Dirigentui M. Barkauskui rūpi ir tai, kas užrašyta tarp natų

Vos prieš penkerius metus į didžiąją sceną žengęs Modestas Barkauskas jau spėjo tapti Lietuvoje pripažintu dirigentu, kuriam patikėta diriguoti Lietuvos kameriniam orkestrui iškiliausiuose šalies koncertuose. Nors jaunatviško veržlumo vedamas M.Barkauskas mėgsta improvizuoti, teigia jaučiantis atsakomybę žmonėms, kurie atėjo pasiklausyti garsių kompozitorių kurtos muzikos. Žinomi ir retai girdimi kūriniai netrukus nuskambės ir didžiojoje Lietuvos nacionalinės filharmonijos scenoje.

„Mano, kaip dirigento, pagrindinė misija – kuo tiksliau klausytojui pristatyti kūrinį tokį, kokį kompozitorius yra užrašęs natomis ir tarp natų,“ – sako M.Barkauskas.<br>D.Matvejevo nuotr.
„Mano, kaip dirigento, pagrindinė misija – kuo tiksliau klausytojui pristatyti kūrinį tokį, kokį kompozitorius yra užrašęs natomis ir tarp natų,“ – sako M.Barkauskas.<br>D.Matvejevo nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 17, 2014, 6:36 PM, atnaujinta Jan 26, 2018, 8:57 PM

„Mano, kaip dirigento, pagrindinė misija – kuo tiksliau klausytojui pristatyti kūrinį tokį, kokį kompozitorius yra užrašęs natomis ir tarp natų, – sako M.Barkauskas. – Visuomet jaučiu norą pažinti naują kūrinį, jį interpretuoti bei jo nuotaikas perduoti klausytojams.“

M.Barkauskas pripažįsta, kad kaskart atliekamas kiekvienas kūrinys atsiskleidžia vis naujomis spalvomis, jame dirigentas atranda naujų,  iki tol nepastebėtų detalių. Ypač M.Barkauskas vertina Ludwigo van Beethoveno muziką ir džiaugiasi galėdamas atlikti brandžius jo kūrinius.

Per palyginti neilgą karjeros laiką M.Barkauskui jau teko diriguoti skirtingos sudėties orkestrui: kameriniam, simfoniniam, muzikinio bei operos ir baleto teatrų. Kiekvienas koncertas suteikia naujos patirties ir papildo jo atliekamų kūrinių repertuarą. Dirigavimo meno pas profesorių Juozą Domarką daugiau nei aštuonerius metus mokęsis M.Barkauskas pripažįsta, kad tik dabar pradėjo tikrąjį kelią į muzikinę karjerą.

Drauge su M.Barkausku ir Lietuvos kameriniu orkestru vienoje scenoje netrukus koncertuos ir jaunosios kartos fortepijono virtuozas iš Šveicarijos Francois Xavieras Poizat, kurio atliekama muzika sužavėjo net fortepijono legendą Marthą Argerich. Vos 25 metų tarptautinio festivalio „Puplinge Classique“ Ženevoje meno vadovas, jau spėjęs įrašyti dvi kompaktines plokšteles, Lietuvoje viešės pirmą kartą.

Spalio 18 d. vyksiančiame koncerte „Epochų sandūra“ susitiks brandusis klasicizmas su ankstyvuoju romantizmu, o klausytojai turės progą išgirsti itin retai koncertų salėse atliekamus kūrinius, kurie visi drauge sudarys įdomų muzikinį derinį. Šviesi ir nuotaikinga Domenico Cimarosos uvertiūra „Slaptos vedybos“ pereis į surimtėti verčiantį Wolfgango Amadeaus Mozarto Koncertą fortepijonui c-moll, tarsi nutiesiantį tiltą į L.van Beethoveno tragiškąjį „Koriolaną“. Koncerto pabaigoje skambės šviesi, itališkuoju prieskoniu pagardinta Franzo Schuberto Šeštoji simfonija, dar žinoma kaip „Mažoji simfonija“.

Koncertas „Epochų sandūra“. Spalio 18 d. 19 val. Lietuvos nacionalinė filharmonija, Vilnius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: A. Valinskas ir A. Zuokas apie rinkimus ir vatnikus