Klaipėdietis R.Petrovas jau yra surengęs dešimt savo kūrybos parodų, tačiau pastaroji KKKC erdvėse – didžiausia ir išsamiausia. Joje menininkas eksponuoja naujausius hiperrealistinės tapybos darbus iš ciklo „Triukšmas“ – projekcijas ir instaliacijas.
Cikle „Triukšmas“ atsispindi R.Petrovo asmeninės įžvalgos, patirtis, savo darbuose jis ir netgi naudoja savo barzdos plaukus. Dalį ciklo jis eksponavo Pekine, Europos šiuolaikinių dailininkų parodoje „Déj? vu“, bei vienoje didžiausių Europoje šiuolaikinio meno parodų „NordArt“ (Vokietija).
Originalaus braižo menininkas, regis, mėgina ne vien tiktai dekonstruoti įvarius žmonės nuolat supančio civilizacijos triukšmo pavidalus, bet ir apčiuopti jo esmę, kaip nuolatinę skirtingų naratyvų konkurenciją.
„Kai rytais skusdavausi ir matydavau į kriauklę krentančius plaukus, toks vaizdas man primindavo optinę grafiką, tarsi tuščią, traškantį televizoriaus ekraną pasibaigus programai, vadinamąjį „vizualinį triukšmą“. Plaukai, kaip ir triukšmas, lengvai keičia formas, todėl darbai pradėjo abstrahuotis, prarado racionalų paaiškinimą. Juose nebeieškau tokių prasmių, kaip realistinėje tapyboje“, – kalba R.Petrovas.
Iš pradžių menininkas kūrė istorijas su kodais, simboliais, kurios susijungdavo ir padiktuodavo naują kūrinio koncepciją. Vėliau darbai ėmė tolti nuo pirminių asociacijos, atsirado daugiau interpretacijų. Paroda žiūrovus privers suklusti: kas yra triukšmas jų gyvenime? Ar gebame jį išgirsti, skirti, kai aplink cirkuliuoja tiek daug informacijos? Jeigu triukšmas įgautų vizualų pavidalą – kaip jis atrodytų?
KKKC kultūrinės veiklos vadybininkei Irmai Stasiulienei naujausi R.Petrovo kūriniai primena Tibeto vienuolių kuriamas mandalas: „Jis, kaip budistas, savo plaukus išbarsto ant drobės, padengia laku ir išgauna vizualines abstrakcijas, įgijančias ir konkrečių formų. Ciklas „Triukšmas“, palyginti su kitais jo darbais, yra labiau reflektyvus. Improvizuodamas tapytojas bendrauja su meno istorija, tuo pat metu tarsi pasakoja savo autobiografiją“.
Pastebėjęs, jog žmonės kiekvienoje dėmėje ieško prasmės, pavyzdžiui, buria iš kavos tirščių, klausia patarimų arba nori sužinoti ateitį, R.Petrovas ir šiame cikle ironizuoja: „Teigiama, jog meno pasaulyje jau viskas atrasta ir sukurta, tad ši pozicija man tapo savotiška kūrybos atspirtimi. Mano darbuose susitinka tam tikrų meno pasaulio lyderių, autoritetų kūriniai arba jie patys ir bendrauja su mano žiūrovais“, – kalba R.Petrovas.
Dalį ciklo „Triukšmas“ darbų klaipėdietis menininkas jau pristatė Pekino menų rajone, Europos šiuolaikinių dailininkų parodoje „Déja vu“, bei vienoje didžiausių Europoje šiuolaikinio meno parodų „NordArt“ (Vokietija). R.Petrovas, regis, mėgina ne tik dekonstruoti įvarius žmoniją supančio triukšmo pavidalus, bet ir apčiuopti jo esmę kaip nuolatinę skirtingų naratyvų priešpriešą ir konkurenciją.
„Menininko vaizdinių skalė plati – nuo ikoninės kultūros, atpažįstamų veikėjų veidų iki abstrakcijų virsmo kažkuo kitu, nežinomu, tačiau intriguojančiu, simbolišku, tarsi netyčiai iškritusiu iš asmeninės ar kolektyvinės pasąmonės, iš šizofreniškam pasauliui stebėti suklususio menininko barzdos“, – taip R.Petrovo pastangas pavaizduoti triukšmą apibūdina menotyrinikė Jolanta Marcišauskytė-Jurašienė.
R.Petrovas Vilniaus dailės akademijoje įgijo dailės magistro laipsnį, gyvena ir dirba Klaipėdoje. JCE Bienalės laureatas, projekto „Jaunojo tapytojo prizas“ finalininkas. Nuo 2013 metų Lietuvos dailininkų sąjungos narys. Surengė 10 personalinių parodų ir dalyvavo daugiau kaip 30 grupinių parodų Lietuvoje, Vokietijoje, Lenkijoje, Olandijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Belgijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Ispanijoje, Portugalijoje, Austrijoje, Rusijoje, Vengrijoje, Slovakijoje ir Kinijoje.
KKKC Parodų rūmai. Rodionas Petrovas. „Triukšmas“. Atidarymas 2018 m. gruodžio 7 d. (penktadienį), 18 val.