Lietuvių operos solistų balsai pakerėjo tūkstančius

Scenos ant ežero, buvusiame žirgyno manieže, miesto kiemuose – kur tik šią vasarą nedainavo Lietuvos operos solistai, vis plačiau pasklindantys po Europos festivalius.

 „Karmen” Bregenco festivalyje.<br> Wikimedia nuotr.
 „Karmen” Bregenco festivalyje.<br> Wikimedia nuotr.
  „Karmen” Bregenco festivalyje.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
  „Karmen” Bregenco festivalyje.<br> Nuotr. iš asmeninio archyvo.
 V.Miškūnaitė operoje „Apleistoji Didonė“.<br> R.Larlo („Innsbrucker Festwochen") nuotr.
 V.Miškūnaitė operoje „Apleistoji Didonė“.<br> R.Larlo („Innsbrucker Festwochen") nuotr.
 V.Miškūnaitė operoje „Apleistoji Didonė“.<br> R.Larlo („Innsbrucker Festwochen") nuotr.
 V.Miškūnaitė operoje „Apleistoji Didonė“.<br> R.Larlo („Innsbrucker Festwochen") nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Aug 21, 2018, 8:32 PM, atnaujinta Aug 21, 2018, 8:32 PM

Be Asmik Grigorian ir Edgaro Montvido triumfo Zalcburgo ir Glaindborno festivaliuose, šią vasarą sėkmė lietuvius lydėjo ir kitose svarbiose Europos scenose – Bregenco bei Insbruko festivaliuose Austrijoje, „BBC Proms” - Jungtinėje Karalystėje, Vokietijos scenose.

Veiksmas - ant ežero ir ežere

Baritonas Kostas Smoriginas vieną ryškiausių savo personažų – toreodorą Eskamilją operoje „Karmen” – pirmą kartą įkūnijo Bregenco festivalyje, garsėjančiame didžiausia ežero scena Austrijoje.

Visus šios operos spektaklius stebėjo pilnutėlis amfiteatras, talpinantis 7000 žmonių. Antrus metus iš eilės festivalyje rodyta dano Kaspero Holteno režisuota „Karmen” nukonkuravo ligi tol populiariausiu šventės projektu laikytą 2014-ųjų „Užburtąją fleitą”.

Per 29 vakarus „Karmen” pamatė maždaug 400 tūkst. žiūrovų. O Bregenco festivalis rengiamas jau 72 metus. Dėl gamtos dekoracijų, sumanaus jos pritaikymo režisūros atrakcijoms, įspūdingų ežero scenos efektų festivalis tapo tikru turistų magnetu. Jį ypač pamėgo šveicarai, vokiečiai ir prancūzai.

K.Holteno „Karmen” su būriu statistų, kaskadininkų ir akrobatų, šokiais vandenyje, Eskamiljo pergalę vainikuojančiu fejerverku atima žadą net mokantiems šią operą atmintinai. Spektakliui panaudojamas ir ežeras, po kurį laiveliais iriasi „kontrabandininkai” čigonai, o pirmojo veiksmo kulminacija tampa Karmen šuolis į vandenį.

Už šios operos scenografiją, vaizduojančią dvi milžiniškas moters rankas, tarp kurių skraido kortos, statytojai paklojo aštuonis milijonus eurų!

Tačiau Bregence dainuojantys solistai nėra labai žinomi. Suburti žvaigždžių komandą ežero scenai ne taip paprasta dėl neįprastų darbo sąlygų – pasitaikančių gamtos kaprizų ir jos išprovokuotų nepatogumų, būtinybės naudotis mikrofonais.

Tad juo labiau visus džiugino, anot portalo „Klassik begeistert” rinktinė „Karmen”  komanda. K.Smorigino debiutą festivalyje kritikai pavadino užtikrintu, jo Eskamilją – energingu ir įtaigiu. Vien komplimentų sulaukė ir Karmen – prancūzų mecosopranas Gaelle Arquez.

Ovacijos išdidžiai karalienei

Viktorija Miškūnaitė šią vasarą tapo bene vieninteliu šiuo metu sopranu pasaulyje, įkūnijusiu išdidžią Kartaginos karalienę Didonę italų kompozitoriaus Giuseppe‘s Mercadante (1795-1870) operoje „Apleistoji Didonė“ („Didone abbandonata“),  kuri paskutinį kartą skambėjo prieš šimtmečius.

Šį vaidmenį lietuvei pasiūlė Insbruko senosios muzikos festivalis, ir ji nedvejodama sutiko tapti pagrindine kviestine garsaus festivalio soliste, paaukojusi savo vasaros atostogas.

„Viktorijos Miškūnaitės Didonė – energija, ugnis ir išdidumas. Lietuvaitė garbingai įveikė gausius didelės partijos iššūkius“, - pripažino įtakingas austrų leidinys „Der Standard“.

„Ryškus, stiprus Miškūnaitės sopranas puikiai tinka energingos, šėlstančios iš įsiūčio valdovės vaidmeniui. Paskutinieji didingi bel canto žiedai parodyti visu grožiu“, - antrino „BR-Klassik“.

Tiesa, teatro veterano skandalingo režisieriaus Jürgeno Flimmo darbą publika nušvilpė, užtat solistus ir jiems akompanavusio istorinių instrumentų ansamblio „Academia Montis Regalis“ muzikantus išlydėjo „Bravo!” šūksniais.

Spektaklis suvedė vilniečius

Mecosopranas Justina Gringytė praėjusią savaitę pasirodė garsiausiame JK klasikos festivalyje „BBC Proms“ Londono „Karališkojoje Alberto salėje“ su Birmingamo miesto simfoniniu orkestru ir charais, diriguojamais L.Morlot.  Artistė atliko L.Boulanger Psalmės solo partiją.

Tenorą Vaidą Vyšniauską ir bosą Tadą Girininką likimas suvedė Vokietijos mieste Konstance, kur rutuliojasi F.Halevy operos „Žydė“ veiksmas. Tenoras be dublerių dainavo Eleazarą, o bosas – Kardinolą tarp natūralių miesto dekoracijų  virtinėje spektaklių, skirtų Konstanco religinio susirinkimo 600-osioms metinėms. Operoje įamžintos būtent šio istorinio susirinkimo peripetijos. 

Baritonas Modestas Sedlevičius sukūrė net tris didelius vaidmenis „Laisvajame šaulyje“, „Orfėjuje ir Euridikėje“ bei Bohemoje“ Imlingo vasaros festivalyje kurortiniame Bad Endorfo miestelyje Vokietijoje, Austrijos pasienyje. Šio festivalio salė įrengta buvusiame žirgyno manieže. Iš pastato prieigų aisveriantis kerintis vaizdas į Bavarijos Alpes čia privilioja daugybę operos mėgėjų.

 

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.