„Muzikinis švyturys“: profesionalai išdidžiai įveikė užduotis

Pernai „Metų muzikiniu švyturiu“ pripažintas Klaipėdos muzikinio teatro teatro vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis šįmet šį titulą perdavė savo vadovaujamam Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestrui.

Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras šiemet pelnė „Metų muzikinio švyturio“ titulą.<br>O.Kasabovos nuotr.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras šiemet pelnė „Metų muzikinio švyturio“ titulą.<br>O.Kasabovos nuotr.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras šiemet pelnė „Metų muzikinio švyturio“ titulą.
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestras šiemet pelnė „Metų muzikinio švyturio“ titulą.
A,Koševaras – Klaipėdos muzikinio teatro orkestro pirmasis smuikas.<br>O.Kasabovos nuotr.
A,Koševaras – Klaipėdos muzikinio teatro orkestro pirmasis smuikas.<br>O.Kasabovos nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Žaneta Skersytė

May 29, 2020, 7:15 PM

„Pagauk bangą“ – tai KVMT inicijuoti teatro apdovanojimai, kasmet rengiami pasitinkant Tarptautinę teatro dieną. Kaip muzikantai sutiko šią žinią, pasakoja orkestro koncertmeisteris Aleksandras Koševaras. 

„Labai svarbus ir reikšmingas įvertinimas. Logiška, kad T.Ambrozaitis nominaciją perdavė orkestrui: juk esame vienintelis profesionalus simfoninis orkestras ne tik Klaipėdoje, bet ir visoje Vakarų Lietuvoje. Artimiausias simfoninis orkestras už 200 km – Kaune.

Simboliška ir tai, kad esame pripažinti „Metų muzikiniu švyturiu“. Juk orkestras – muzikinio teatro širdis, o Muzikinis teatras – muzikinė miesto širdis. Mūsų miestas prie jūros, tad „Muzikinis švyturys“ jam būtinas“, – sakė smuiku griežiantis A.Koševaras.

Orkestras keičiasi

KVMT orkestras priima iššūkius bei nuolat keičiasi. Prireikus jis papildomas kviestiniais muzikantais ir, nelygu atliekamas veikalas, tampa simfoniniu, kameriniu arba miuziklo orkestru.

„Tai mūsų išskirtinumas, leidžiantis dirbti su įvairiausiomis meno formomis: nuo džiazo iki klasikinių operų, nuo operečių iki baletų, nuo styginių kvarteto iki simfoninio orkestro. Ši įvairovė įdomi ne tik mums, kaip kolektyvui, bet ir publikai.

Visa tai, aišku, reikalauja profesionalumo ir didžiulių pastangų: tiek dvasinių, tiek fizinių“, – pabrėžė orkestro koncertmeisteris.

Anot A.Koševaro, skirtingų žanrų kūriniams atlikti reikia skirtingos orkestro sudėties. Muzikantai kviečiami ne tik iš Lietuvos, bet ir iš kaimyninių valstybių: „Mūsų orkestras daugiatautis. Ir tai galima traktuoti kaip pridėtinę vertę. Kultūriniai mainai praturtina jausmų paletę ir profesinį augimą“. 

E.Balsio muzika paliečia širdį

2019-aisiais Lietuvoje niekas neatliko daugiau kompozitoriaus Eduardo Balsio kūrinių už KVMT teatro orkestrą.

„Tapome šio kompozitoriaus šimtmečio minėjimo kalnu, kiti liko papėdėje. E.Balsio, pripažinto instrumentuotės meistro, muzikoje daug klaustukų, kuriuos mums teko atkoduoti“, – yra sakęs teatro vyriausiasis dirigentas T.Ambrozaitis. 

Įdomu, kaip orkestras susitvarkė su šia užduotimi?

„Praėjusiais metais giliai pažinome E.Balsio muziką, bet nesistengėme tapti šio kompozitoriaus muzikos atlikimų rekordininkais. Taip jau susiklostė... Tai didelė garbė ir džiaugsmas visam kolektyvui.

Juk E.Balsio muzika nuostabi: ją ne tik groti, bet ir klausyti didelis malonumas. Gyvenant prie jūros, ji skamba ypač spalvingai ir išraiškingai.

Esu tikras, kad kiekvienas muzikantas ir klausytojas šioje muzikoje atranda ką nors savo, paliečiančio asmeninius jausmus“, – pasakojo A.Koševaras.

Išvysti žiūrovus – malonumas

Pernai naujam gyvenimui Klaipėdoje buvo prikelti ir kiti retai atliekami bei ypatingo meistriškumo reikalaujantys kūriniai, KVMT orkestras nemažai gastroliavo. 

„Penkios premjeros, daug naujų programų ir koncertų. Kai kurie ypač sunkūs savo atlikimo specifika. O mes turėjome viską išmokti per trumpiausią įmanomą laiką ir dar neturėdami savo „namų“.

Kadangi teatras rekonstruojamas, turėjome daug išvykų: su E.Balsio kūriniais gastroliavome po Lietuvą, su miuziklu „Paryžiaus katedra“ – Latvijoje, Jekabpilyje.

Nepaisydamas sunkumų, orkestras išdidžiai ir profesionaliai įveikė jam patikėtas užduotis. Ir mums buvo labai malonu matyti pilnas sales ir net arenas žiūrovų... Nuo Klaipėdos iki Vilniaus“, – didžiavosi A.Koševaras.

Laukia aplodismentų

Netikėtas visuotinis karantinas Muzikinio teatro orkestrui nepatiko.

„Tai buvo nelaukta, nepažįstama ir net kažkuo baisu. Tarsi kažkas paspaudė mygtuką „stop“ visu greičiu lekiančiame traukinyje.

Muzikanto profesija išsiskiria griežtų taisyklių apibrėžtu gyvenimo būdu, nuolatiniu tobulinimusi, kruopščiu darbu, didžiule atsakomybe ir bendradarbiavimu su kolegomis bei klausytojais. 

Norint suprasti, kas yra sceninis jaudulys, reikia pabūti scenoje, kai į tave žiūri šimtai žmonių, ir pabandyti bent ką nors pasakyti, ką jau kalbėti apie dainavimą, grojimą ar šokį.

Koncertas ar spektaklis – tai mažas uždaras gyvenimas didžiuliame pasaulyje. Todėl žmonės nuolat ir ateina į teatrą, o mes, muzikantai, nuolatos repetuodami stengiamės tą mažą gyvenimą padaryti kuo tikresnį ir ryškesnį. Esu tikras, kad jo negalima pakeisti internetu ar televizija.

Tad labai laukiame, kol salės vėl prisipildys plojimų ir gyvo ryšio tarp muzikantų ir publikos“, – vykstant virtualioms orkestro repeticijoms mintimis dalijosi A.Koševaras.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.