Į Mykolo Žilinsko galeriją sugrįžo simbolistinės Europos dailės ekspozicija

Po penkerių metų pertraukos į Mykolo Žilinsko dailės galerijos antrojo aukšto sales sugrįžo pasikeitusi, atnaujinta simbolistinės Europos dailės ekspozicija. Joje – ir lankytojų pasiilgti, ir iki šiol nematyti ar trumpai eksponuoti kūriniai.

Po penkerių metų pertraukos į Mykolo Žilinsko dailės galerijos antrojo aukšto sales sugrįžo pasikeitusi, atnaujinta simbolistinės Europos dailės ekspozicija.<br>M.Patašiaus nuotr.
Po penkerių metų pertraukos į Mykolo Žilinsko dailės galerijos antrojo aukšto sales sugrįžo pasikeitusi, atnaujinta simbolistinės Europos dailės ekspozicija.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Lietuvos rytas“

Feb 15, 2017, 8:30 AM, atnaujinta Apr 10, 2017, 1:57 AM

Simbolistai jau XIX a. pabaigoje piktinosi beviltiškai sumaterialėjusiu pasauliu ir ieškojo būdų pabėgti nuo realybės, mene atspindėti amžiną grožį ir gėrį. Todėl saulė, aušra, bučinys, vanduo simbolistų kūriniuose įgauna gilesnę, simbolinę prasmę. Jų kūriniai persmelkti paslapties, erotikos, liūdesio ar nostalgijos.

Lankytojai ekspozicijoje vėl atras pasiilgtas įspūdingas vokiečių dailininkų drobes: Wernerio Wilhelmo Gustavo Schucho „Karą“, Felixo Possarto „Negyvąją jūrą“ ir genialiojo prancūzų menininko Auguste’o Rodino skulptūrą „Amžinasis pavasaris“.

Greta – visai iki šiol nematyti ar tik trumpai parodose eksponuoti kūriniai. Tai – šveicaro Hanso Beato Wielando ir vokiečio Friedricho Alberto Schmidto tekančios saulės nutvieksti džiugūs gamtovaizdžiai ar besileidžiančios saulės žaros nuspalvintas vieno iš vakarietiško tapybos stiliaus pradininkų Japonijoje Guseno Yamanouchi „Saulėlydis jūroje“.

Būtų nuodėmė praleisti progą ir nepasigėrėti pirmą kartą į ekspozicijų sales atkeliavusiu tikros gilios žiemos vaizdu, įamžintu rusų dailininko Andrejaus Šilderio drobėje. Mąsliai nuteikia Adomo ir Ievos nuopuolį primenanti čekų kilmės simbolisto Ferdinando Staegerio figūrinė kompozicija „Vyras ir moteris“, vokiečių skulptoriaus Gotthardo Sonnenfeldo „Kaltė“ ar puolusį angelą labiau nei Ikarą primenanti Karlo Peterio von Woedtke skulptūra.

Kauniečiai jau žino, kad galerija naujus metus pasitiko ir atnaujintomis XVII–XVIII a. ir XIX a. Europos dailės ekspozicijomis. Jose tarp barokinių aistrų, klasicistinės harmonijos, romantiško ilgesio, bydermėjeriškos kasdienės prabangos ar impresionistiško akimirkos žavesio paženklintų darbų lankytojai atranda ir garsiųjų Lietuvos giminių atstovų portretų. Šie didikai ir buvo pagrindiniai to meto meno užsakovai bei mecenatai, o jų dvaruose surinktų kolekcijų darbai dabar teisėtai vadinami mūsų dailės lobynu.

Ekspozicijoje žavi Pažaislio kamaldulių vienuolyno įkūrėjo LDK kanclerio Kristupo Zigmanto Paco ir jo žmonos Klaros Izabelės de Mailly Lascaris-Pacienės, garsiosios kunigaikščių Oginskių giminės atstovų portretai.

Tačiau galerija bene labiausiai džiaugiasi galėdama kauniečiams pristatyti Šiaulių „Aušros“ muziejuje atrastą vieniems metams paskolintą barono Theodoro von der Roppo portretą, nutapytą žymaus prancūzų dailininko Jeano Honore Fragonard’o svainės Marguerite Gerard Paryžiuje.

Būtent jam turime būti dėkingi už anuomet tarp jaunuolių iš aristokratiškų šeimų populiarios pažintinės kelionės po Europą metu nupirktus ir į Lietuvą pargabentus dabar greta eksponuojamus klasicistinės dailės šedevrus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.