„Šis spektaklis iš esmės yra apie aktoriaus profesiją, jo galimybes, nešamą kryžių. Visos mūsų patirtys tarsi sutelktos į „Žuvėdrą“. Esu statęs daug pjesių, daug spektaklių, tačiau su tokia gelme man teko susidurti tik Sofoklio „Oidipe Karaliuje“ ir Williamo Shakespeare'o „Hamlete“, - sakė O.Koršunovas.
Be to, OKT/Vilniaus miesto teatro repertuarą šiemet papildys jaunos jėgos. Tai - O.Koršunovo studentų spektakliai pagal Daniilą Charmsą ir W.Shakespeare'ą.
Penkioliktasis teatro sezonas bus paminėtas jubiliejui skirtame festivalyje. Jame bus pristatomi visi dar rodomi teatro spektakliai. Žiūrovai taip pat bus kviečiami į susitikimus su skirtingu metu OKT/Vilniaus miesto teatre savo pėdsaką palikusiais aktoriais bei turės galimybę dalyvauti jau neberodomų spektaklių vaizdo peržiūrose.
Teatras nesiruošia mažinti užsienio gastrolių tempo ir dar pirmoje sezono pusėje aplankys dešimt skirtingų tarptautinių festivalių. Jų žemėlapyje - Jerevanas, Sankt Peterburgas, Berlynas, Briuselis, Kijevas, taip pat kelionės į Prancūziją bei Slovėniją.
OKT/Vilniaus miesto teatro užsienio reikalų vadybininkė Audra Žukaitytė teigė, jog teatras ypač vertina kelionę į Briuselį, kadangi jis vyks per Lietuvos pirmininkavimą ES Tarybai. Kartu su Jonu Meku ir Violeta Urmanavičiūte-Urmana teatras savo pasirodymu atstovaus Lietuvos kultūrai.
Šį sezoną teatras dalį savo spektaklių rodys su vertimu į anglų kalbą, suteikdamas galimybę su jo kūryba susipažinti užsieniečiams ir miesto svečiams. Pirmasis toks spektaklis - jau rugsėjo 26 dieną rodoma „Miranda“.
Kaip ir daugeliui nepriklausomų ir nevalstybinių teatrų, OKT/Vilniaus miesto teatrui svarbus išlieka finansavimas. Prasidedant penkioliktajam sezonui teatro mecenatais tapo verslininkai Jonas ir Živilė Garbaravičiai. O.Koršunovas pabrėžė, kad jų pagalba teatrui yra labai svarbi.
Per penkiolika gyvavimo metų OKT/Vilniaus miesto teatras sukūrė repertuarą, apimantį tiek klasiką, tiek ir šiuolaikinius kūrinius. Buvo pastatyti daugelis įsimintinų spektaklių, tokių kaip „Meistras ir Margarita“, „Shopping and Fucking“, „Oidipas Karalius“, „Vaidinant Auką“, „Geismas“, „Ugnies Veidas“, „Parazitai“ ir daugelis kitų. Daugelis šių pastatymų yra rodomi iki šiol. Spektaklis „Vasarvidžio nakties sapnas“ įžengs jau į penkioliktą sezoną, neprarasdamas savo žiūrovų ir aktualumo.
Vertindama teatro laimėjimus per 15 metų, teatrologė Ramunė Marcinkevičiūtė pabrėžė, kad net sunku įvertinti šio teatro fenomeną ir jo reikšmę Lietuvoje ir užsienyje.
„Iš pradžių O.Koršunovo teatras buvo pirmas europinis ženklas posovietinėje lietuvių teatro erdvėje. Tai buvo pagrindinis iniciatorius procesų, kurie lietuviškam teatrui suteikė nepalyginamai aktualesnę europinę dimensiją, europietiškumo aurą. Ji iki šiol yra matoma visais teatro veiklos lygmenimis. OKT atsirado kaip manifestas. Jis niekada nebuvo infantilus. Skirtingai nuo šiandien besikuriančių jaunų aktorių trupių, jis nuo pat pradžių buvo galingai paveikus ir meniškai įtaigus“, - sakė teatrologė.
R.Marcinkevičiūtė palinkėjo mokėjimo matyti ir įvertinti tai, ką turime ir iš ko susideda šiandienis lietuvių teatro režisūros pagrindas.
Kalbėdamas apie teatro specifiką, O.Koršunovas pabrėžė, kad įvykus premjerai nacionaliniame teatre „tuo viskas ir baigiasi. Premjera tokiu atveju yra ne spektaklio gimimas, o mirtis. Režisierius išvažiuoja, spektaklis patenka į administracijos rankas, kuri nesidomi, kaip dažnai jis yra rodomas, nustojama repetuoti. Taip spektaklis negali ilgai gyvuoti. Dėl to ir buvo sukurtas OKT - kad spektakliai gyventų ir tęstųsi kūrybinis procesas. Nepriklausomas teatras paprastai gyvuoja nuo projekto iki projekto. O nepriklausomas teatras, turintis savo repertuarą ,- savotiškai unikalus dalykas“, - sakė O.Koršunovas.