Režisierius Y. Attalis: „Aptarinėti seksualumą su humoru man buvo smagu“

Tarp „Kino pavasario“ komedijų - neįtikėtina istorija, kurią pasakoja juosta iš Prancūzijos „Tikra meilė tik tarp vyrų“. Seniai nesimatę bičiuliai, sėkmės nepatyrę menininkai Benas ir Džefas per vakarėlį nutaria susukti filmą pornografijos festivaliui. Du heteroseksualūs draugai ryžtasi intymiems santykiams prieš kino kamerą „vardan meno“.

Daugiau nuotraukų (1)

Justina Jurgaitytė

Mar 19, 2013, 12:09 PM, atnaujinta Mar 9, 2018, 5:37 PM

Filmo režisierius - 48 metų Yvanas Attalis, turintis prancūzų, žydų ir alžyriečių kraujo, gimęs Telavive, augęs Paryžiaus priemiesčiuose. Kine jis debiutavo ir išgarsėjo kaip aktorius, o pastaruoju metu aktorystę derina su režisūra. Taip yra ir komedijoje „Tikra meilė tik tarp vyrų“.

Y. Attalis dažnai filmuojasi su savo žmona aktore Charlotte Gainsbourg, su kuria turi tris vaikus. Šiame filme jie taip pat vaidina abu, bet ne porą. Savo personažo Beno žmonos vaidmeniui Y. Attalis pakvietė manekenę Laetitią Castą. Beno bičiulį Džefą vaidina Francois Cluzet, „Kino pavasario“ žiūrovams pažįstamas iš pernai visus pakerėjusios komedijos „Neliečiamieji“.

Apie filmą „Tikra meilė tik tarp vyrų“ - Y. Attalio mintys, parinktos iš užsienio spaudos.

"Filmo tematika gana retai nagrinėjama prancūzų kine, - sakė režisierius. - Aptarinėti seksualumą ir visas jo dviprasmybes su humoru man buvo labai įdomu.

Tai jau trečia mano komedija. Ir kiekvieną kartą sau sakau, kad paskutinė! Nes komedija - labai sudėtingas žanras, šiek tiek žeminantis režisierių, nes dažnai tampi komedijos vergu. Turi prajuokinti žmones, tačiau tai reiškia, jog negali visuomet mėgautis ir daryti tai, ką nori.

Manau, kad šiuo metu noriu laisvės, kad tam tikri kadrai truktų ilgiau, nei leidžia komedijos žanras, noriu kurti atmosferą. Norėčiau patyrinėti, kas yra už komedijos žanro. Bet puikiai žinau, kad grįšiu prie komedijos, nes humoras - mano sritis.

Mane domino seksualumo tema ir su ja susiję klausimai. Mes laikome save laisvais, nesuvaržytais jokių tabu, bet žvelgdami giliau suvokiame, kad tai - netiesa. Ypač tai taikyčiau vyrams. Manau, kad moterys suvokia savo troškimus. Jeigu jos nori suvokti savo seksualumą, joms nereikia visos asmenybės permąstyti iš naujo. Vyrai šiuo klausimu komplikuotesni.

Pradėjęs rašyti scenarijų paklausiau savęs, kaip papasakoti herojų istoriją pasitelkiant vietas, kuriose jie lankosi. Kas paskatina žmogų atsiskleisti vienoje aplinkoje, o kitoje tik dar labiau užsisklęsti?

Taip pat jaučiau, kad pasigendu keistos, neįprastos scenos, kuri padėtų publikai įsijausti į šių dviejų pamišusių charakterių situaciją. Gavęs filmo temą supratau, kad kuo originaliau ir poetiškiau ją pateiksiu, tuo stipriau publika įsijaus į istoriją, kuri iš tiesų nėra tipinė. Pamaniau, kad tai galėtų įvykti stebint sceną, panašią į sapną, tarsi atsiskyrus nuo realybės.

Kai esi jaunas aktorius, nori eksperimentuoti. Esi naivus, trokšti prasimušti. Tai gali privesti prie alkoholio, narkotikų ar nuodėmingų seksualinių poelgių. Panašiais būdais menininkas nuolat ieško ribų, kurias galėtų peržengti, patirti pavojų eidamas ten, kur labiausiai bijo.

Tokiu išbandymu galėtų tapti heteroseksualaus vyro homoseksuali patirtis. Menininko talentas sutampa su jo drąsa, ryžtu, įžūlumu. Štai kodėl išryškinu faktą, kad mano veikėjai yra žlugę menininkai, kurie susitinka po daugybės metų, kad dalyvautų projekte, peržengiančiame visas ribas.

Gilindamasis į moters charakterį susidomėjau porų santykiais: kokia Beno žmonos Anos vieta toje trijulėje? Kokią įtaką ji daro Beno apsisprendimui? Kaip ji keičiasi filmo eigoje? Ar Benas ją pažįsta taip gerai, kaip mano?

Benas yra konservatyvus vyras: žmona, namas, mašina, darbas. Jis jaučia, kaip bėga metai, ir bijo, kad pražiopsos savo gyvenimą. Pasirodžius Džefui jis pasijunta suvaržytas, bijo ką nors keisti. Anos išpažintis apie neištikimybę Beną sukrečia. Nuo to momento jis žiūri į savo moterį ir klausia savęs, ar tai tikrai ji, jo žmona? Tai paskutinė Anos scena filme, todėl labai svarbu išgirsti, ką ji nori pasakyti.

Seniai norėjau dirbti su L. Casta. Vaidmuo nelengvas, bet ji atidavė jam, atrodytų, visą sielą. Laetitia turi tam tikro šviežumo ir melancholijos. Be to, ji pateikė savą istorijos interpretaciją: jei Benas patiria seksualinių išbandymų, tai turi prasidėti nuo žmonos.

Troškau padirbėti ir su F. Cluzet. Tiesą sakant, nenorėjau, kad komediantas vaidintų Džefą, man reikėjo, kad istorija atrodytų kuo realesnė. Pasitikėjau Francois gebėjimu padėti man įsijausti į vaidmenį, kai sutelkdavau dėmesį į kadro kompoziciją ir režisūrą. Mes tapome puikiu tandemu paskutinėse filmo scenose, kurios, manau, turi kai ką labai moteriška. Džefas, visą laiką vaidinęs stiprų vaikiną, pamažu atsikrato savo mačo manierų ir atsiskleidžia kaip labai pažeidžiamas žmogus. Tai, ką jis pasako Benui, yra beveik meilės prisipažinimas.

Kaip aktorius sulaukiu daugybės pasiūlymų atlikti dramatiškus vaidmenis, tačiau noriu atsidurti kitoje barikadų pusėje ir šis mano noras visuomet baigiasi komedijų rašymu. Dabar norėčiau išbandyti ką nors nauja."

* * *

Komedijos „Tikra meilė tik tarp vyrų“ seansai „Kino pavasaryje“:

Kovo 19 d. 18:00 — Vilnius - k/c „Forum Cinemas Vingis”, Didžioji salė.

Kovo 23 d. 22:30 — Vilnius - k/c „Forum Cinemas Vingis”, Didžioji salė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.