Kauno muzikiniame teatre intrigas regs Vindzoro šmaikštuolės

Svarbiausias šio pavasario kūrybinis įvykis Kauno valstybiniame muzikiniame teatre – vokiečių kompozitoriaus Otto Nicolai komiškos fantastinės operos „Vindzoro šmaikštuolės“ premjera balandžio 1 d. Šį kūrinį trupė pastatė pirmą kartą.

„Vindzoro šmaikštuolių“ repeticija.<br>G.Bagušytės nuotr.
„Vindzoro šmaikštuolių“ repeticija.<br>G.Bagušytės nuotr.
„Vindzoro šmaikštuolių“ repeticija.<br>G.Bagušytės nuotr.
„Vindzoro šmaikštuolių“ repeticija.<br>G.Bagušytės nuotr.
„Vindzoro šmaikštuolių“ repeticija.<br>G.Bagušytės nuotr.
„Vindzoro šmaikštuolių“ repeticija.<br>G.Bagušytės nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2016-04-01 14:14, atnaujinta 2017-05-30 21:00

Nuotaikingą ir šmaikščią istoriją pagal genialiojo anglų dramaturgo Williamo Shakespeare‘o komediją apie seną gobšuolį Falstafą ir jo rezgamas meilės intrigėles Kauno scenoje įkūnijo statytojų komanda iš Italijos: režisierius ir choreografas, įvairių šokio spektaklių, operų ir operečių statytojas Gianni Santucci, platų pripažinimą pelnęs scenografas Alessandro Camera, kurio scenovaizdžiai puikuojasi žymiausiose Europos ir JAV operos bei dramos teatrų scenose, ir spalvingų istorinių kostiumų autorė dailininkė Maria Carla Ricotti, kurios puikiu teatrinio kostiumo stiliaus pojūčiu žavėjosi didžiųjų Italijos teatrų žiūrovai, ji kūrė kostiumus Šveicarijos, Prancūzijos, Čekijos, taip pat Helsinkio, Bilbao, Seulo, Omano, Atėnų, Prahos operų teatrų spektakliams. Nemažai pastarųjų metų kūrybinių sumanymų ši italų trijulė įkūnijo bendradarbiaudama su garsiuoju prancūzų režisieriumi Arnaud Bernard.

Operos „Vindzoro šmaikštuolės“ muzikiniam veiksmui vadovauja teatro vyriausiasis dirigentas Jonas Janulevičius, sugrįžtantis prie operos žanro po kelių itin sėkmingų miuziklų premjerų.

„Tai labai aukšto lygio komiško žanro opera, galima ją lyginti su Wolfgango Amadeaus Mozarto „Figaro vedybomis“, – apie šią operą sakė dirigentas. – Jei kas sudarytų komiškų operų dešimtuką, „Vindzoro šmaikštuolės“ tikrai į jį patektų. Formos prasme tai klasikinė, numerių struktūros – su tradicinėmis arijomis, ansambliais, choro scenomis ir kalbamaisiais rečitatyvais opera. Jos partitūra – aukščiausios prabos muzikinė kalba, kurią galėčiau lyginti su briliantu – blizganti, puošni, maloniai nuteikianti, lyriniai epizodai primena vokiečių romantikus, jaučiama ir itališkos operos buffa įtaka, o šalia dar ir labai šiuolaikiškas, nemarus W.Shakespeare'o komedijos „Falstafas“ siužetas, pasakojantis apie amžinus dalykus –viliones, apie tai, kaip vyras nori pavergti svetimą žmoną, o ši sugalvoja, kaip jį pamokyti. Tai siužetas, kuris pašiepia, nubaudžia ir parodo mūsų ydas.“

Režisierius G.Santucci, kalbėdamas apie savo darbą Kaune, negailėjo gražių žodžių aktoriams ir visam teatro kolektyvui. Todėl nebuvo sunku įgyvendinti savas vizijas, atrasti balansą tarp draminės komedijos ir operos, sukurti klasikinį, o kartu ir lengvą spektaklį, supintą  su komiškais elementais. Kadangi G.Santucci yra ne tik režisierius, bet ir choreografas, jam šiame spektaklyje ne mažiau svarbus judesys. Režisieriaus sprendimu solistai, choro artistai bus įtraukti į spektaklio veiksmą, nė vienas nestovės scenos kampuose tik dainuodamas, per judesį reikš savo emocijas.

Aukšto vokalo meistriškumo reikalaujančias operos veikėjų partijas dainuos Lietuvos operos dainininkų žiedas: Tadas Girininkas, Tomas Ladiga, Liudas Mikalauskas, Laimonas Pautienius, Mindaugas Zimkus, Gitana Pečkytė, Raminta Vaicekauskaitė, Rita Preikšaitė, Živilė Lamauskienė, Kęstutis Alčauskis, Raimondas Baranauskas, Ramūnas Urbietis, Giedrius Prunskus, Egidijus Bavikinas, Žanas Voronovas.

Drauge su scenos grandais vaidmenis kuria ir jaunieji teatro solistai – Ieva Goleckytė, Ingrida Kažemėkaitė, Nelė Kovalenkaitė, Andrius Apšega, Povilas Padleckis.

Spektaklyje dalyvauja choro dainininkai ( vyr. chormeisteris Ramūnas Tilvikas) ir baleto šokėjai (vyr. baletmeisteris Aleksandras Jankauskas).

Vokiečių kompozitorius O.Nicolai dažnai vadinamas vienos operos kompozitoriumi. Iš tiesų Roberto Schumanno ir Felixo Mendelssohno-Bartholdy amžininkas, be simfonijų, pjesių fortepijonui, daugybės kūrinių chorui, operų parašė net penkias, tačiau pasauliui žinomiausia būtent ši – „Vindzoro šmaikštuolės“. Daugiau kaip pusę amžiaus ji buvo bene dažniausiai statomas kūrinys didžiosiose Europos scenose. O.Nicolai opera yra puikus vokiškos ankstyvojo romantizmo muzikos pavyzdys, gal todėl amžiaus pabaigoje pasirodžiusi garsioji Giuseppe Verdi opera „Falstafas“, kuriam laikui nustelbusi O.Nikolai kūrinį, galutinai neužklojo šios žavios, linksmos vokiškos muzikinės komedijos laiko dulkėmis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.