M.Žilinsko dailės galerijoje veikia paroda „20 prancūzų dizaino ikonų“. Joje galima pamatyti įvairiais metais prancūzų dizainerių sukurtus daiktus. Jie prilyginami meno kūriniams.
„Paroda siekiama pabrėžti vaizdo svarbą dizaino pasaulyje. Kas objektui suteikia ikonos statusą? Istorija? Komercinė sėkmė? Išgarsinimas? Viskas kartu. Taip pat ir objekto gebėjimas simboliškai pažymėti savo laiką, į antrąją vietą nustumiant jo vartojimo reikšmę“, – sakė Nacionalinio M.K.Čiurlionio dailės muziejaus direktoriaus pavaduotoja Eglė Komkaitė.
Parodoje galima pamatyti pasaulyje garsius dizaino objektus – kėdes, taburetes, toršerą, stiklines, rašiklius.
Ypač įdomus garsaus dizainerio Philippe’o Starcko citrusinių vaisių sulčių spaudiklis. Kūrėjas, pasakodamas apie jo atsiradimo istoriją, yra sakęs, kad besilankant restorane kilo idėja sulčių spaudiklį sukurti panašų į kalmarą. Šis namų apyvokos daiktas dabar prilyginamas skulptūrai.
Tas pats dizaineris yra sukūręs ir dantų šepetuką. Daiktas laikomas perversmu dizaino srityje.
Smalsu apžiūrėti ir greitpuodį. Prancūzijoje greitpuodžiai išpopuliarėjo 1950 metais. Po trejų metų dizaino meistrai sukūrė modelį, kuris buvo naujovė to meto dizaino srityje, o dabar laikomas kultiniu kūriniu. 1999 metais parduota 50 milijonų jo vienetų.
Dizainerio Michelio Ducaroy fotelis „Togo“ sukurtas 1973 metais. Tuomet tai taip pat buvo naujas žodis dizaino srityje, nes baldų gamybai pradėtos naudoti netikėtos medžiagos – poliesterio vata, porolonas.
Kai kurie ekspozicijoje rodomi dizainerių kūriniai yra šiuolaikinio meno muziejaus Niujorke dalis.
Parodą kauniečiams pristato Prancūzų institutas Lietuvoje.