Kompozitoriaus sumanymu, ši simfoninė poema turėjo būti visos jo muzikinės kūrybos „opus magnum“ greta jo dailės darbų ciklo „Pasaulio sutvėrimas“. Pastarasis liko nebaigtas, buvo nutapyta dvylika paveikslų, o iš viso menininkas planavo sukurti apie šimto paveikslų ciklą. Muzikinės poemos M.K.Čiurlionis taip pat nebaigė, ji iki mūsų dienų išliko rankraštyje klavyrui.
Sutrumpintą poemos versiją simfoniniam orkestrui parengė Arvydas Malcys. Dalydamasis mintimis apie nelengvą, bet labai įdomų kūrybos procesą A. Malcys sakė: „Redaguodamas ir instrumentuodamas poemą, bandžiau iš naujo pažvelgti ne tik į kompozitoriaus kūrybą, bet ir jį patį. Galima teigti, kad abiejų M.K.Čiurlionio kūrinių tuo pačiu „Pasaulio sutvėrimo“ pavadinimu, paveikslų ciklo ir simfoninės poemos, atspirties taškas buvo tas pats – nelyginant kelionė nuo tamsios beformės masės link šviesos, kūrybos, amžinybės ir dvasios triumfo“.
Pasak A.Malscio, simfoninė poema „Pasaulio sutvėrimas“ – tai M.K.Čiurlionio regimo pasaulio suvokimo išraiška. Joje pranyksta ribos tarp fantazijos ir tikrovės. Tarsi girdėti tikroviški gamtos peizažai, bet jie dvelkia mistiška nuotaika. „Kūrinį vienija prieblandų atmosfera ir žemų sąskambių gausa, transcendentiškumo nuojauta ir erdvės pojūtis. Darbas prie simfoninės poemos buvo sudėtingas, nes M.K.Čiurlionio rankraštyje – penklinių knygoje pageltusiais lapais – buvo užrašyta daugiau kaip tūkstantis taktų, o pianistui Rokui Zubovui įgrojus visą medžiagą, susidarė net dvi valandos muzikos. Esu dėkingas Rokui – su jo pagalba buvo sudėlioti kūrinio atkarpų tempai, ženklai, tonacijos, metrai, štrichai ir daugybė kitų detalių, suteikiančių partitūrai gyvybės.“
Simfoninės muzikos koncerte „Pasaulio sutvėrimas“ buvo atlikta ne tik M.K.Čiurlionio simfoninės poemos premjera. Vakaro programoje dar skambėjo XX a. lenkų kompozitoriaus ir dirigento Andrzejaus Panufniko, po Antrojo pasaulinio karo vadovavusio Varšuvos filharmonijos orkestrui, simfoninė kompozicija „Tragiška uvertiūra“ bei Igorio Stravinskio „Concerto in D“ – pirmas kūrinys, parašytas rusų menininkui 1945 m. tapus Amerikos piliečiu. Filharmonijos scenoje „Concerto in D“ griežė smuikininkė Ingrida Armonaitė.