Kačerginės parke – tarpukario Lietuvos dviračių istorija nuotraukose

Kačerginėje, Liepų parke, atidaryta fotoparoda „Dviračių istorijos Lietuvoje, XX a. pirmoji pusė“ iš istoriko Romano Senapėdžio kolekcijos. Parodoje eksponuojama 40 nuotraukų, kuriose užfiksuoti tarpukario Lietuvoje naudoti dviračiai, jų dekoro elementai ir gamintojų simbolika, tuometė dviratininkų apranga ir aksesuarai, fotografijos ateljė interjerai. Nuotraukos liudija dviračio, kaip transporto priemonės, paplitimą įvairiose visuomenės gyvenimo srityse.

Iš fotoparodos „Dviračių istorijos Lietuvoje, XX a. pirmoji pusė“. Rokiškio jaunimas.
Iš fotoparodos „Dviračių istorijos Lietuvoje, XX a. pirmoji pusė“. Rokiškio jaunimas.
Iš fotoparodos „Dviračių istorijos Lietuvoje, XX a. pirmoji pusė“. Moteriškas dviratis „Opel“.
Iš fotoparodos „Dviračių istorijos Lietuvoje, XX a. pirmoji pusė“. Moteriškas dviratis „Opel“.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 26, 2020, 3:51 PM

Kačerginė, kurią jungia dviračių takas su Kaunu, yra paskelbta Mažąja Lietuvos kultūros sostine 2020. Jos devizas – „Praeitis kuria ateitį“.

Dviratis ir fotografija – du svarbūs XIX a. išradimai, be kurių ir šiandien sunkiai įsivaizduojame savo gyvenimą. Fotonuotraukos, seniau išskirtinėmis progomis darytos profesionalių fotografų ateljė šeimos albumams ar dokumentams, atsiradus išmaniesiems telefonams tapo bene kiekvieno mūsų kasdienė gyvenimo dalis, – sakė R.Senapėdis. – Panašiai ir dviratis, kažkada buvęs tik turtingųjų pasipuikavimo atributu, šiandieną yra populiarus sveikos gyvensenos, o ne prabangos simbolis.“

Tarpukario Lietuvoje vyravo vokiški dviračiai „Anker“, „Brennabor“, „Dürkopp“, „Naumann“, „Presto“, „Triumph“, „Wanderer“. Palyginti populiarūs buvo angliški „Royal“ ir „Seagul“,  taip pat latviški dviračiai „Erenpreis“, „Latvello“, „Liva“, „Omega“.

Spaudoje būta prancūziškų, čekoslovakiškų, austriškų ir amerikietiškų dviračių reklamos, bet jų buvo nedaug. Nuo 1928 m. Lietuvos keliais ir gatvėmis  riedėjo ir Kaune pagaminti dviračiai „Amlit“, vėliau atsirado dviračiai „Lietūkis“ ir Klaipėdoje gaminti „Bresvelo“.

Dviračiams populiarinti pasitarnavo Lietuvos sporto entuziastų rengiamos varžybos. Vienos pirmųjų Lietuvoje buvo 1922 m. vasarą Lietuvos fizinio lavinimo sąjungos organizuotos Kauno dviračių pirmenybės ir Lietuvos dviračių pirmenybės.

Tų pačių metų  rugsėjį  buvo organizuotas dviračių važiavimas Kaunas–Marijampolė–Kaunas. Lietuvos dviratininkai dalyvavo 1924 m. Olimpinėse žaidynėse Paryžiuje (VIII  olimpiada) ir 1928 m. IX olimpiadoje Amsterdame. 

Tarpukario Lietuvoje dviratis buvo plačiai naudotas valstybės institucijose – kariuomenėje ir policijoje.

Paroda Kačerginėje  „Dviračių istorijos Lietuvoje, XX a. pirmoji pusė“ veiks iki 2021 m. gegužės 31 d.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.