Per Kauną ritosi pasaulinio džiazo bangos

Siautulingi patyrusių žvaigždžių ir jaunų atlikėjų koncertai Kauną užliejo džiazo ritmais. Keturis vakarus įspūdingų akimirkų dovanojusio festivalio „Kaunas Jazz” paskutinis akordas – šįvakar Vilniuje.

„Žalgirio” arenoje vakar koncertavusi grupė „Naturally 7” sugeba balsais atkurti įvairiausius muzikos instrumentus.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Žalgirio” arenoje vakar koncertavusi grupė „Naturally 7” sugeba balsais atkurti įvairiausius muzikos instrumentus.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Ramūnas Zilnys

Apr 29, 2013, 9:01 AM, atnaujinta Mar 7, 2018, 2:10 PM

Amerikiečių vokalistų grupės „Naturally 7” balsais kuriami stebuklai ir apdovanojimo daugiausia simpatijų sulaukusiam atlikėjui teikimas vakar Kaune nuleido 23-iojo „Kaunas Jazz” pavasario uždangą.

Nuo ketvirtadienio vykęs festivalis pasižymėjo jaunosios kartos atlikėjų proveržiu – scenose pasirodė daugybė muzikantų, kurie bangas džiazo vandenyse pradėjo kelti pastaruosius keletą ar keliolika metų.

„Tai nėra padaryta specialiai, tiesiog šių muzikantų gastrolių grafikai tiko apsilankyti Lietuvoje. Mes neatsisakome džiazo mohikanų. Bet smagu pristatyti ir talentus, kuriančius šių dienų džiazą, perimančius estafetę iš senųjų vilkų”, – svarstė festivalio įkūrėjas Jonas Jučas.

Žėrėjo ir be repeticijos

Ketvirtadienį jaunos lenkų atlikėjos Monikos Borzym koncertu prasidėjęs renginys penktadienį į sceną pakvietė šių metų Kauno publikos atradimą – JAV dainininką Gregory Porterį.

Svajones apie sportininko karjerą į muzikinę veiklą iškeitęs vokalistas išgarsėjo vos prieš keletą metų, bet jau spėjo du sykius būti įrašytas į „Grammy” nominantų sąrašą.

Dainininko koncerto pradžia vėlavo – kiek vėliau, nei žadėta, į Kauną atvažiavęs atlikėjas laiku nespėjo parepetuoti. Bet viską atpirko koncertas.

Aukšta bendravimo su žiūrovais kultūra, šiltas ir gilus balsas, įspūdingos improvizacijos, puiki grupė, kurioje ryškiai žibėjo pianistas Chipas Crawfordas, – dainininkas turi tiek kozirių, kad jo pareikštai vilčiai ateityje dar atvykti į Lietuvą, atrodo, lemta išsipildyti.

Po pasirodymo festivalio rengėjai užmetė tinklus dėl dar vieno būsimo G.Porterio pasirodymo „Kaunas Jazz” scenoje. „Nėra klausimų, reikia jį pakviesti dar kartą”, – išvydęs publikos reakciją sakė J.Jučas.

Smaginosi iki paryčių

Pirmoji pažintis su Lietuvos publika G.Porteriui taip patiko, kad po koncerto jis su muzikantais atskubėjo į naktinį „jam session” vakarėlį klube „Combo”, kur fanko ritmais publiką kaitino prancūzų grupė „Malted Milk”.

G.Porteris sulaukė didžiulio dėmesio – kone valandą pozavo nuotraukoms, dalijo autografus, bendravo su žiūrovais. Tuo jo vizitas nesibaigė.

Apie ketvirtą ryto, kai publika pradėjo skirstytis, dainininkas pakilo į sceną ir su žydų bei lietuvių muzikantais atliko keletą kūrinių. Prie improvizacijų prisidėjo ir repuojantis „Saulės kliošo” būgnininkas Laurynas Šarkinas – pabaigoje atlikėjai šiltai apsikabino.

Iš klubo G.Porteris išėjo tik šeštą valandą ryto. Kitą vakarą jis vėl buvo čia – toliau bendravo su Lietuvos džiazo gerbėjais. Iš Lietuvos jis išvyks šiandien.

„Kad tokio rango atlikėjas eitų į sceną improvizuoti savo malonumui ir be jokio honoraro, nėra įprasta. Bet „Kaunas Jazz” apsilankę muzikantai pamiršta barjerus – pas mus vakarėliuose į sceną kilo ir Davidas Sanbornas, Arturo Sandovalis, kitos garsenybės”, – priminė J.Jučas.

Niekas nenustebo, kai sekmadienio vakarą buvo paskelbtas „Kaunas Jazz” simpatijų prizo laimėtojas. Mindaugo Juodžio sukurta statulėlė įteikta būtent G.Porteriui. Jos laureatą rinko „Kaunas Jazz” suburta komisija ir festivalio žiūrovai.

Nedaro gėdos garsiai pavardei

Kad „Kaunas Jazz” atmosfera tiesiog užburia, šeštadienio vakarą patvirtino Kyle’as Eastwoodas. Amerikiečių bosininko pavardė iškart pritraukia dėmesį. Jo tėvas – garsusis JAV kino aktorius ir režisierius Clintas Eastwoodas.

Pats Kyle’as stengiasi to nepabrėžti, nors tai nėra lengva – mat Paryžiuje gyvenantis muzikantas yra ne tik išleidęs septynis solinius albumus, bet ir kūręs muziką ne vienam tėvo režisuotam filmui.

Šeštadienį jis įrodė, kad tikrai nedaro gėdos meno pasaulyje garsiai pavardei – bosininko meistriškumui komplimentus žėrė į festivalį susirinkę jo kolegos iš Lietuvos.

Po koncerto K.Eastwoodas, kaip ir G.Porteris, važiavo į naktinį „Kaunas Jazz” vakarėlį klube „Combo”. Nors 11 valandą ryto muzikanto laukė skrydis, Kyle’as iki paryčių linksminosi su publika ir dar kartą pakilo į sceną – improvizavo su lietuvių muzikantais.

Priminė hipnozės seansą

G.Porteris ir K.Eastwoodas – ryškios festivalio žvaigždės, bet jie nebuvo vieninteliai, pelnę „Kaunas Jazz” publikos dėmesį. Penktadienį sausakimšoje Vytauto Didžiojo universiteto salėje į sceną žengė Izraelio būgnininko Roy Olielio grupė.

Izraeliečiai su publika dalijosi puikiai aranžuota, apmąstymus provokuojančia muzika – R.Olielis vadinamas vienu talentingiausių šios šalies jaunosios kartos muzikantų. Žiūrovai negailėjo komplimentų kūriniams, kuriuos įkvėpė ir kasdienės situacijos, ir žydų religiniai motyvai.

Lauko scenoje po atviru dangumi žiūrovus intrigavo šveicarų muzikanto Jano Gallegos Bronnimanno projektas „A.Spell”.

Kaune su pagrindine savo grupe „Brink Man Ship” praeityje jau koncertavęs klarnetininkas šį kartą į sceną žengė kaip neseniai susibūrusio trio. Jame susipynė džiazo, elektronikos, rytietiški ritmai, narys.

Vytauto Didžiojo universiteto salėje vieną įdomiausių festivalio koncertų surengė džiazo veteranas Vladimiras Čekasinas ir fortepijono virtuozas Petras Geniušas.

Koncertas priminė hipnozės seansą – elektroniniais efektais kraipytas V.Čekasino balsas, absurdo teatro elementai ir abiejų muzikantų meistriškumas vienus vertė kraipyti galvą, kitus – nuoširdžiai mėgautis, bet kūrybingumo stoka apkaltinti šių dviejų didmeistrių negalėjo niekas.

Kaip visada, vietos programoje atsirado ir susikaupimo nuotaikai, kurią Vytauto Didžiojo bažnyčioje skleidė Skirmanto Sasnausko grupė, ir prie popmuzikos artėjančioms linksmybėms – scenoje po atviru dangumi žiūrovus šokdino „Saulės kliošas”, „Baltic Salsa Orchestra”, du koncertus per vieną savaitgalį surengę linksmuoliai prancūzai „Malted Milk”.

Kerėjo balsų orkestras

Sekmadienį ryškiausiu akcentu tapo Kauno „Žalgirio” arenoje koncertavusi grupė „Naturally 7”, vadinama balsų orkestru.

Įvairių muzikos instrumentų skambesį vien balsais meistriškai atkuriantys septyni dainininkai arenoje išjudino visus. Nuo žinomų popmuzikos ir hiphopo iki džiazo ir ritmenbliuzo kūrinių – platų repertuarą turinti grupė arenoje leido pasijusti kaip milžiniškame naktiniame klube.

Didžiausia intriga – Vilniuje

Šiandien festivalis atsisveikins Vilniuje. Kongresų rūmuose koncertą surengs japonų pianistė Hiromi, kuriai talkins vienas garsiausių pasaulio bosininkų Anthony Jacksonas ir su daugybe roko žvaigždžių muzikuojantis būgnininkas Simonas Phillipsas.

Festivalio užkulisiuose kuždamasi, kad tai bus didžiausia šių metų renginio muzikinė intriga – Hiromi garsėja ne tik atlikimo technika, bet ir originaliu muzikiniu mąstymu. Kiekvienas kūrinys pagrįstas istorija. Naujausias Hiromi albumas, kurio dalis gyvai skambės Vilniuje, – melodijomis papasakota žmogaus diena, nuo žadintuvo skambučio rytą iki prieš miegą išjungiamos šviesos vakare.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.