„Prieš porą metų leisdami vasarą kaime ir bendraudami su vietiniais gyventojais, prisiklausėme negirdėtų padavimų, sakmių ir legendų apie miškuose, sodybose, šventvietėse gyvenančias būtybes. Tada nusprendėme į tuos pasakojimus labiau pasigilinti – juk visi žinome, kas toks buvo Dzeusas, o kodėl mažai ką galime papasakoti apie lietuvių dievus?“ - apie tai, kaip kilo susidomėjimas baltų dievais, pasakoja vieni muziejaus idėjos autorių Gediminas Tamulynas ir Raimondas Kavaliauskas.
Prasidėjus informacijos apie baltų dievus paieškoms internete, paaiškėjo nemažai įdomių dalykų. Pavyzdžiui, baltų dievai taip pat buvo mistiški ir galingi, tačiau priėmus krikščionybę kai kurios senojo tikėjimo šventvietės buvo užstatytos bažnyčiomis, o dievai, tokie kaip ragana ar velnias, nepelnytai sudemonizuoti. Anot G. Tamulyno, daugelis žmonių klysta – lietuviai nebuvo stabmeldžiai, jie tikėjo panteizmu, jie reiškinius suvokė kaip vieną bendrą visumą (Dievas yra viskas arba viskas yra Dievas). Be to, mūsų protėvius vadinti pagoniais būtu klaida, nes žodis „pagonis“ reiškia „provincialas, neišmanėlis“.
„Suradę gausybę neįtikėtinai įdomios informacijos, norėjome ja pasidalinti ir su kitais – kad paskatintume lietuvius daugiau domėtis savo pradu ir didžiuotis mūsų protėvių išmintimi. Taip ir kilo mintis, kad seniesiems dievams reikia šiek tiek viešųjų ryšių. Pabandėme imituoti tam tikras situacijas iš jų gyvenimo ir jas nufotografuoti bei nufilmuoti, o iš sukauptos medžiagos sumanėme įkurti netradicinį muziejų“, - sakė G. Tamulynas ir pridūrė, kad visi, nesilankantys muziejuose, dabar neturės tam pasiteisinimo, mat šis netradicinis muziejus ateina tiesiai pas lankytoją.
Vaizdo siužetą galite rasti čia