Aistringas styginių tango ir kiaurai piacoliška ilgesinga nuotaika argentiniečių kompozitoriaus Osvaldo Golijovo kompozicijoje „Last Round“, kuri 1996 m. ir buvo sukurta kaip atminimas po Astoro Piazzollos mirties. Kerintis repetityvinių struktūrų žaismas Philipo Glasso Trečiojoje simfonijoje. Arba teatrališkas ir iki kvailumo ironiškas Algirdo Martinaičio kaukių balius jo naujausioje kompozicijoje „Trijų m’art komedijų sezonas“ (solo smuiko partiją atliko Aisha Syed, griežianti Antonio Stradivariaus smuiku). Tokio pobūdžio programą galėčiau puikiai įsivaizduoti repertuare tokio orkestro, kurio muzikantai geba grodami sukryžiuoti strykus, tarsi šoktų tango, kurie, nesulindę į natų pultus, lengvai ir sklandžiai atlieka sudėtingiausias ritmines formules, o jei griežiant prireikia caksėti liežuviais ar pūsti vaikiškas cypiančias dūdeles, daro tai su visu artistišku žaismingumu. Teisybės dėlei reikia pasakyti, kad Lietuvos kamerinio orkestro muzikantai su jaunąja dirigente Adrija Čepaite priešakyje irgi sėkmingai atliko šią programą, tačiau pagal tokios muzikos pobūdį lyg ir norėjosi šio to daugiau.
Tiesa, tokiame kontekste vienas kūrinys gerokai išsiskyrė – tai kol kas nepaminėta Hannos Kulenty kompozicija „E-motions“ akordeonui, styginių orkestrui ir mušamiesiems. „Gaidos“ festivalyje tai buvo jau antrasis koncertas akordeonui ir orkestrui (šalia Rūtos Vitkauskaitės kūrinio „Ashraga“, skambėjusio šeštadienio koncerte), kurį šįkart atliko akordeonininkas iš Lenkijos Eneaszas Kubitas. H.Kulenty kompozicijoje atspirties taškas yra judėjimas nuo garso e (mi) ir aplink jį, o sykiu ir skirtingos emocijos, per kurias pereinama nuo pirmo iki paskutinio kūrinio takto. Pradžioje kūrinio faktūrą užvaldžiusios lakoniškos pasikartojančios struktūros vėliau transformuojasi į įvairiom kryptim besidriekiančių kreivių raštą. Akordeonas šiame kūrinyje yra labai ryškus solinis instrumentas, kurio virtuozinė ir techniškai sudėtinga partija kūrinio pabaigoje veda į savotišką ekstazę.
Dar vieną šios kompozitorės opusą bus galima išgirsti spalio 30 d. koncerte Šv.Kotrynos bažnyčioje. „GG Concerto“ yra dedikuotas fantastiškai klavesino virtuozei Goska Isphording – vienai žymiausių šiandienos muzikos atlikėjų tarptautinėje arenoje, kuri šia proga atvyksta į Vilnių.
O vienas autoritetingiausių Suomijos muzikų dirigentas Juha Kangas diriguos specialiai jam dedikuotą Onutės Narbutaitės kūrinį „Was there a Butterfly?“, kurį užsakė ir savo 40-mečio koncerte Suomijoje pernai pirmą kartą atliko Ostrobotnijos kamerinis orkestras.
Be to, ilgametis Lietuvos kompozitorių bičiulis Šv.Kristoforo kamerinis orkestras, diriguojamas Donato Katkaus, festivaliui ruošia naujus Ramūno Motiekaičio ir netrukus 85-mečio sulauksiančio Vytauto Laurušo kūrinius, taip pat garsaus italų kompozitoriaus Stefano Gervasoni opusą styginių orkestrui.