Ernsto von Siemenso fondo premija ansamblio kategorijoje šiemet buvo teikiama pirmąsyk. Ji skirta pagerbti ir paskatinti jaunus kolektyvus, kurių dauguma narių nėra perkopę 35 metų amžiaus. Ernsto von Siemenso muzikos apdovanojimas neretai pavadinamas „muzikos Nobelio premija“.
Prieš 7 metus įsikūręs šiuolaikinės muzikos ansamblis „Synaesthesis“ – tai jauni, profesionalūs, ambicingi kompozitoriai ir atlikėjai, atviri eksperimentams. „Idėja buvo paprasta – norėjau suburti ansamblį, grojantį modernią muziką, ir kviečiau tai daryti draugus ir visus, kuriuos tik sutikdavau akademijos I, II rūmuose. – portalui bernardinai.lt yra pasakojęs dirigentas, ansamblio įkūrėjas Karolis Variakojis. – Norėjosi, kad atsirastų nuolatinė šiuolaikinės muzikos atlikimo tradicija, nes tuo metu nieko nevykdavo, išskyrus festivalį „Gaida“. Kaip kompozitorius Mindaugas Urbaitis sakydavo apie tai: ką čia, pyragėliais pamaitina vieną savaitę per metus, o visą kitą laiką badauji. Todėl norėjosi ko nors pastovaus.
Mokydamasis M. K. Čiurlionio menų mokykloje 11–12 klasėje norėjau diriguoti ir realizuoti save, todėl ten irgi burdavau kolektyvus. „Synaesthesis“ man toks ir yra – kai gali atsistoti ir dirbti tai, kuo tiki.
Santykis glaudus ne tik tarp manęs ir ansamblio, bet ir tarp pačių jo narių. Taip yra dėl to, kad kartu groti kviečiau pirmiausia kuo artimesnius žmones, o šie atsivedė savo draugų. „Synaesthesis“ susikūrė labai organiškai, per tarpusavio bendravimą, pokalbius. Ansamblio susikūrimo dieną, kai su Dominyku Digimu sukvietėme visus I rūmuose, atėjo kokie 5–6 kompozitoriai: Mykolas Natalevičius, Aistė Vaitkevičiūtė, kiti, ir apie 15 muzikantų.
Su Dominyku skėlėme kalbą, padalijome natas, ir pirmasis mūsų koncertas buvo toks, kaip apie jį vėliau kalbėjo – kokio Kompozitorių katedra nematė per visą 50 metų gyvavimo laikotarpį. Iš dabartinių perspektyvų gal tai ir atrodo juokinga, bet tuomet tai buvo drąsu.“
„Synaesthesis“ – ne ansamblis tikrąja to žodžio prasme, bet greičiau muzikos grupė, kuri groja šiuolaikinę klasikinę muziką. Jų ryžtas ir vienybė sukuria abipusę sinergiją, kuri atsispindi kūryboje. Galbūt tai geras būdas pristatyti šiuolaikinę muziką klausytojams – derinant senas formas su elektroakustika“, – yra rašęs muzikos kritikas Peteris Crypichas.