Istorinio Vilniaus troleibuso vertė – 4 kilogramai lašinių

Istorinės technikos entuziastai atrado pirmąjį Vilniuje važinėjusį troleibusą MTB-82D. Pasirodo, jis turėjo būti sunaikintas dar sovietmečiu, tačiau visai atsitiktinai buvo išgelbėtas.

Šis troleibusas apie 1980-uosius iš Panevėžio buvo atgabentas prie Kavarsko.
Šis troleibusas apie 1980-uosius iš Panevėžio buvo atgabentas prie Kavarsko.
1956 metų rudenį troleibusas MTB-82D sostinėje pradėjo važinėti maršrutu Antakalnis-Stotis.
1956 metų rudenį troleibusas MTB-82D sostinėje pradėjo važinėti maršrutu Antakalnis-Stotis.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 9, 2019, 5:44 PM

Pirmąjį Vilniuje važiavusį troleibusą Anykščių rajone, ties Kavarsko miesteliu, atrado asociacijos „Retromobile“ kolektyvas.

Paaiškėjo, kad jis čia pakliuvo iš Panevėžio apie 1980-uosius.

Pranešė vairuotojas

„Retromobile“ vadovas Ramūnas Kardelis sakė, kad troleibusą prie Kavarsko pastebėjo ir apie jį asociacijai pranešė vairuotojas iš Kupiškio, važiavęs pro šalį ir pamatęs seną transporto priemonę.

Senos technikos mėgėjai per kaimynus susirado troleibuso savininką, ir paaiškėjo šios senienos istorija.

Troleibusas seniai turėjo būti supjaustytas ir atiduotas metalo laužo supirkėjams, tačiau šeimai pavyko atsitiktinai išsaugoti šią istorinę techniką.

Pavertė sandėliuku

Prieš keturis dešimtmečius kurį laiką pastovėjęs vietinėje metalo supirkimo aikštelėje ir niekaip nesudominęs metalo supirkėjų troleibusas perleistas Anykščių rajono gyventojui.

Jis prisikabino troleibusą prie traktoriaus ir atsivilko iš Panevėžio į Kavarsko apylinkes.

Troleibusas buvo paverstas sandėliuku.

Apie 1989–1990 metus troleibusą-sandėliuką iš kaimynystėje gyvenusio asmens įsigijo kaimyno Alvydo tėvai. Jiems troleibusas buvo perleistas už 4 kilogramus lašinių.

Alvydo tėvai troleibusą atsitempė į kiemą, pastatė prie namo ir pavertė lauko virtuve. Vėliau troleibusas buvo naudojamas kaip lentų džiovykla, kol galiausiai Alvydas troleibuso priekyje ir gale įrengė balandinę.

Taip troleibusas prastovėjo vienoje vietoje apie 30 metų.

Troleibusą asociacijos nariai perpirko iš Alvydo už tuos pačius 4 kilogramus lašinių, taip netiesiogiai atkurdami istorinę tiesą.

Būklė geresnė, nei atrodo

Atlikus defektavimo darbus bus sprendžiamas troleibuso likimas. Tačiau R.Kardelis užtikrino, kad jis tikrai nekeliaus į metalo laužą.

„Gal nuotraukose atrodo kraupiai, apokaliptiškai, bet mes, kaip istorinės technikos mylėtojai, manome, kad jo būklė nėra bloga“, – sakė pašnekovas.

Troleibusui trūksta šiek tiek smulkių detalių, pedalo, vairalazdės, išdaužyti langai, bet restauratoriams svarbiausia, kad nepažeistas pats kėbulas.

Jis nebuvo išpjaustytas arba bandytas kitaip perdaryti, todėl R.Kardelis vylėsi, kad pirmąjį Vilniaus troleibusą pavyks atkurti.

Skaičiuojama, kad pasaulyje yra išlikę tiktai 8 tokie troleibusai. („Sostinė“)

Iš pradžių važinėjo tik vienu maršrutu

Lietuvoje troleibusai pirmiausia pasirodė Vilniuje 1956 metų lapkričio 5 dieną. Tuomet tebuvo vienintelis maršrutas Antakalnis–Stotis.

Šiuo maršrutu pradėjo kursuoti į Vilnių iš Rusijos Engelso miesto atvežti 8 troleibusai MTB-82D.

Vilniaus troleibusų parke buvo įrengta pirmoji traukos pastotė, 7,8 km ilgio kontaktinis kabelinis tinklas, remonto dirbtuvės 25 troleibusams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.