Inovatyvios „FabLab“ laboratorijos kuria ateities specialistus: išmoko teoriją pritaikyti praktikoje

Šiuolaikinėje edukacinėje erdvėje vis didesnio dėmesio sulaukia STEAM (mokslo, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) ugdymas, o „FabLab“ (angl. fabrication laboratory) centrų veikla – tai vienas iš būdų, kaip šis švietimas įgyvendinamas praktikoje. Anot elektronikos prekybos ir konsultavimo įmonės „Anodas“ marketingo specialisto Algio Grigo, šių laboratorijų tikslas – paversti mokymąsi interaktyvia veikla, kurioje teorija susipina su praktika.

Šiuolaikinėje edukacinėje erdvėje vis didesnio dėmesio sulaukia STEAM (mokslo, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) ugdymas, o „FabLab“ (angl. fabrication laboratory) centrų veikla – tai vienas iš būdų, kaip šis švietimas įgyvendinamas praktikoje.
Šiuolaikinėje edukacinėje erdvėje vis didesnio dėmesio sulaukia STEAM (mokslo, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos) ugdymas, o „FabLab“ (angl. fabrication laboratory) centrų veikla – tai vienas iš būdų, kaip šis švietimas įgyvendinamas praktikoje.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 11, 2024, 2:00 PM

„FabLab“ centrų misija

„FabLab“ laboratorijos – tai inovatyvios erdvės, kurios skatina kūrybiškumą ir efektyvesnį mokymąsi per praktiką, sako įmonės „Anodas“ marketingo specialistas Algis Grigas.

Šios laboratorijos veikia ne tik kaip mokymosi, bet ir kaip bendradarbiavimo erdvės, kur susitinka įvairių sričių specialistai ir entuziastai, dalijasi žiniomis ir patirtimi bei skatina įsitraukimą į STEAM sritis, o tai, anot A. Grigo, šią dieną yra labai aktualu.

Specialisto teigimu, per pastaruosius kelis dešimtmečius Europoje sumažėjo universitetus baigiančių žmonių su STEAM išsilavinimu, o tai turėjo įtakos ir ekonomikai, todėl skatinti susidomėjimą šiomis sritimis tapo itin svarbu.

„Yra mokslinių straipsnių, kurie pateikia koreliaciją tarp šio sumažėjimo ir sumažėjusiu BVP vienam žmogui. Todėl „FabLab“ centrų misija yra sudominti žmones STEAM sritimis per šiek tiek kitokią prizmę – aktyvų mokymąsi. Žmonės tiesiogine prasme gali prisiliesti rankomis prie projektų, kuriuos daro, – pasakoja pašnekovas, – Pats konceptas, ką norima įdiegti žmonėms, besinaudojantiems STEAM centrais, yra kaip pereiti tą visą procesą nuo idėjos iki pačio prototipo.“

Anot A. Grigo, šis konceptas yra svarbus norint ugdyti verslumą ir ne tik: „Tai taip pat padeda lavinti skaitmeninį suvokimą, dizaino kūrimo įgūdžius, inžinerinius problemų sprendimus, programavimo įgūdžius bei erdvinį mąstymą – viską, kas gali būti naudingą ir tikrame gyvenime, ne tik akademiniame.“

Pažangios technologijos

A. Grigas pabrėžia, kad aktyvaus mokymosi patirtį užtikrina „FabLab“ centruose įdiegtos įvairiausios pažangios technologijos.

„Mes tiekiame visą įmanomą techniką, kurią reikia turėti „FabLab“ centre. Tai leidžia mokykloms ir kitoms švietimo įstaigoms įrengti pilnai funkcionalias laboratorijas, kurios padeda mokiniams ir studentams praktiškai taikyti teorines žinias. Pagrindinės technologijos tokiose laboratorijose yra lazerinės staklės, CNC staklės, 3D spausdintuvai, robotikos rinkiniai, įvairi elektronikos technika, kaip „Raspberry“ ir „Duino“. Kai kuriuose labiau specializuotuose „FabLab“ centruose galima rasti ir labiau specializuotos technikos, kaip VR [virtualios realybės] arba ER [išplėtos realybės]“, – sako A. Grigas.

Naudodamiesi aukščiausios klasės technologijomis, STEAM centrų lankytojai gali įgyvendinti savo kūrybines idėjas.

Augantis susidomėjimas

Specialistas džiaugiasi, kad kasmet „FabLab“ įrangos užsakymų, o kartu ir pačių centrų, vis daugėja, nes tai, anot jo, reiškia didėjantį susidomėjimą STEAM ugdymu. Tai, kad „FabLab“ centrai didina susidomėjimą STEAM disciplinomis, pavirtina moksliniai tyrimai, teigia A. Grigas.

„Buvo atlikta keletas tyrimų, kurie ieškojo koreliacijos tarp „FabLab“ centrų ir nuoširdaus mokinių ir studentų susidomėjimo STEAM disciplinomis. Šių tyrimų duomenimis nuoširdus susidomėjimas buvo gerokai didesnis žmonių grupėse, kurios dirba su „FabLab“ centrų įranga, nei tų, kurie tiesiog buvo mokomi įprastose mokyklose“, – dėsto pašnekovas.

Kodėl dar verta apsilankyti?

Pasaulio ekonomikos forumas prognozuoja, kad ateityje labiausiai paklausūs bus būtent tie darbai, kurie reikalauja giliųjų technologijų, inžinerijos ir mokslo žinių. Todėl, anot „Anodas“ marketingo specialisto A. Grigo, įgydami žinių STEAM srityse, jauni žmonės pasiruošia ne tik esamoms, bet ir ateities profesijoms, kurios gali būti susijusios su naujų technologijų kūrimu ir jų pritaikymu.

„FabLab“ laboratorijose kiekvienas gali tapti išradėju ar mokslininku. Tai puiki proga jauniems žmonėms išbandyti savo jėgas realioje praktikoje ir įgyti naujų įgūdžių, kurie yra vertinami darbo rinkoje, pažymi specialistas.

„FabLab“ erdvės suteikia:

  • Praktinę patirtį, kurioje teorija susijungia su realiais projektais.
  • Mentorystę ir bendradarbiavimą su kitais entuziastais ir profesionalais.
  • Inovatyvias programas ir dirbtuves, skatinančias eksperimentavimą, technologinį raštingumą ir mokymąsi per praktinę veiklą.
Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.