„Kraupių istorijų“ parodą papildo filmai, priklausantys tarpiniam siaubo ir pasakos žanrui

Nuo vasario 3 d. Kaune veikia paroda „Kraupios istorijos: Aleksandra Waliszewska ir Rytų bei Šiaurės Europos simbolizmas“.

Iš parodos „Kraupios istorijos: Aleksandra Waliszewska ir Rytų bei Šiaurės Europos simbolizmas“.<br>NMKČDM nuotr.
Iš parodos „Kraupios istorijos: Aleksandra Waliszewska ir Rytų bei Šiaurės Europos simbolizmas“.<br>NMKČDM nuotr.
Iš parodos „Kraupios istorijos: Aleksandra Waliszewska ir Rytų bei Šiaurės Europos simbolizmas“.<br>NMKČDM nuotr.
Iš parodos „Kraupios istorijos: Aleksandra Waliszewska ir Rytų bei Šiaurės Europos simbolizmas“.<br>NMKČDM nuotr.
Iš parodos „Kraupios istorijos: Aleksandra Waliszewska ir Rytų bei Šiaurės Europos simbolizmas“.<br>NMKČDM nuotr.
Iš parodos „Kraupios istorijos: Aleksandra Waliszewska ir Rytų bei Šiaurės Europos simbolizmas“.<br>NMKČDM nuotr.
Iš parodos „Kraupios istorijos: Aleksandra Waliszewska ir Rytų bei Šiaurės Europos simbolizmas“.<br>NMKČDM nuotr.
Iš parodos „Kraupios istorijos: Aleksandra Waliszewska ir Rytų bei Šiaurės Europos simbolizmas“.<br>NMKČDM nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Klaudiusz Gomerski, Adomo Mickevičiaus institutas

Mar 12, 2023, 6:11 PM

Ekspoziciją sudaro daugiau kaip 200 darbų, sukurtų 36 menininkų iš Lenkijos, Čekijos ir Baltijos šalių nuo XIX a. iki šių dienų, o parodos ašis – Aleksandros Waliszewskos kūriniai.

Adomo Mickevičiaus institutas, kino teatras „Romuva“, Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus bei Lenkijos institutas Vilniuje parengė specialią parodą lydinčią filmų programą, paruoštą Tomaszo Kolankiewicziaus.

Joje bus rodomi filmai, tarp jų ir lenkiški, kuriuos intuityvus ryšys sieja su menininkės darbais. Jos paveiksluose tikrovė ir sapnas susijungia su mitologija, ir šitaip sukuriami nepakartojami jos pasauliai.

„Peržiūrai pasirinkti patys įvairiausi filmai: vieni – senesni skirtingų kultūrinių regionų filmai, tiek arthausiniai, tiek ir žanriniai, siaubo filmai ir simbolistiniai arthausiniai „Naujosios bangos“ filmai, kiti – naujesni filmai, sukurti tuo pačiu pagrindu kaip Waliszewskos darbai: autoriniai kūriniai, priklausantys tarpiniam siaubo ir pasakos žanrui“, – sako Tomasz Kolankiewicz.

Programos filmuose gvildenamos tokios temos: brendimas, santuoka, meilė, mirtis ir perėjimas iš gyvųjų pasaulio į mirusiųjų pasaulį. Juose atskleidžiami Baltijos, Vidurio Europos ir Balkanų šalių kultūriniai aspektai – iš čia sąsajos su regionų ikikrikščioniškaisiais tikėjimais.

Po paskutinio seanso gegužės 9 d. vyks susitikimas su režisiere Agnieszka Smoczyńska.

Repertuaras kino teatre „Romuva“:

Kovo 29 d. – „Baltas elnias“ („Valkoinen peura“), rež. Erik Bromberg, Suomija, 1952

Balandžio 5 d. – „Valerija ir stebuklų savaitė“ („Valerie a týden divů“), rež. Jaromil Jireš, Čekoslovakija, 1972

Balandžio 20 d. – „Peteliškė“ („Leptirica“), rež. Đorđe Kadijević, Jugoslavija, 1973

Gegužės 9 d. – „Šokių aikštelės dukros“ („Córki dancingu“), rež. Agnieszka Smoczyńska, Lenkija, 2015

Tomasz Kolankiewicz – kinotyrininkas, kino istorikas, Gdynės lenkų vaidybinių filmų festivalio meno direktorius, Lodzės ir Varšuvos kino mokyklų dėstytojas. Kino kuratorius, bendradarbiaujantis su televizijomis, kino festivaliais, Varšuvos naujuoju teatru.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.