Apie prestižą menininkai prabilo su šypsena ir ironija

Prestižas neegzistuoja, tai tėra iliuzija, laukimas ir ilgesys to, ko nori, bet negali turėti. Tai vienas iš teiginių, kuriuos bando išsakyti šiuolaikinio meno projekto „Prestižas: šių dienų fantasmagorija“ autoriai. Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre penktadienį atidaroma Lietuvos ir Prancūzijos menininkų paroda, kurios tikslas – ištirti santykį tarp visų žodžio „prestižas“ prasmių ir išsiaiškinti jo vaidmenį šių dienų visuomenėje. „Dekoduoti ir dekonstruoti prestižą yra šių dienų meno paskirtis“, - įsitikinęs prancūzų filosofas ir kuratorius, Paryžiaus meno akademijos direktorius Nicolas Bourriaud.

Daugiau nuotraukų (1)

Eglė Petkutė

2012-09-28 17:44, atnaujinta 2018-03-16 12:12

Lietuvai projekte atstovauja tokios ryškios šiuolaikinio meno figūros, kaip Jonas Mekas, Šarūnas Sauka, taip pat Kristina Inčiūraitė, Žilvinas Kempinas, Juozas Laivys, Deimantas Narkevičius, Svajonė ir Paulius Stanikai. Pristatyti savo prestižo sampratą pakviesti Prancūzijos menininkai Wilfridas Almendra, Pierras Bismuthas, Danielis Burenas ir Claire Fontaine.

Projekto idėja, anot jos autorių, brendo dvejus. Trys jo kuratoriai – Julija Čistiakova, Ignas Kazakevičius ir Vidas Poškus daug diskutavo, kol pasirinko būtent šiuos abiejose šalyse gerai žinomus vardus ir subūrė juos į vieną erdvę.

Domino skirtingi požiūriai

„Man buvo labai svarbu parodyti, kaip skirtingos šalys supranta prestižą. Projekte turėjo dalyvauti gerai žinomi menininkai, o jų darbai turi kalbėti apie prestižą, pinigus, žinomumą, blizgesį, grožį – dalykus, kurie telpa į sąvoką „prestižas“, - kalbėjo Prancūzijoje gyvenanti lietuvė J. Čistiakova.

Esė apie prestižą kaip šių dienų fantasmagoriją parašęs N. Bourriaud pasufleravo ir antrąją projekto pavadinimo pusę.

„Dažnai kalbame apie prestižą kaip apie aukštą padėtį visuomenėje, reputaciją, pagarbą ar pasigėrėjimą, kuris pagrįstas aukštais pasiekimais. Tačiau taip pat dažnai pamirštame kitas dvi reikšmes, kurias turi šis žodis“, - teigė parodos organizatoriai. Ekonomikos moksle ir finansų teorijoje prestižu apibūdinama suma, kuria pirkėjo sumokėta kaina viršija įsigytos kitos įmonės grynojo turto dalies vertę ir iš kurios pirkėjas tikisi gauti ekonominės naudos ateityje. Šio žodžio šaknys siekia septynioliktąjį amžių - iš pradžių terminas buvo naudojamas apibūdinant cirko triukus ir fokusus.

Tikrovė ar įvaizdis?

Paroda bandoma atsakyti į klausimą, ar ši sąvoka egzistuoja iš tikrųjų ar tai yra tik įvaizdis, kurį skatina visuomeniniai ir ekonominiai procesai. Pristatomi darbai tiria skirtingus požiūrius į prestižo augimą ar praradimą - nuo ironizavimo ir sarkazmo iki grožio nykimo ir svajonių apie šlovę.

N. Bourriaud, Lietuvos Respublikos kultūros ministras Arūnas Gelūnas ir projekto kuratoriai parengė savo įžvalgas prestižo tema. Jos publikuojamos kataloge drauge su abiejų kraštų menininkų darbais.

Paroda Klaipėdos kultūrų komunikacijų centre (Daržų g. 10) veiks iki lapkričio 25 dienos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.