Apie O. Koršunovo „Hamletą“ - Kembridžo universiteto leidinyje

„Tai jaudinanti kelionė po įvairius teatro stilius, kuriuos sukūrė 20-ojo amžiaus ir šiuolaikiniai režisieriai“ – taip reklamuojama Kembridžo universiteto leidyklos parengta knyga „Kembridžo įvadas į teatro režisūrą” („The Cambridge Introduction to Theatre Directing“), ant kurios viršelio – scena iš Oskaro Koršunovo spektaklio „Hamletas“ (nuotraukos autorius – žinomas teatro fotografas Dmitrijus Matvejevas). Tai viena iš „Kembridžo įvado“ serijos knygų.

Viršelio vaizdas nėra atsitiktinis.
Viršelio vaizdas nėra atsitiktinis.
Daugiau nuotraukų (1)

Rūta Oginskaitė

Jun 29, 2013, 8:18 AM, atnaujinta Mar 5, 2018, 2:24 AM

Viršelio vaizdas nėra atsitiktinis. 296 puslapių Kembridžo „jaudinančioje kelionėje“ yra ir skyrius apie teatrališkumą kaip pasipriešinimą, o jame – Rytų Europos režisierių spektaklių nagrinėjimai.

Čia rašoma, kad „teatrališkumas kaip komunistinių laikų dvilypio kalbėjimo forma, pokomunistiniais laikais sušvito įmantriausia estetika su giliai įsišaknijusiomis kritinėmis perspektyvomis. Šios dažnai būdavo paslėptos po krūva originaliausių metaforų, keisčiausių vizualinių ir akustinių vaizdinių, lydimų judesio arba šokio, kurie, nors ir ne visada būdavo suprantami iš pirmo žvilgsnio, tačiau be galo paslaptingi“ (vertimas iš anglų kalbos – Juditos Gliauberzonaitės).

Knygos autoriai profesoriai Christopheris Innesas (Jorko universitetas Toronte) ir Marija Ševcova (Goldsmito universitetas Londone) kaip tik šiame skyriuje aprašo, kaip O. Koršunovo spektaklyje „Hamletas“ atsispindi ši teatrinės kalbos metamorfozė ir režisieriaus šalies, jo paties kartos patirta sunki istorijos našta: „nors ir nebeatskirti geležine uždanga, jie vis dar supančioti socialinių spąstų, nematomomis virvėmis apraizgančių pačią gyvenimo/būties esmę“.

„Kembridžo įvadą į teatro režisūrą“ parašę Ch. Innesas ir M. Ševcova – tarptautinio masto teatrologijos autoritetai. Šioje knygoje jie apžvelgia režisūros kitimą nuo antikos laikų ir režisieriaus tapsmą pagrindine teatro figūra, aptaria meninę ir politinę teatro vertę. Knygoje įsigilinta į įvairių režisierių repeticijų metodus, režisierių bendradarbiavimo su aktoriais, scenografais ir kitais spektaklių bendrakūrėjais būdus.

Čia galima pažinti tokias didžias režisūros asmenybes, kaip Andre Antoine, Gordonas Craigas, Konstantinas Stanislavskis,Vsevolodas Mejerholdas, Jevgenijus Vachtangovas, Bertoltas Brechtas, Maxas Reinhardtas, susipažinti, kaip jų sukurtas sistemas pratęsė, praturtino ir pakeitė vėliau dirbę ir tebedirbantys režisieriai Peteris Brookas, Ariane Mnouchkine, Peteris Sellarsas, Robertas Wilsonas, Frankas Castorfas, Cristophas Marthaleris, Thomas Ostermeieris, Simonas McBurney, Anatolijus Vasiljevas, Eugenio Barba, Jerzy Grotowskis, Olegas Jefremovas, Grzegorzas Jarzyna – ir O.Koršunovas tarp jų.

Knyga parengta trimis formatais – akademiniu, kišeniniu ir elektroniniu. Ją galima pavartyti ir pasiskaityti internete.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.