Saulės pašonėje – tūkstančiai žvaigždžių, bet jokios Planetos X

Atlikus išsamią Saulės sistemos apylinkių žvalgybą atrasta tūkstančiai naujų žvaigždžių-kaimynių, tačiau sąmokslo teorijose minimos Planetos X astronomams pastebėti taip ir nepavyko. NASA ekspertai įsitikinę, kad ji neegzistuoja – toks objektas neturėjo šansų pasislėpti.

lrytas.lt

Mar 9, 2014, 12:45 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 2:14 PM

Tai – viena didžiausių astronomijos paslapčių: manoma, kad kažkur už Plutono orbitos skrieja iki šiol neatrasta planeta ar maža žvaigždė (vieni ją vadina Planeta X, kiti – Nibiru, Nemezide ar Tiche), kuri periodiškai prasilenkia su kometomis ir nukreipia jas Žemės link, rašo Dailymail.co.uk. Teigiama, kad šis kosminis kūnas savo elipsės formos orbitą apsuka per 3600 metų.

Tačiau nuodugniai Saulės sistemos kaimynystę išžvalgę astronomai pripažįsta tokio objekto neradę.

„Išorinėje Saulės sistemos dalyje, ko gero, nėra didelės dujinės planetos ar mažos žvaigždės“, – sakė Pensilvanijos universiteto Egzoplanetų ir gyvybei tinkamų pasaulių centro tyrėjas Kevinas Luhmanas.

Visgi naujojo tyrimo, kuris pristatomas žurnale „Astrophysical Journal“, autoriai pabrėžia, kad darbas nenuėjo veltui. Jie nurodo atradę daugybę naujų objektų Saulės sistemos pašonėje – žvaigždžių ir rudųjų nykštukių.

„Kaimyninių žvaigždžių sistemos, kurios anksčiau buvo nepastebėtos, aiškiai išsiskiria WISE (NASA teleskopas „Wide-field Infrared Survey Explorer“ – aut.) duomenyse“, – teigė Nedas Wrightas iš Kalifornijos universiteto Los Andžele.

K.Luhmano tyrime aprašyti 762 nauji objektai, o antrojo WISE tyrimo metu 500 šviesmečių nuo Saulės atstumu atrasta daugiau nei 3,5 tūkst. žvaigždžių ir rudųjų nykštukių.

„Mes atradome objektus, kurie anksčiau buvo tiesiog pražiopsoti“, – sakė NASA atstovas Davy Kirkpatrickas.

„Mūsų manymu, liko dar daug žvaigždžių, kurias turime atrasti, – sakė N.Wrightas. – Mes dar taip gerai nepažįstame Saulės apylinkių, kaip gali atrodyti.“

Nepaisant to, tyrėjai teigia nepastebėję jokių Planetos X ženklų.

Ankstesnės spekuliacijos apie šį hipotetinį kosminį kūną kilo iš dalies dėl to, kad geologinės studijos parodė, jog Žemėje reguliariai įvyksta globalaus masto nelaimės, kurios lemia masinį gyvybės išnykimą.

Šių hipotezių autoriai svarstė, kad tolimoje orbitoje klajoja iki šiol neatrasta planeta ar žvaigždė, kurios gravitacija išsviedžia kometas iš jų pastovios orbitos ir nukreipia jas į Žemę.

Infraraudonųjų spindulių ruožą skenuojantis NASA kosminis teleskopas WISE buvo iškeltas 2009-ųjų pabaigoje. Baigęs pirminę užduotį, 2011-aisiais jis buvo „užmigdytas“, o pernai rugsėjį tyrėjai jį vėl įjungė, pervadino „NEOWISE“ ir skyrė naują užduotį: identifikuoti objektus, kurie gali kelti pavojų Žemei. Kosminis teleskopas ne tik ieškos naujų kosminių kūnų, bet ir atidžiau ištirs anksčiau žinotus asteroidus bei kometas, siekiant tiksliau nustatyti jų dydį ir sandarą.