Renginyje apsilankė daug užsienio svečių, diplomatų ir politikų. „I, Culture” neatsitiktinai koncertavo Rytų partnerystės šalių viršūnių susitikimo išvakarėse: šiame orkestre griežia muzikantai iš Lenkijos bei Rytų partnerystės šalių – Armėnijos, Azerbaidžano, Baltarusijos, Gruzijos, Moldovos ir Ukrainos.
Nuo 2011-ųjų gyvuojantis kolektyvas kasmet išsirengia į gastroles, o šįkart susibūrė vien tik dėl koncerto Vilniuje. Orkestrą į Lietuvą atlydėjo pats Lenkijos kultūros ministras Bogdanas Zdrojewskis, pasveikinęs publiką iš LNOBT scenos. Prieš tai projektą pristatė Lietuvos kultūros ministras Šarūnas Birutis.
Gaila, kad oficialumo debesėlis pleveno ir salėje. Vakarą pradėjęs kūrinys – Mikalojaus Konstantino Čiurlionio simfoninė poema „Miške“ – buvo vertas kur kas karštesnių plojimų už nuskambėjusius. Ne kasdien daugiatautis kolektyvas griežia pirmąją lietuvišką simfoninę poemą ir dar taip muzikaliai, kaip “I, Culture”. Jauno maestro Lukaszo Borowicziaus diriguojamas orkestras perteikė taurią M.K.Čiurlionio muzikos aurą, kas pavykdavo ne visiems.
Tačiau ryškiausiu vakaro akcentu tapo lenkų kompozitoriaus Witoldo Lutoslawskio Violončelės koncertas. Jo solistas iš Vokietijos Johannesas Moseris sukūrė scenoje tikrą muzikinį teatrą, įkūnijęs patrakusį groteskišką personažą raudonomis kojinaitėmis. J.Moserio violončelė dainavo ir piktinosi, flirtavo, tyčiojosi ir pešėsi su orkestru. Emocijos liejosi stulbinamai virtuoziška technika, gestais, judesiais ir grimasomis.
W.Lutoslawskis savo šedevrą rašė Mstislavui Rostropovičiui, o J.Moseris – tiesioginis jo tradicijų tęsėjas, nes mokėsi pas violončelės legendos mylimą mokinį Davidą Geringą.
Belos Bartoko Koncertu orkestrui “I, Culture” užbaigė savo kelionę per XX amžių – nuo lietuvių nacionalinės muzikos gimimo iki karo sukrėtimų ir sovietmečio grimasų. „Tai Europos istorija, mūsų visų patirtys ir atmintis“, - kalbėjo apie projektą kultūros ministras Š.Birutis, dėkodamas lenkams už dovaną.