Į Pakruojo dvarą sugrįžo buvusio jo valdytojo barono fon Ropo automobilis

Sekmadienio popietę nei apniukęs dangus, nei pliūptelėjęs lietus nesugadino nuotaikos į Pakruojo dvarą jo valdytojo Giedriaus Klimkevičiaus sukviestiems svečiams.

Daugiau nuotraukų (1)

Ričardas Vitkus

Oct 6, 2012, 9:01 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 7:35 AM

Devynioliktojo amžiaus pabaigos drabužius vilkėjusiems ponams ir ponioms buvo pristatyta naujam gyvenimui prikelta Baltoji pokylių salė bei restauruotas šio dvaro valdytojui baronui Leonui fon Ropui priklausęs automobilis – 1907 metais pagamintas „International Harvester“.

Dvarų kultūrą atgaivinti siekiantis G. Klimkevičius priminė, kad Baltoji pokylių salė anksčiau dvare buvo naudojama kaip sandėlys. Jį pokylių sale paversti nusprendė devynioliktojo amžiaus pradžioje dvaro valdytoju tapęs baronas Leonas fon Ropas.

Pokyliai šioje salėje vykdavę kiekvieną savaitgalį, kol viena pokylio dalyvė – Latvijos grafaitė – kurią baronas fon Ropas buvo įsimylėjęs, jam neiškrėtė kiaulystės.

Supykęs fon Ropas pokylių salę vėl pavertė sandėliu, o po to liepė čia įrengti kiaulidę.

Sovietmečiu vietoj kiaulidės čia buvo įrengta sporto salė. Idėja šį statinį vėl paversti pokylių sale kilo G. Klimkevičiaus gyvenimo draugei Kristinai Ivančenko.

Į restauruotą, baltai išdažytą pokylių salę susirinkę svečiai buvo pavaišinti vyno taure, galėjo pasiklausyti klasikinės muzikos.

Vakaro kulminacija tapo šiauliečiui kolekcininkui Vytautui Rimkui priklausančio automobilio „Harvester“ pristatymas. Prieš penkerius metus Vokietijoje iš kolekcininko įsigytą automobilį per dvejus metus restauravo V. Rimkaus sūnus – 17 metų Danielius Rimkus.

Kolekcininkas, iš kurio V. Rimkus įsigijo šį automobilį sakė, kad jis į Vokietiją atkeliavo iš Lietuvos.

Žinoma, kad būtent tokiu automobiliu naudojosi ir Pakruojo dvaro valdytojas baronas Leonas fon Ropas. Kadangi tokių, nuo 1905 iki 1911 metų gamintų automobilių tebuvo išleista vos šeši tūkstančiai, tikėtina, jog į Pakruojo dvarą sugrįžo jame važinėjęs egzempliorius.

Pasak V. Rimkaus, iš Vokietijos parsivežto automobilio būklė buvo išties bloga. Gerai tebuvo išsilaikęs automobilio rėmas. Medines rėmo detales, kad jos nesupūtų tuometiniai gamintojai mirkydavo karvių šlapime. Gan gerai išsilaikė ir automobilio ratai, o likusias medines dalis teko pakeisti.

Šis automobilis buvo universalus. Jį buvo galima gan greitai iš devynis žmones vežti galinčios keleivinės mašinos paversti sunkvežimiu.

Po automobilio apačia įmontuotas dviejų horizontaliai išdėstytų cilindrų 20 arklio jėgų variklis leisdavo išvystyti 30 kilometrų per valandą greitį. Mašinoje buvo įmontuota trijų pavarų greičių dėžė ir mechaniniai stabdžiai.

Šį automobilį restauravęs D. Rimkus sakė, kad buvo momentų kai jis suabejodavo, ar pajėgs tai padaryti. Puikai su šia užduotimi susidorojęs jaunuolis sakė, kad dabar su tėvu triūsia norėdamas restauruoti kino herojaus Betmano automobilį.

Per trisdešimt automobilių savo kolekcijoje turintis V. Rimkus dalį savo automobilių ketina eksponuoti Pakruojo dvare įsikursiančiame muziejuje, dėl kurio įkūrimo jau sutarta su dvare šeimininkaujančiu G. Klimkevičiumi.

Galimai Pakruojo dvaro valdytojui baronui Leonui fon Ropui priklausiusį automobilį įdėmiai apžiūrėjo ir žymus lenktynininkas bei automobilių kolekcininkas Stasys Brunza.

Paklaustas, kuo ypatingas šis automobilis, S. Brunza atsakė tokio savo kolekcijoje neturįs, o „Harvester“ ypatingas tuo, kad galėjo būti naudojamas ir kaip limuzinas, ir kaip krovininis automobilis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.