Kino ekranuose – „Metropolitan Opera” sezono intrigos

Daugiau kaip šimtmetį meno pasaulyje ignoruotos Wolfgango Amadeaus Mozarto paskutiniosios operos „Tito gailestingumas“ („La Clemenza di Tito“) legendinė versija ir skandalingo JAV re-žisieriaus Davido Aldeno „Kaukių baliaus“ premjera – šiomis įdomybėmis 2012-uosius kino ekranuose palydės Niujorko teatras „Metropolitan Opera“.

Daugiau nuotraukų (1)

Asta Andrikonytė

Nov 30, 2012, 3:39 PM, atnaujinta Mar 14, 2018, 11:42 PM

Gruodžio 1-ąją „Forum Cinemas“ kino centrai Vilniuje ir Kaune pristatys tiesioginėje transliacijoje iš Niujorko garsaus prancūzų režisieriaus Jeano Pierre‘o Ponnelle (1932-1988) scenos šedevrą „Tito gailestingumas“, jau antrą kartą grįžusį į žymiausią operos sceną. Anot kritikų, tokie spektakliai apskritai neturėtų išnykti iš teatrų repertuaro dėl savo estetinės vertės.

J. P. Ponnelle ne tik režisavo retą W.A.Mozarto operą, bet ir sukūrė jai scenografiją, kostiumus. Menininko meistrystę atskleidžia jau pirmoji kūrinio scena, alsuojanti senovės Romos didybe.

W. A. Mozartas sukūrė „Tito gailestingumą“ Josepho II karūnavimo Bohemijos imperatoriumi iškilmėms – manoma, kad ją rašė skubėdamas, tik 18 dienų. Opera palyginti neseniai sulaukė teatralų dėmesio. J. P. Ponnelle buvo vienas tų, kurie įžvelgė ir atskleidė jos vertę. 1984-aisiais sukurtas bene garsiausias šio režisieriaus operos spektaklis „Tito gailestingumas“ iki šiol žavi elegancija. Nors W.A.Mozarto veikalas pavadintas Romos imperatoriaus vardu, pirmuoju smuiku jame griežia kitas personažas – Tito geriausias draugas Sesto. Tai moteriškam balsui parašyta partija.

Pirmoje premjeroje Prahoje ją atliko italas kastratas, o dabar dainuos latvių mecosopranas Elina Garanča. Titą įkūnys italų tenoras Giuseppe Filianoti, o jo mirties trokštančią varžovo dukterį – italų sopranas Barbara Frittoli. Spektaklį diriguos senosios muzikos žinovas Harry Bicketas.

Gruodžio 8-ąją „Metropolitan Opera“ į tūkstančius pasaulio kino teatrų visuose žemynuose transliuos Giuseppe‘s Verdi „Kaukių baliaus“ vieną premjerinių spektaklių su Marcelo Alvarezu (Rikardas), Sondra Radvanovsky (Amelija), Dmitrijumi Chvorostovskiu (Renatas).

Šiuo spektakliu lapkričio 8-ąją „Metropolitan Opera“ debiutavo 63 metų niujorkietis D. Aldenas, pagaliau po 40 karjeros metų pakviestas į gimtojo miesto teatrą. Tiesa, prieš tris dešimtmečius D. Aldenui buvo siūloma čia statyti tą pačią operą su Luciano Pavarotti. Tačiau režisierius tąkart iškėlė sąlygą: „Arba aš - arba Pavarotti“ ir, žinoma, pralaimėjo.

Nuo pernykščio Peterio Sellarso debiuto „Matropolitan Opera“ atvėrė duris kontraversiškų JAV režisierių kartai, kūrusiai kur kas atviresnėse eksperimentams scenose. D.Aldenas iki šiol gimtajame mieste apskritai nedirbo – statė operas daugiausia Europoje, žavėdamas ir piktindamas publiką savo neįprastais spektakliais.

Prieštaringai buvo sutikta ir Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre jo pastatyta Richardo Strausso „Salomėja“ – vienas konceptualiausių šioje scenoje rodytų kūrinių. Naujajame „Kaukių baliuje“ D. Aldenas plėtoja savo 1989-ųjų sensacingo pastatymo Anglijos nacionalinėje operoje idėjas. Spektaklio muzikinis vadovas – Fabio Luisi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.