Ji teigė, kad anksčiau į Vilnių atvykėliai patekdavo tik skubiai perbėgę stoties rajoną. Dabar jis iš nejaukaus koridoriaus tampa jaukia miesto dalimi. Rajone numatoma statyti viešbutį ir gyvenamuosius namus.
Naujieji gyventojai
Pokyčiai stoties apylinkėse prasidėjo pagal tradicinį scenarijų, kai didesnes pajamas gaunantys žmonės, juos aptarnaujantis verslas ėmė kraustytis į skurdesnį rajoną.
Vilniaus stoties apylinkėse prieš kelerius metus ėmė kurtis ne tiek turtingas, kiek drąsus jaunimas.
Užupyje šį procesą pradėjo menininkai, o stoties rajone – barų ir užkandinių, tokių kaip „Dėvėti“ ir „Keulė Rūkė“, savininkai bei lankytojai.
Paskui barus čia 2015-aisiais įžengė ir gatvės meno festivalis „Vilnius Street Art“, kuris dvejus ankstesnius metus vyko arčiau miesto centro.
„Menas, kultūra visada suteikia daugiau saugumo pojūčio, atvirumo. Ne vien dėl festivalio darbų jausmas stotyje tapo geresnis, bet ir dėl atsiradusio atvirumo: žiniasklaida buvo nusėta straipsniais apie stoties rajoną ir tas dėmesys suveikė, – sakė festivalio organizatorė Ūla Ambrasaitė. – Rajonas buvo beatsigaunantis, o festivalis jį dar labiau išjudino.“
Populiarumas nugali baimę
Halės turguje šviežiomis sultimis prekiaujanti Jelena džiaugėsi, kad stoties rajonas taip keičiasi.
„Viskas čia gražėja ir gerėja“, – sakė moteris. Jos nuomone, tiesiai priešais turgų esantis italų gatvės menininko Millo darbas suteikia jaukumo.
Millo prie sienos su voleliu ir dažais darbavosi praėjusių metų vasarą. Užkąsti ir pailsėti jis užeidavo į turguje įsikūrusią žydiškų riestainių – beigelių – užkandinę „Halės bistro“.
Su Millo bendravusi užkandinės darbuotoja Rūta sakė, kad šio menininko piešinys puikiai prigijo.
„Jis tapo vietos įžymybe, paminklu“, – mano Rūta.
Sulaukė net grasinimų
Dviejų pirmųjų „Vilnius Street Art“ festivalių darbai buvo atliekami ant negyvenamųjų administracinės, kultūrinės ar kitokios paskirties pastatų, taigi pakakdavo suderinti su savivaldybe ir savininku.
Stoties rajone festivalio organizatoriams pirmą kartą teko belstis į butų duris.
Nė vieno namo gyventojai sumanymui nesipriešino, skundų sulaukta nudžiūvus dažams.
„Darbas Šv.Stepono gatvėje kai kam labai nepatiko.
Gavome kone grasinamųjų laiškų iš namo, esančio priešais, gyventojų, kad gąsdiname jų vaikus ir jie kreipsis į teisėsaugą“, – prisimena Ū.Ambrasaitė.
Tuo metu Vilniaus dailės akademijos dėstytojas Vytautas Michelkevičius mano, kad šis lenkų dueto Sepe ir Chazme kūrinys labiausiai iš visų, atsiradusių stoties apylinkėse, suderintas su aplinka.
„Kasdien einu pro šį kūrinį ir pradėjau jį laikyti jaukiu rajono įnamiu“, – sakė jis.
Festivalis vyks ir šiemet
V.Michelkevičius gerai atsiliepė ir apie brito Mobstr įspūdingą kūrinį ant buvusio taksi parko pastato.
„Ateityje kiekvienas pastatas taps žymus penkiolikai minučių“, – anglų kalba byloja užrašas ant jo.
„Pravažiavus Naujininkų bendrabučius ir medines lūšnas atsiveria jo didybė“, – žavėjosi menininkas.
Festivalis „Vilnius Street Art“ vyks ir šiemet antroje rugpjūčio pusėje.
Kaip per porą metų apleistas ir pavojingas sostinės stoties rajonas tapo labiausiai besivystančia Vilniaus dalimi, į kurią jau veržiasi jaunimas ir kurią puošia garsių menininkų iš viso pasaulio darbai?