaniųjų telefonų vartotojų įpročiai, kaip keitėsi ir vystėsi programėlės, o taip pat kas laukia ateityje, papasakojo „Huawei Mobile Services“ verslo vystymo ir operacijų vadovas Audrius Granickas.

 Kadangi technologijų pasaulis vystosi itin greitai, treji metai jame – jau gana solidus laiko tarpas.<br>  „Huawei“ nuotr.
 Kadangi technologijų pasaulis vystosi itin greitai, treji metai jame – jau gana solidus laiko tarpas.<br>  „Huawei“ nuotr.
 „Huawei Mobile Services“ verslo vystymo ir operacijų vadovas Audrius Granickas.<br>  „Huawei Mobile Services“ nuotr.
 „Huawei Mobile Services“ verslo vystymo ir operacijų vadovas Audrius Granickas.<br>  „Huawei Mobile Services“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Mar 13, 2021, 1:43 PM

– „App Gallery“ pasauliniu masto startavo 2018 metais ir dabar veikia trejus metus. Kokius didžiausius pokyčius pastebite per šį laiką?

– „AppGallery“ augimo mastą galima iliustruoti labai paprastai, bet įspūdingai: 120 tūkst. integruotų „Huawei Mobile Services“ (HMS) programėlių, veikiančių naujos kartos „Huawei“ telefonuose, ir 530 mln. jų aktyvių vartotojų kiekvieną mėnesį, iš kurių daugiau kaip 42 mln. – Europoje. Tačiau už šių skaičių slepiasi intensyvus trejų metų darbas ir didelės „Huawei“ investicijos.

Šiuo metu su „App Gallery“ visame pasaulyje dirba daugiau kaip 8000 tyrimų ir eksperimentinės plėtros (angl. R&D) inžinierių, kurie atsakingi už bendruosius sprendimus programėlių parduotuvėje. Dar daugiau nei 600 individualiai padeda programėlių kūrėjams įvairiose šalyse. Mūsų dėmesio sulaukia tiek tarptautinės platformos, tiek Lietuvoje veikiantys verslai, norintys turėti prieigą „Huawei“ telefonuose.

Tik nuosekliai dirbdami ir ateidami į pagalbą galime išlaikyti, galima sakyti, pašėlusį augimo tempą: per pastaruosius metus programėlių skaičius „AppGallery“ augo 118 proc., o unikalių vartotojų – beveik 200 proc. Augimą stebime skirtinguose pasaulio regionuose: jei 2019 metų pabaigoje daugiau nei 1 mln. vartotojų programėlių parduotuvė turėjo 25 šalyse, šiandien tokių šalių jau 42.

Reikia pažymėti, kad vartotojų skaičius auga ne vien dėl naujų programėlių. Populiariausios jų sugeba kartais didinti savo vartotojų skaičių ir pritraukti naujų. Taip yra ir dėl to, kad kūrėjai nuolat tobulina programėles išnaudodami „AppGallery“ ekosistemą ir „Huawei“ įrenginių galimybes.

– Kokiomis priemonėmis „Huawei“ užtrikrina „App Gallery“ publikuojamų programėlių saugumą?

– Saugumas yra itin svarbus „AppGallery“ aspektas. Jis yra užtikrinamas praktiškai kiekviename etape – tiek programėlei atsiradus parduotuvėje, tiek vėliau – vartotojo telefone. Tokią apsaugos sistemą vadiname pilno ciklo sistema (angl. full-cycle security and protection system).

Pirmiausia, užtikriname, kad programėlę parduotuvėje pateikė tikras kūrėjas – identifikuojama jo tapatybė, reikiamos licencijos. Tam atvejui, jeigu atsirastų spragų – programėlės kūrėjai būtų žinomi.

Vėliau vyksta keturių sluoksnių patikra: programėlė skenuojama dėl kenkėjiško elgesio, saugumo ir privatumo apsaugos spragų, galiausiai pereinama prie žmogiškosios patikros. „Huawei“ specialistai testuoja programėlės veikimą simuliuodami kasdienius scenarijus įvairiais įrenginiais.

Kai programėlė jau publikuojama „AppGallery“ ir vartotojas nusprendžia ją parsisiųsti – įsijungia nauji apsaugos algoritmai. Užtikrinama, kad vartotojo telefoną programėlė pasiektų užšifruotais kanalais, o jai veikiant realiu laiku vyksta nuolatinė patikra – už tai atsakingas dirbtinis intelektas.

Apsauga užtikrinama ne tik pagal žinomas sumodeliuotas situacijas, reaguojama net ir į naujausių virusų grėsmes.

– Kaip keičiasi programėlių mados? Kas buvo populiariausia anksčiau, kas populiaru dabar?

– Kažką išskirti būtų neteisinga, nes pagrindinė 2020-ųjų tendencija ir paradoksas yra mobiliųjų aplikacijų populiarėjimas, nepaisant pandemijos. Nors žmonės visame pasaulyje priverstinai leido žymiai daugiau laiko namuose, augimas nesustojo visose be išimties kategorijose, ir įvairiais aspektais: daugėjo unikalių vartotojų, augo pelningumas ir t.t.

Mobiliųjų duomenų analitikos kompanijos „App Annie“ duomenimis, žmonija programėlėms praėjusiais metais išleido 143 milijardus JAV dolerių – penktadaliu daugiau nei 2019 m.

Dar didesne apimtimi išaugo prie mobiliųjų ekranų praleistas laikas – šiai tendencijai nebeatsispiria net vyriausi vartotojai, kurie programėlėms skyrė beveik trečdaliu daugiau laiko nei 2019 m.

Vis dėl to, iš „AppGallery“ duomenų matome, kad didžiausia varomąja jėga yra mobiliųjų žaidimų rinka – šiuo metu turime 500 proc. daugiau žaidimų nei prieš metus. „Huawei“ telefonų savininkai praėjusiais metais vieni pirmųjų išbandė didžiausias žaidimų naujienas „AFK Arena“, „Aphalt 9: Legends“, „Clash of Kings“.

Nemažo pasisekimo sulaukė ir kaimynų latvių sukurtas „Dystopia: Contest of Heroes“, kuris praėjusiais metais debiutavo išskirtinai „AppGallery“, o kiek vėliau ir kitose platformose.

Kita kategorija, kurios augimo tempai tik auga – socialiniai tinklai. Mobiliųjų duomenų analitikai skaičiuoja, kad vidutinis mobiliųjų įrenginių vartotojas čia praleidžia apie 325 proc. daugiau laiko nei prieš metus.

– Kokios „AppGallery“ programėlės dabar populiariausios Lietuvoje? Kiek turime lietuviškų programėlių?

– Šiuo metu „AppGallery“ parduotuvėje prieinamas išties platus spektras programėlių lietuvių kalba – tiek kurtų Lietuvos verslo, tiek globalių, lokalizuotų vietiniam vartotojui. Tam dedikuota vietinė „Huawei“ komanda nuolat dirba – kad šis skaičius augtų kiekvieną mėnesį. Naujausias papildymas – transporto paslaugų programėlės „m.Ticket“ ir „m.Parking“.

Kalbant apie „AppGallery“ prieinamų programėlių populiarumą – tendencijos dinamiškos, nes auga praktiškai visos kategorijos. Čia galima paminėti tiek vietinio naudojimo programėles, tiek globalias: „Tinder“, „Zoom“, „Tik tok“, „Vinted“, „AliExpres“, „Telegram“, „#Walk15“, „AboutYoum“, „Draugas.lt“.

Taip pat didelės paklausos sulaukę žaidimai „Gardenscapes“, „State of Survival“, „Lords Mobile: Kingdom Wars“.

– „Huawei“ jau yra pademonstravusi glaudų ekosisteminį ryšį tarp skirtingų įrenginių, pvz. nešiojamojo kompiuterio ir išmaniojo telefono, išmaniojo telefono ir išmaniojo laikrodžio. Tačiau kol kas tai galioja tik turiniui, bet ne programėlėms. Ar turite planų multiplatforminiam programėlių veikimui?

– Šiuo metu „App Gallery“ jau galima rasti programėlių, kurios veikia sujungdamos kelis įrenginius. Pavyzdžiui, „Huawei Health“ veikia tiek telefone, tiek išmaniajame laikrodyje. Be to, neseniai „Huawei“ ekosistema tapo atvira trečiųjų šalių kurtoms programėlėms – tai reiškia, kad bet kuri programėlė galės išnaudoti laikrodžio „GT2 Pro“ ir kitų įrenginių funkcijas. Geras to pavyzdys – treniruočių programėlė „Fitify Workouts“, neseniai startavusi „App Gallery“ parduotuvėje.

Esu įsitikinęs, kad „Fitify“ tėra pirmoji kregždė, leisianti vartotojams visapusiškai patirti „Huawei“ ekosistemus privalumus pagal formulę „1+8+N“. Tai reiškia, kad turėdamas „Huawei“ telefoną, vartotojas gali naudotis 8 tipų įrenginiais – tokiais kaip kad ausinės ar kompiuteris – per „Huawei Share“ ryšį, o turėdamas interneto ryšį – ir kitų gamintojų išmaniasiais įrenginiais: nuo žaidimų kompiuterių iki buitinės technikos.

– „Huawei kuria „Harmony OS“. Ar ji taip pat naudos „App Gallery“?

– Taip. „App Gallery“ yra oficiali „Huawei“ programėlių platinimo platforma ir integrali visos „Huawei“ ekosistemos dalis.

Parengta bendradarbiaujant su  „Huawei Mobile Services“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.