Tai patvirtino neseniai Palangoje apsilankę Europos varinių pučiamųjų
orkestrų asociacijos (EBBA) vadovai: prezidentas norvegas Ulfas
Rosenbergas, viceprezidentas šveicaras Michaelis Zoppas, generalinis
sekretorius olandas Koras Niehofas, Nyderalandų mieste Kerkrade kasmet
vykstančio didžiausio pasaulio pučiamųjų orkestrų festivalio vadovas
Hansas Boschas.
Ilgiau nei savaitę trunkantis Europos čempionatas, kuriame iš viso
dalyvauja apie 25 pajėgiausi žemyno orkestrai, Palangoje prasidėtų 2019
metais balandžio pabaigoje ir baigtųsi gegužės pradžioje.
Antrą kartą į Palangą atvykusį asociacijos prezidentą U.Rosenbergą
labiausiai nustebino šio didelio ir sudėtingo objekto statybų sparta ir
darbų atlikimo kokybė.
Beveik prieš pusantrų metų kurorto koncertų salės statybvietėje
stovėdamas prie didžiulės duobės jis garsiai abejojo, ar 2019 metais
čempionatą surengti pretenduojančioje Palangoje laiku atsiras renginiui
tinkanti salė.
Iki šiol vien tik Vakarų Europos šalyse čempionatus rengusi asociacija
su savo prestižiniu renginiu nori žengti ir į buvusių socialistinių
valstybių teritoriją.
Palanga būtų pirmasis naujosios Europos miestas, kuriame varžytųsi
pajėgiausieji žemyno varinių pučiamųjų orkestrai.
Palangos salę apžiūrėję svečiai neslėpė susižavėjimo skoningu interjeru,
gyrė apvalią salės formą, kuri padeda geriau sklisti garsui, o žiūrovams
gerą scenos matomumą suteikia sėdint bet kurioje vietoje.
Kad EBBA delegacija galėtų objektyviau įvertinti salės akustines
galimybes, tą dieną Palangoje specialiai buvo organizuota į Lilio mieste
(Prancūzija) vyksiantį Europos čempionatą pretenduojančių trijų Lietuvos
varinių pučiamųjų orkestrų perklausa.
Be smulkių pastabų, kurios dar bus taisomos derinant garso sistemą, EBBA
vadovai salės akustikai neturėjo jokių priekaištų.
Kaip paaiškino įgarsinimo sistemą įrengusios įmonės „Scenos techninis
servisas“ direktorius Laurynas Paškevičius, šios sistemos esmė, kad
garsas pasiimamas tik virš scenos esančių specialių 8 mikrofonų pagalba,
kurie išdėlioti labai tiksliais kampais.
Tuomet garsas pereina į valdymo procesorių ir, jau tolygus bei
pritaikytas atitinkamam muzikiniam žanrui, transliuojamas žiūrovui per
sienose, lubose ir po laiptais sumontuotų 112 prancūzų gamintojo
„L-Acoustics“ kolonėlių.
Garso sistemą programuojantys Nyderlandų firmos „SIAP“ atstovai pagal
aido trukmę ir specifinius atskirų muzikos žanrų poreikius suprogramavo
net 15 įvairios aido trukmės variantų.
Naturali salės akustika nuo scenos sklindantį garso aidą išlaiko
sekundę. Elektroakustinė sistema šį aidą leidžia dirbtinai prailginti
iki 5 sekundžių. Tai atitinka katedrose skambančio aido trukmę.
Unikali yra ir „Scenos techninis servisas“ projektuota ir ant
nestandartinės formos 64 kv. m. pakylos įrengta orkestrinė duobė.
Specialaus mechanizmo pagalba orkestrinės grindys pakyla į dar du
lygius. Grindims susilyginus su žiūrovų sale atsiranda papildomos
sėdimos arba stovimos vietos. Orkestrinės duobės grindims pakilus iki
scenos lygio padidėja scenos plotas.
˙