Ramūnas Danisevičius Egipte fiksavo ir jaunas gražuoles, ir jaučio skerstuves

Turistinio fotografavimo nemėgstantis „Lietuvos ryto“ fotografas Ramūnas Danisevičius netikėtai sukūrė įsimenamą Vilniaus ir Kairo ženklą – fotografiją, kurioje kupranugaris stoviniuoja prie Šv.Onos bažnyčios.

Egiptas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Egiptas.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Rūta Mikšionienė („Lietuvos rytas“)

Dec 6, 2016, 1:02 PM, atnaujinta Feb 10, 2020, 11:46 AM

„Ar tai kompiuteriniai triukai?“ – tokį klausimą ypač dažnai girdėjo R.Danisevičius, rengdamasis savo parodos „Gyva arabeska“ („Arabesque life“) atidarymui Vilniaus fotografijos galerijoje.

Ir su šypsena stebėdavo, kaip nustemba žiūrovai, išgirdę ramų ir trumpą atsakymą: „Ne.“

Pinhole“ būdu sukurtos įspūdingos jo nuotraukos – ne tik netaisytos kompiuterinėmis programomis, bet ir beveik nekadruotos.

Trečiadienį atidarytoje ekspozicijoje – akimirkos, R.Danisevičiaus pagautos Kairo gatvių šurmulyje, šventyklų tyloje, prie didingų piramidžių.

Rodo ne tik egzotiką

Paroda „Gyva arabeska“ („Arabesque life“) – tai dalis Goethe’s instituto Lietuvoje ir Goethe’s instituto Kaire vykdomo bendro projekto „Carte Blanche: Kairas Vilniuje“.

Lietuvoje Egiptas pristatomas kur kas plačiau negu turistų pamėgta egzotiška šalis, žavinti savo kurortais, piramidėmis ir įspūdingomis šventyklomis.

Pirmame senamiestyje įsikūrusios senosios fotogalerijos aukšte – „pinhole“ būdu sukurti darbai, o antrajame – skaitmenine kamera užfiksuoti fotopasakojimai.

Nusivežė lietuviškų pelėsių

 

R.Danisevičius seniai svajojo nufotografuoti piramides su sena „Svema“ firmos fotojuostele. Todėl susiruošęs į Egiptą susirado seniai nebegaliojančią juostą, datuotą 1982 metais.

Fotografą džiugino ir tai, kas daugelį fotomėgėjų itin liūdina, – tokių metų juostos būna ne tiktai pasenusios, bet ir apipelijusios.

Kaip ir tikėjosi eksperimentus mėgstantis menininkas, bendradarbiavimas su mikroorganizmais buvo įdomus ir vaisingas.

Parodoje eksponuojami darbai – tarsi padengti trapiu laiko šydu, leidžiančiu pajusti senosios Egipto civilizacijos dvelksmą.

 

„Žinoma, tai buvo labai rizikinga. Galėjau ir nieko neparsivežti“, – prisipažino fotografas.

Juk kurdamas „pinhole“ fotografijas svečiose šalyse sukurtus darbus jis pamato tik sugrįžęs namo. O kai kuriuos darbus jis ir užbaigia tik po kelionės.

Taip R.Danisevičius kuria dvigubas miestų fotografijas.

Pavyko tik trys kadrai

Parodoje galima pamatyti darbų, kuriuose susilieję du vaizdai: vienas kadras darytas Kaire, o ant viršaus kitas (toje pačioje juostelės vietoje) – jau grįžus į Vilnių.

Tai itin rizikingas metodas, todėl iš dviejų tokiu būdu išfotografuotų juostelių – tik trys vykę kadrai. Šypsotis verčia ne tik kupranugaris prie Šv.Onos bažnyčios, bet ir Sfinksas prie Prezidentūros.

„Pinhole“ technika sukurti darbai menininkui leidžia atitrūkti nuo skaitmeninės technikos, kurią jis naudoja savo kasdieniame darbe „Lietuvos ryto“ dienraštyje.

Į Egiptą R.Danisevičius nusivežė tris „pinhole“ aparatus.

Tiesa, pasak fotografo, pakeisti fotokamerą nėra taip paprasta, kaip gali atrodyti iš šalies. Skirtingi vaizdų gaudymo būdai reikalauja ir visiškai kitokio mąstymo.

Pateko į kitokį pasaulį

Antrajame galerijos aukšte – skaitmeninių fotografijų junginiai, tarytum trumpučiai pasakojimai. Musulmonai suklupę melstis ant plačių teismo rūmų vartų ar prigulę pasnausti mečetėje, jaučio skerstuvės didmiesčio viduryje.

Pastebėjus, kad tuose pasakojimuose vis atsiranda jaunų gražių merginų, fotografas prisipažino, jog didžiausias šios kelionės netikėtumas – egiptiečių noras fotografuotis.

„Aš taip ir nesupratau, kodėl ten visi norėjo su manimi nusifotografuoti. Kažkas iš kartu keliavusiųjų net pradėjo spėlioti, kad galbūt primenu kokį nors aktorių iš mažo biudžeto devintojo dešimtmečio filmo.

 

Štai vienoje mano nuotraukoje sėdi merginos, o jei įsižiūrėtumėte atidžiau, tai jos fotografuoja asmenukes su mumis“, – stebėjosi R.Danisevičius.

Vilniuje dviračiu važinėjantį fotografą nustebino ir intensyvus eismas Kairo gatvėse.

„Ten net per gatvę patys negalėdavome pereiti. Visiškas chaosas – visi važiuoja tarsi be jokių taisyklių ir nuolat spaudžia signalą.

Tekdavo laukti vietinio žmogaus ir sekti paskui jį. Dviračiu ten nepavažiuočiau. Mačiau gal du dviratininkus.

Visai kitas pasaulis, bet labai įdomus“, – sakė fotografas.

* * *

R.Danisevičiaus paroda „Gyva arabeska“. Vilniaus fotografijos galerija. Iki gruodžio 14 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.