Lietuvių muziejuje Venecijoje – ir J.P.Sartre'as, ir R.Kalanta

Trečiadienį 56-ojoje Venecijos meno bienalėje atidarytas Lietuvos paviljonas su Dainiaus Liškevičiaus projektu „Muziejus“ bei performansu. 

Venecijos bienalėje Lietuvai atstovauja D.Liškevičiaus kūrinys „Muziejus“.
Venecijos bienalėje Lietuvai atstovauja D.Liškevičiaus kūrinys „Muziejus“.
Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

May 6, 2015, 7:42 PM, atnaujinta Jan 4, 2018, 6:24 PM

Šiais metais Lietuvos paviljonas įsikūrė atskirame pastate erdviame Zenobio rūmų sode, balansuojančiame tarp Venecijos ir „kažkur kitur“ erdvės, pranešė paviljono komisaras-kuratorius Vytautas Michelkevičius. 

Pasak jo, „menininko surinkta daugiasluoksnė kolekcija it elipsinė laiko kilpa nukelia mus į netolimą praeitį, kvestionuoja dabartį ir nerimastingai žvalgosi į kultūrinių ir geopolitinių įtampų pilną ateitį“. 

„Nors „Muziejus“, regis, yra vieno atvejo meninis tyrimas, tačiau jis aktualus ne tik gilinantis į sovietinį totalitarinį režimą, bet ir kaip savitas požiūris į hegemonines dabarties galias, jų kuriamą viešąjį diskursą ir santykį su kūrėjo laisve. „Muziejų“ galime laikyti ir naujojo patriotizmo versija, siūlančia iš naujo įvertinti šiuolaikinių demokratijų kuriamus nacionalinius mitus ir mėginimus legitimuoti nacionalines valstybes“, – sakė V.Michelkevičius. 

„Muziejus“ - Vilniaus dailės akademijos Nidos meno kolonijos komandos (dr. Vytautas Michelkevičius, Rasa Antanavičiūtė ir Daina Pupkevičiūtė) parengtas menininko D.Liškevičiaus (g. 1970 Kaune) projektas. Tai ilgametis tęstinis menininko tyrimas, susidedantis iš meno kūrinių bei sukolekcionuotų idėjų ir artefaktų iš sovietmečio bei šiuolaikinės kultūros. D.Liškevičius su subtiliu humoro jausmu interpretuoja neseną kolektyvinę sovietmečio istoriją ir ją perkuria iš individualaus sukonstruoto fikcinio menininko kūrėjo perspektyvos, įterpdamas autobiografinių motyvų.

Menininkas sugeba atverti komplikuotas Lietuvos politinės, socialinės ir kultūrinės istorijos duris, atskleisdamas suasmenintą intriguojamą pasakojimą apie revoliucines 1960-1980-ųjų asmenybes: paskutinį Lietuvos partizaną Antaną Kraujelį, disidentą Romą Kalantą ir Bronių Maigį, 1985-aisiais apniokojusį Rembranto paveikslą „Danaja“ (1636 m.) Ermitažo muziejuje Sankt Peterburge.

Projekto kuratorius V.Michelkevičius dar iki bienalės teigė, kad „Venecijoje „Muziejus“ įsilietų į tarptautinį meno lauką, „muziejinį“ miesto kontekstą ir į jau „muziejiniais“ tapusių Nacionalinių paviljonų kaimynystę bei užmegztų su jais dialogą kaip kosmopolitiškas mažos valstybės meno ir protesto muziejus per menininko mikroistoriją, pasakojantis makroistoriją. Be to, „Muziejus“ bus patrauklus ir platesnei Lietuvos ir užsienio auditorijai, nes žaismingai nagrinėja patriotiškumą, kultūrinę izoliaciją ir Vakarų vertybių paiešką sovietmečio Lietuvoje, įtraukdamas į pasakojimą tokius veikėjus kaip Jeanas Paulas Sartre’as ir kitus.“

Kas dvejus metus rengiama tarptautinė Venecijos bienalė laikoma prestižiškiausia šiuolaikinio meno paroda pasaulyje. Pirmąsyk ji surengta 1895 metais. Lietuva Venecijos bienalėje dalyvauja nuo 1999 metų. 2015 metais ji joje dalyvauja devintą kartą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.