Norvegijos šiuolaikinio šokio trupė nagrinėjo egzistencinius klausimus

Šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ jau įsibėgėjo. Ketvirtadienį Nacionaliniame dramos teatre Norvegijos šokio trupė „zero visibility corp.“ pristatė spektaklį „Vėl“ („Again“). Tai – vienintelis ketvirtadienį rodytas spektaklis.

Daugiau nuotraukų (1)

Dovilė Lebrikaitė

May 9, 2013, 11:12 PM, atnaujinta Mar 6, 2018, 11:52 PM

Profesionalios šiuolaikinio šokio vertintojos Ingridos Gerbutavičiūtės nuomonę apie pirmąją festivalio dieną rasite čia.

Valandos trukmės „Vėl“ – tai choreografės Inos Christel Johannessen ir švedų kompozitoriaus Marcuso Fjellströmo meninio bendradarbiavimo rezultatas. Šioje kompozicijoje I. Ch. Johannessen tęsia kituose kūriniuose pradėtą egzistencinės ir kultūrinės priešpriešos temą: moteriškumas – vyriškumas, meilė – širdgėla, vidus – išorė, gamta – kultūra. Būtent per šias priešpriešas choreografė išreiškė troškimą vaizduoti žmones ir jų tikras ar įmanomas istorijas, kurias žiūrovai gali suvokti per savo realybę.

Dichotomijos tema buvo vystoma ne tik šokėjų veiksmais. Kostiumų autorė Kristin Torp, šiuo atžvilgiu, nusipelnė pagyrų. Įspūdingos moterų artisčių suknelės ir vyrų kostiumai buvo juodos ir baltos spalvos. Rūbais netgi buvo išreikšta gamos ir kultūros priešprieša. Batai ir moteriški švarkai simbolizavo kultūrą, tiesiogine ir perkeltine prasmėmis, suvaržančia artistus: šokėjų judesiai tapo kapoti, vyravo slogi nuotaika.

Tai ne vienintelis K. Torp nuopelnas. Ji sukūrė visą scenovaizdį – akordeono dumplių formos popierines sienas. Su šokėjų pagalba jos bangavo, transformavosi į kolonas, nuolat keisdavo vietą scenoje. Tai suteikė spektakliui „Vėl“ gyvumo, ekspresyvumo

I. Ch. Johannessen spektakliai išsiskiria nepaprastu kūniškumu. Choreografė subūrė ypatingai stiprų septynių šokėjų ansamblį šiam kūriniui: Sudesh Adhana, Camilla Spidsøe Cohen, Pia Elton Hammer, Antero Hein, Máté Mészáros, Kristina Søetorp and Line Tørmoen.

Žinia, žmogus yra priklausomas nuo gamtos atsinaujinimo ir pasikartojimo ritualo. Šią koncepciją spektaklyje „Vėl“ įkūnijo viena iš artisčių, kompoziciją pradėdama Lady Gagos kūriniu „Again and again, never stop“. Jį artistė atliko akordeonu.

Spektakliui artėjant prie pabaigos sudaryta žiedinė kompozicija. Šį kartą artistė dainavo Marlene Dietrich kūrinį „Falling In Love Again“.

„Vėl įsimyliu. Niekada to nenorėjau, tačiau nieko negaliu pakeisti“, – dainavo šokėja.

Nors spektaklis buvo palydėtas audringomis ovacijomis ir visi žiūrovai plojo stovėdami, už salės durų pasigirdo dviprasmiški įvertinimai. Šiuolaikinio šokio mėgėjai šnekučiavosi, kad „Vėl“ – gražus, profesionalus, bet nuobodus ar tiesiog per daug ištęstas kūrinys.

17-asis festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ gegužės 7–12 dienomis pristatys 19 trupių, atvykusių iš 12 šalių. Iš viso - 24 spektaklius.

Šiuolaikinio šokio gurmanai gali rinktis spektaklius, kuriuos atveža rinktiniai „Naujojo Baltijos šokio“ svečiai (Danijos šokio teatras ir Paryžiaus konservatorijos Jaunimo baletas) ir lietuvių choreografai.

Festivalyje šoks ne tik Lietuvoje kuriantieji, bet ir dvi lietuvių choreografės, sulaukusios pripažinimo svetur: Ieva Kuniskytė iš Jungtinės Karalystės ir Ugnė Dievaitytė iš Ispanijos. Jų pasirodymus bus galima išvysti penktadienį 19 val. 30 min. „Menų spaustuvėje“. Kiek anksčiau, 18 val., prekybos centro „Europa“ trečiajame aukšte bus galima išvysti latvių choreografės Olgos Žitluchinos kompoziciją.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.