Phillo Niblocko koncertas festivalyje „Gaida“: monolitinės garso masės

Lapkričio 6 d. 19 val. Šiuolaikinio meno centre įvyko amerikiečių kompozitoriaus ir garso menininko Phillo Niblocko (JAV) koncertas. Tai dar vienas intriguojantis akcentas 28-ojo aktualiosios muzikos festivalio „Gaida” programoje.   Koncerte atlikti trys Phillo Niblocko kūriniai: „Bag” dūdmaišiams (2014), „FeedCorn Ear” violončelei (2012), „V&LSG” balsui ir „lap steel“ gitarai (2013). Koncerte dalyvavo violončelininkas Juho Laitinenas (Suomija). Ph.Niblockas, likdamas ištikimas savo manierai, koncertui sukūrė ir videoprojekciją.     

Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Ph.Niblockas surengė koncertą ŠMC.<br>D.Matvejevo nuotr.
Daugiau nuotraukų (19)

Tautvydas Bajerkevičius

Nov 7, 2018, 11:34 AM

Būtų galima drąsiai teigti, kad muzikos šiame koncerte buvo mažiausiai iš visų ligšiolinių „Gaidos” festivalio koncertų. Mažiau jos nebus ir likusiuose. Mat iš esmės didžiojoje Šiuolaikinio meno centro salėje auditorija buvo supažindinta su monolitinėmis garso masėmis. 

Tokių dalykų neišgirsi situacijose, kurių būtų negalima pavadinti specifinėmis. Kartais tokiais atvejais prie durų dalinami kamšteliai ausims. Mat garso iš tiesų daug – jis stipriai suslėgtas, tad sukelia didesnį fizinį efektą nei roko koncertuose skambanti muzika. 

Nėra didelio reikalo tokio reiškinio lyginti su skulptūra ar architektūra, kaip kartais tokiais atvejais yra linkstama daryti. Taip, garsas iš tiesų yra materialus. Jis netgi gali judinti ne tik grindis, bet ir daiktus. Bet materiali yra ir šviesa. Ne tik, tarkime, ugnis. 

Materijos savybių pažinimas tam tikra prasme yra hermetiškas procesas. Ypač kai kalbama apie tokio pažinimo praktikas ar su tokiu pažinimu susijusią kūrybą. Tad į koncertą, kuriame nėra muzikos, tokiais atvejais paprastai einama muzikos tikintis. 

Aiškintis, kodėl kompozitorius domisi štai tokia garsų organizavimo (komponavimo, prezentacijos) forma rinkdamasis įprastą žanrą dažniausiai taipogi nėra didelės prasmės, nes iš esmės reikėtų aiškintis apie tokio pobūdžio meno kūrinius. 

Menininkai tokiais atvejais neretai yra visai ne be pagrindo ironizuojami: jie esą nuolat nori vieną ar kitą dalyką pateikti kaip meno reiškinį. Dailės, muzikos, teatro kūrinį. Dažniausiai kaip performatyvią dailę, garso meną ar parateatrinį judėjimą. Ironizuojantys ir ironizuojami savo ruožtu visada užantyje slepia rimtų argumentų. Festivalis, žinoma, nuo to visada tik laimi. 

Peripetijos, kurias geriausia būtų palikti paraštėse. Paprastai taip ir daroma. Galima būtų abejoti, ar festivalio lankytojai skaito jo recenzijas. Ypač – reportažus. Greičiausiai peržvelgia fotografijas. Kartais ir save jose pamato. Tačiau tą garso slėgį reikėtų verčiau rekomenduoti patirti patiems, o ne apie jį skaityti. Nieko nesužinosite. 

* * *        

Festivalį „Gaida“ pratęs Lietuvos ansamblių tinklo koncertas „Virtualus orkestras“ lapkričio 8 d., 19 val., Šiuolaikinio meno centre. Jo metu kaskart išskirtine atlikimo kokybe žavintys šiuolaikinės muzikos atlikėjai pristatys net tris pasaulines premjeras – lietuvių kompozitorės Egidijos Medekšaitės „BhUtadhAtrI“, latvių kūėrjo Rolando Kronlako „Up in the Air“ ir jau daugiau nei du dešimtmečius virtualaus orkestro duomenų bazes plėtojančio Thomo Hummelo „Sadedz!“. Taip pat programoje  – Vykinto Baltako ir Julios Wolfe kūriniai.  

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.